70
کد: 226169
13 مهر 1399 - 13:41
در روز آخر پریودم با همسرم رابطه داشتم که کاندوم داشت، ۶ ساعت بعد قرص لونژیل خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من روز اخر پریودم که خونریزیم تموم شد با همسرم رابطه نزدیکی داشتم که کاندوم داشت و اخرین بار مایه منی ریخته شد تو کاندوم و من سریعا رفتم دوش واژینال گرفتم و ۶ ساعت بعد قرص لونژیل خوردم 
و دو روز بعد هم لونژیل مصرف کردم 
ایا اصلا امکان بارداری وجود داره؟ کاندوم هم همش امتحان کردم و کاملا از بیرون هیچی نریخته بیرون فقط خودم استرسشو دارم
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد. کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا میشود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. در این موارد حتی اگر بارداری رخ ندهد ربطی به دارو ندارد و اگر دارو هم نمیخوردید باردار نمیشدید. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید.
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص اورژانسی مصرف کنید‌. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: