68
کد: 225980
09 مهر 1399 - 11:01
دکترم برام کلومیفن و لتروزول و آمپول اچ ام جی نوشته. احتمالش هست این داروها باعث کیست بشن؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید دکترم برام کلومیفن و لتروزول و امپولhmgنوشته احتمال هست با مصرف این داروها کیست بشن یا روز دوازده پریودی این ماه سونو بدم بهتره؟ چون دکترم بهم نگفت سونو بده.
 روز ۱۲ پریودی سونو دادم ماه پیش، فولیکول غالب نداشتم فقط زده بودن فولیکول ریز متعدد در هر دو تخمدان به اندازه ۵ و ۸ میل هست.
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر سن بالای ۳۵ ندارید ابتدا تخمدان‌ها به طور نسبی درمان شوند که این درمان مستلزم تحت نظر دقیق متخصص زنان بودن و مصرف حداقل ۶ ماه دارو در کنار ورزش، تغذیه سالم و کاهش وزن است و سپس پس از درمان نسبی تخمدان‌ها برای بارداری اقدام کنید. 
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز داروهای محرک تخمک گذاری باعث افزایش سایز تخمدان ها و درد شکم میشوند. همچنین مصرف داروهای تخمک گذاری می تواند باعث ایجاد کیست های فولیکولار در تخمدان بشود که با قطع داروها رفع می شود. 
مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 1 نظر
در انتظار بررسی:0
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
06:21 - 1399/07/11
0
با سلام
من قصد بارداری دارم و تحت درمان هستم .این ماه دکتر بهم ۱۵تا کلومیفن داد و از شب ۵ام شبی ۳تا مصرف میکردم
اما توی سونو فولیکول غالب نداشتم.اما الان ۱۱روز از تاریخ پریودم گذشته ولی پریود نشدم.آزمایش خون هم روز ۸تاخیر منفی بود.آیا کیست دارم؟چون درد پریود و کمر دارم ..
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید


http://bit.ly/31AMOqp

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: