۱۰۰۰۷۷
۲۹۷۹
۲۹۷۹

علائم دیابت بارداری چیست؟

کنترل درست دیابت بارداری در حاملگی مهم است. دیابت بارداری در صورتی که درمان نشود، می تواند...

کنترل درست دیابت بارداری در حاملگی مهم است. دیابت بارداری در صورتی که درمان نشود، می تواند برای شما و فرزندتان خطر آفرین باشد. شما هر دو با غلظت بالایی از قند در تماس خواهید بود که زیان بار است. ممکن است دچار پلی ‏هیدرآمنیوس(زیادبودن مایع آمنیوتیک) شوید. این حالت می تواند به‏ دلیل اتساع بیش از حد رحم، موجب زایمان پیش از موعد گردد.

علائم دیابت حاملگی شامل موارد زیر است:
. تاری دید

. احساس کرخی و سوزش در دستان یا پاها

. تشنگی شدید

. تکرر ادرار

. بهبود کند زخم ‏ها

. خستگی مفرط

ممکن است زایمان زن دچار دیابت بارداری ، به‏ دلیل بزرگ بودن نوزاد،طولانی شود. گاه نوزاد قادر به عبور از کانال زایمانی نیست و باید عمل سزارین انجام شود.

اگر سطح قند خون بدن شما بالا باشد، احتمال بروز عفونت در دوران بارداری بیشتر است. شایع‏ ترین عفونت‏ها عبارتنداز: عفونت کلیه‏ ها، مجاری اداری ، دهانه رحم و رحم.درمان دیابت بارداری عبارت است از: ورزش منظم و افزایش مصرف مایعات. رژیم غذایی برای حل این مشکل ضروری است. احتمالاً برنامه غذایی پیشنهادی پزشک شما شامل صرف ۶ وعده غذایی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری در روز است. ممکن است پزشک شما را نزد یک متخصص تغذیه بفرستد. تحقیقات نشان می ‏دهد که زنانی که مشاوره تغذیه‏ای دارند،و تحت کنترل قند خون بوده و درمان با انسولین انجام می ‏دهند حاملگی بهتری از زنانی دارند که مراقبت‏ های معمولی هستند. مطالعات نشان می ‏دهد گلیبورید مانند انسولین برای درمان زنان مبتلا به دیابت حاملگی مؤثر است. گلیبورید برای درمان دیابت نوع ۲ به‏کار می ‏رد و یک ماده خوراکی کاهش دهنده قند خون است. متخصصان زیادی معتقدند که این داروی مناسب، جایگزین انسولین در زنان مبتلا به دیابت بارداری است.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.