۲۳۸۱۴۰
۱۹۷
۱۹۷

چی بفروشم سود کنم؟ راهنمای انتخاب محصولات پرسود

هرچه جلوتر می‌رویم، محصولات بیشتری به بازار عرضه می‌شوند و خریدارها و فروشنده‌ها بیشتر می‌شوند. حال سوالی که برای یک فروشنده پیش می‌آید این است که در این بازار شلوغ، چی بفروشم که سود کنم؟ در این مقاله شروط پیدا کردن محصول پرفروش و پرسود را به شما گفته‌ایم؛ اگر تا انتهای متن همراه ما باشید نکات خیلی خوبی را فرا خواهید گرفت و دید بازتری نسبت به فروش محصولات پیدا می‌کنید. پس با ما همراه باشید.

چی بفروشم سود کنم؟ راهنمای انتخاب محصولات پرسود

چطور کالای پرسود برای فروش پیدا کنم؟

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق خرید و فروش باشید، باید به شما بگوییم که محصولات زیادی وجود دارند که فروش آن‌ها درآمد خوبی را به حساب شما واریز می‌کند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که چگونه محصول خوبی برای فروش در اینترنت پیدا کنیم؟

شرایط هرکس برای فروش محصولات متفاوت است. یک نفر سرمایه زیادی دارد اما وقت زیادی ندارد. یک نفر وقت زیادی دارد اما خیلی نمی‌تواند از خانه بیرون برود. به همین ترتیب هرکس ممکن است شرایط خاصی داشته باشد. پس ما می‌خواهیم به جای فروختن ماهی، ماهیگیری را به شما یاد بدهیم. ۵ شرطی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، شروطی هستند که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین محصول مناسب خودتان برای فروش را پیدا کنید.

۱.به دانش و مهارت خود تکیه کنید

نگاهی به گذشته کاری خود کنید. احتمالا حوزه‌هایی هستند که در آن‌ها اطلاعات بیشتری دارید و محصولات مربوط به آن را بهتر می‌شناسید. مثلا اگر در زمینه نجاری فعالیت داشته‌اید، احتمالا محصولات چوبی را بهتر می‌شناسید و با جنس و کیفیت محصولات آن نیز آشنا هستید. تکیه بر دانش و مهارتی که از گذشته داشته‌اید به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات بهتری را به مشتریان خود بفروشید. پس اگر می‌توانید، کسب و کار آنلاین خود را در زمینه دانش و مهارتی که در گذشته کسب کرده‌اید بنا کنید؛ چرا که در این راه احتمال موفقیت بیشتری برای شما وجود دارد.

البته از محصولات غیر مرتبط به دانش خود نیز می‌توانید استفاده کنید، اما اگر بخواهید این محصولات را بفروشید، باید تحقیقاتی را انجام دهید. یعنی آموزش‌هایی را درباره ماهیت و کلیت این محصولات ببینید.

۲.در حوزه‌ای که به آن علاقه‌مند هستید جستجو کنید

اگر تجربه خاصی در فروش محصول ندارید، می‌‌توانید به دنبال علاقه خود بروید و محصول پرسودی در آن زمینه پیدا کنید. مثلا تصور کنید که همیشه دوست داشتید کسب و کار خود را در چه زمینه‌ای برپا کنید؟ یا به چه حوزه و صنعتی علاقه‌مند بودید؟ بگردید و محصولات پرفروش آن حوزه را پیدا کنید و فروش آن‌ها را شروع کنید. با این راه حل شاید مدت زمانی طول بکشد تا کسب و کار شما به سود برسد، اما به دلیل علاقه ریشه‌داری که به آن دارید احتمالا با عشق و علاقه آن را ادامه می‌دهید.

برای مثال اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، می‌توانید محصولات مربوط به آن را پیدا کنید و بفروشید. مثلا می‌توانید قاب‌های مخصوص دسته یا بازی‌های آنلاین را به فروش برسانید. البته نکته‌ای درباره این شرط فروش محصول پرسود وجود دارد؛ ببینید هدف اصلی شما از فروش محصول، کسب سود است. به همین دلیل نباید بگذارید که علاقه شما به صورت ناخودآگاه جلوی تصمیمات منطقی را بگیرد. در واقع اگر بتوانید هوشمندانه از علاقه خود استفاده کنید، می‌توانید درآمد خوبی را از فروش محصولات مرتبط به آن کسب کنید.

۳.به تقاضای زیاد پاسخ دهد

نگاهی به اطراف خود بیندازید. از محصولاتی که در اطراف شما قرار گرفته‌اند، کدام‌یک مشکلی را در زندگی روزمره حل می‌کنند؟ یا چگونه می‌توان بعضی از محصولاتی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود را بهبود داد؟ یکی از دلایلی که مردم از شما خرید می‌کنند این است که با استفاده از محصول شما بتوانند گره‌ای از گره‌هایی که دارند باز کنند. پس بگردید به دنبال یک محصول که مورد تقاضای مردم باشد و نیاز آن‌ها را برطرف کند.

البته این نکته را نیز بگوییم که همه محصولات بر حسب نیاز خریداری نمی‌شود. با این حال تقاضای بالایی دارند. پس محصولی که برای فروش انتخاب می‌کنید، حتی اگر نیاز خیلی مهمی را نیز برآورده نمی‌کرد، به گونه‌ای باشد که مورد تقاضای افراد زیادی باشد. برای پیدا کردن این موارد می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند اینستاگرام و گوگل ترندز استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها می‌توانید محصولاتی که اسمشان بین مردم زیاد شنیده می‌شود را پیدا کنید و به سمت آن‌ها بروید.

۴.نیش بازار را پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که برای فروش محصولات بیشتر می‌توانید طی کنید، استفاده از بخش کوچکی از یک بازار بزرگ یا Niche Marketing است. نیچ مارکت به همان گوشه‌ای از بازار گفته می‌شود که در آن رقبای کمتری وجود دارد. مثلا فروش بازی‌های کامپیوتری بازار بزرگی دارد، اما اگر شما وارد بازار فروش اکانت برای یک سری بازی آنلاین خاص شوید، اصطلاحا به نیچ مارکت وارد شده‌اید.

پیدا کردن این بخش از بازار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازار دست نخورده یا کمتر دست خورده‌ای را پیدا کنید تا کار خیلی پیچیده‌ای برای فروش نداشته باشید. البته نیچ بازار به این دلیل که بخش کوچکی از بازار است، پتانسیل فروش خیلی بالایی نیز ندارد. با این حال اگر بتوانید از این قسمت هر بازاری استفاده کنید، احتمالا مسیر فروش خوبی را طی خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید: اجناس پرفروش بازار

 

چی بفروشم سود کنم؟ راهنمای انتخاب محصولات پرسود

۵.تامین کننده‌های خود را شناسایی کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در فروش محصول باید در نظر داشته باشید، این است که محصول را از کجا تهیه کنید. برای این مورد سه راه کلی پیش پای شما وجود دارد:

  • محصول خودتان باشد: از آنجایی که اگر محصول برای خودتان باشد فقط به خرید مواد اولیه و  ابزار تولید آن نیاز دارید، این روش ارزان‌ترین روش تامین محصول است. اما این روش معایب خاصی مانند زمان‌گیر بودن و محدودیت را نیز به دنبال دارد. همچنین اگر فروش شما بالا برود، مجبور می‌شوید افرادی را برای خود استخدام کنید.
  • محصول را از یک تامین کننده بخرید: مرسوم‌ترین روش تامین محصول این است که حجم عمده‌ای از یک محصول خاص را از یک عمده‌فروش یا تامین‌کننده کلان تهیه کنید. از طرفی این روش به عنوان سودده‌ترین روش امتحان شده نیز شناخته می‌شود که البته خطرهایی هم دارد. یکی از اصلی‌ترین معایب این روش این است که ممکن است فروش شما به رکود بخورد و اصلاحا محصولاتی که خریدید روی دستتان باد کند.
  • دراپ شیپینگ: دراپ شیپینگ که یکی از جدید‌ترین روش‌های فروش محصول است، به محبوبیت بالایی بین افراد رسیده است. در این روش شما با یک تامین کننده یا تولید کننده صحبت می‌کنید و محصولات آن‌ها را در سایت یا پیج خود قرار می‌دهید. زمانی که کسی سفارش داد آن سفارش را برای تامین کننده ارسال می‌کنید و او محصول را برای مشتری شما ارسال می‌کند.

چی بفروشم سود کنم؟ راهنمای انتخاب محصولات پرسود

کلام آخر؛ جستجوگر باشید تا محصول مناسب خود را پیدا کنید

تمام نکات و ترفندهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، در گرو آن هستند که شما خودتان نیز جستجوگر باشید و به دنبال محصول مورد نظر خود بروید. چنانچه بر فروش محصولات محبوب و پرسود‌تر، تمرکز کنید، سودآوری کسب‌وکارتان به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.