۲۴۲۶۳۵
۱۹
۱۹

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

همه ما با این مشکل روبرو شده‌ایم که مثلا یک لیوان چای رنگی که ناگهان روی فرش سفید و تازه شسته شده‌مان واژگون می‌شود، یا یک قطره جوهر که به طور اتفاقی روی فرش روشن می‌چکد. لکه‌های رنگی روی فرش، به خصوص فرش‌های روشن، می‌توانند ظاهر زیبای خانه را تحت تاثیر قرار دهند و به یک دغدغه بزرگ تبدیل شوند. اما نگران نباشید، با دانستن روش‌های درست و اصولی، می‌توانید به راحتی از شر این لکه‌ها خلاص شوید و فرش خود را به حالت اولیه برگردانید.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

همه ما با این مشکل روبرو شده‌ایم که مثلا یک لیوان چای رنگی که ناگهان روی فرش سفید و تازه شسته شده‌مان واژگون می‌شود، یا یک قطره جوهر که به طور اتفاقی روی فرش روشن می‌چکد. لکه‌های رنگی روی فرش، به خصوص فرش‌های روشن، می‌توانند ظاهر زیبای خانه را تحت تاثیر قرار دهند و به یک دغدغه بزرگ تبدیل شوند. اما نگران نباشید، با دانستن روش‌های درست و اصولی، می‌توانید به راحتی از شر این لکه‌ها خلاص شوید و فرش خود را به حالت اولیه برگردانید.

پاک کردن لکه رنگی شربت:

یکی از انواع لکه‌هایی که نیاز به روش خاصی برای تمیز کردن دارند، لکه‌های ناشی از ریختن نوشیدنی‌های رنگی روی فرش است. این لکه‌ها به دلیل مقاوم بودن، به‌سختی از بین می‌روند و بسیاری از شوینده‌های فرش نیز قادر به پاک کردن آن‌ها نیستند. اما با یک روش مؤثر می‌توان از شر این لکه‌های ناخوشایند خلاص شد.

مواد لازم :

آب گازدار

آب

مایع تمیزکننده فرش

بطری اسپری

اتوی لباس

حوله سفید

جاروبرقی

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

مراحل پاک کردن لکه نوشیدنی‌های رنگی از فرش:

  1. اگر لکه هنوز مرطوب است، ابتدا مقداری آب گازدار روی آن بریزید.
  2. سپس یک حوله یا پارچه روی لکه قرار دهید تا مایع جذب شود، اما از مالیدن حوله روی فرش خودداری کنید تا لکه پخش نشود.
  3. محلولی از مایع تمیزکننده فرش و آب داغ تهیه کرده و در یک بطری اسپری بریزید. این محلول را روی لکه اسپری کنید.
  4. یک حوله سفید (ترجیحاً بدون رنگ) روی لکه قرار دهید تا رنگ حوله به فرش منتقل نشود.
  5. اتو را روی بالاترین درجه تنظیم کنید و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی حوله بکشید. برای جلوگیری از سوختن فرش، اتو را مدام حرکت دهید.
  6. وقتی مایع به حوله منتقل شد، حوله را پشت و رو کرده یا از حوله جدید استفاده کنید تا سطح تمیزی روی فرش قرار بگیرد.
  7. اگر لکه باقی ماند، محلول تمیزکننده را دوباره اسپری کرده و مراحل را تکرار کنید تا لکه به‌طور کامل پاک شود.
  8. در نهایت اجازه دهید فرش خشک شود و سپس با جاروبرقی روی آن بکشید تا نرمی و حالت اولیه فرش بازگردد.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

پاک کردن لکه انار از فرش:

برای تمیز کردن لکه انار از روی فرش، سرعت عمل بسیار مهم است؛ چرا که این نوع لکه‌ها به‌سختی پاک می‌شوند و رنگ قرمز قوی خود را روی سطوح باقی می‌گذارند. برای از بین بردن این لکه، محلولی از ترکیب آب و سرکه سفید تهیه کنید. در صورت نیاز، می‌توانید مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه کنید. سپس محلول را روی لکه اسپری کنید تا لکه کاملاً برطرف شود.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

پاک کردن لکه چای و قهوه:

برای لکه‌های چای و قهوه، ابتدا باقی‌مانده مایع را از روی فرش بردارید. سپس با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباسشویی و اسفنج، لکه را تمیز کنید. اگر لکه همچنان باقی بود، از محلولی شامل آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب استفاده کنید. پس از تمیز کردن، با یک دستمال خشک محل را مالش دهید تا فرش خشک شود و حالت اولیه‌اش بازگردد.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

پاک کردن لکه کاکائو و بستنی از فرش:

برای تمیز کردن لکه‌های کاکائو و بستنی از روی فرش، ابتدا باقی‌مانده مواد را از روی فرش بردارید. سپس یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه یا دستمال نرم و تمیز، محل لکه را به آرامی تمیز کنید، اما دقت داشته باشید که لکه را نمالید تا از پخش شدن آن جلوگیری شود. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه به‌طور کامل از بین برود. در نهایت، محل را با دستمال مرطوب تمیز کرده و سپس با یک حوله سفید خشک کنید تا فرش رنگ نگیرد.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

پاک کردن لکه آبِ گوشت از فرش:

برای تمیز کردن لکه آب گوشت از روی فرش، ابتدا مقدار کمی حلال را روی یک پارچه سفید ریخته و آن را به آرامی روی لکه فشار دهید. سپس اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا فرش خشک شود. روش دیگری برای پاک کردن این لکه‌ها از فرش طبیعی این است که پارچه سفیدی را به شوینده آغشته کرده و چند ثانیه روی لکه فشار دهید. سپس محلول آمونیاک را روی لکه اسپری کرده و با یک پارچه سفید خشک کنید.

در مرحله بعد، روی لکه سرکه اسپری کرده و با پارچه‌ای سفید آن را خشک کنید. سپس دوباره پارچه سفید را با شوینده مرطوب کرده و برای چند ثانیه روی لکه فشار دهید. در نهایت، محل لکه را با دستمالی نم‌دار پاک کرده و با یک پارچه سفید آن را خشک نمایید.

راهکارهای عالی برای پاک کردن انواع لکه های روی فرش!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.