4549
کد: 66114
21 بهمن 1396 - 11:44
اقدام به بارداری کردم. روکین و متفورمین مصرف می کنم. 10 روز حالم خوب نیست. آیا خارج شدن دو تیکه سفید و نرم همراه با شدت و لخته خون نشانه سقط است؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ۲۸ سالمه. مدت ۹ ماه هست اقدام به بارداری کردم. خودم و شوهرم تمامی آزمایش ها را انجام داده ایم. هنوز باردار نشدم دکتر برام ۲ ماه روکین تجویز کرده به همراه متفورمین. الان یک ماهه این دارو ها رو خوردم ولی مدت۱۰ روزه مدام حالم بده و بالا میارم. 5 روز بعد از قطع روکین لکه بینی داشتم که روز پنجم دو تیکه به اندازه بندانگشت و سفید رنگ که نرم بود با شدت و لخته های خون ازم خارج شد خیلی نگرانم یعنی من باردار بودم و نفهمیدم که سقط شده؟ با این تفاسیر دارو هامو ادامه بدم چون دکترم فعلا رفته سفر. درضمن این ماه دکتر برام عکس رنگی از رحم هم نوشته. الان خونریزی دارم و فقط زیر دلم کمی درد داره اما خونریزیم به صورت لخته است و زیاد نیست. تو این یک ماه هم مدام زیر دل و سینه هام درد می کرد.

پاسخ دکتر گلاویژ شیخی، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز، امکان این که شما باردار بوده و سقط کرده باشید، وجود ندارد. مصرف قرص روکین می تواند دلیل حالت تهوع شما باشد. از نظر من مصرف قرص روکین را ادامه ندهید اما باز هم به شما توصیه می کنم حتما به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا از نزدیک معاینه ها و بررسی های لازم برای شما انجام شود. این ماه عکس رنگی را بگیرید زیرا جواب عکس رنگی در این شرایط مهم است. آزمایش خون و تست بتا هم لازم است تا از باردار نبودن یا بودن خود مطمئن شوید.



مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: