1522
کد: 94149
19 تير 1396 - 12:35
1سال نیمه ازدواج کردم و قرص های ضدبارداری دایم مصرف میکردم که تازه یک ماه که فهمیدم باید ۲۱ روزه مصرف بشه و دوره پریودم ایجاد بشه تا دوباره قرص مصرف کنم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: 1سال نیمه ازدواج کردم و قرص های ضدبارداری دایم مصرف میکردم که تازه یک ماه که فهمیدم باید ۲۱ روزه مصرف بشه و دوره پریودم ایجاد بشه تا دوباره قرص مصرف کنم حالا با وجود مصرف قرص خونریزی و لکه بینی دارم دو روزه چیکار باید بکنم میترسم چون این قرصها رو دایم مصرف میکردم و پریود نمیشدم مشکل نازایی پیدا کرده باشم. خواهش هم واسه ای مصرف دایم قرصها هم واسه ای این دو روز که خونریزی دارم.

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

دوست عزیز نگران نباشید این مساله لزوما باعث نازایی شما نشده است اما بهتر بود که این اتفاق نمی افتد. البته قرص های ضد بارداری وجود دارند که باید به صورت سیزنال یا فصلی مصرف شوند و شما با خوردن این قرص ها ممکن است فقط ۴ بار در سال پریود شوید. یکی از استفاده طولانی مدت از این قرص ها همین لکه بینی است که پیدا کرده اید. فعلا برای مشاوره های لازم قبل از بارداری اقدام کنید و آزمایشات لازم را نیز انجام دهید تا وضعیت تان بررسی شده و درمان های لازم برای لکه بینی در نظر گرفته شود و سپس می توانید برای بارداری اقدام کنید. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: