۱۰۳۱۴۵
۲۷۵۶
۲۷۵۶

تهوع دوران بارداری، معجزه با میوه‌ها

انار دانه خشک را نیز می‌توانید با سماق مخلوط کرده و آن را با کباب بخورید تا حالت تهوع‌تان برطرف شود.

هر بویی حال‌تان را به هم می‌زند و توان خوردن خوشمزه‌ترین غذاهایی که قبلا با ولع سراغ‌شان می‌رفتید را ندارید؛ برای خانم‌های باردار، چنین وضعیت آزاردهنده‌ای ویار نامیده می‌شود و تهوع صبحگاهی دوران بارداری، معمولا ۳ تا۴ ماه با آنها می‌ماند.

اگر شما هم باردار هستید و ویار امان‌تان را بریده، بهتر است بدانید به‌جز قرص‌های معمولی که مصرف می‌کنید می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل از روزهای بارداری‌تان لذت بیشتری ببرید.

انار:
در بین میوه‌ها، انار را فراموش نکنید به‌ویژه انواع ملس آن یعنی نه ترش باشد و نه شیرین. اگر برای زن باردار امکان دارد لایه‌های سفیدرنگ نازک درون انار را هم با دانه‌ها بخورد که عاملی مهم در کاهش ویار است و عملا ضدتهوع محسوب می‌شود.

همچنین می‌توانید دانه انار را با ساییده برگ نعناع به صورت قرص درآورید و آن را در دهان نگه دارید. انار دانه خشک را نیز می‌توانید با سماق مخلوط کرده و آن را با کباب بخورید تا حالت تهوع‌تان برطرف شود.

سیب:
عملکرد سیب و به نیز در کاهش حالت تهوع و مقابله با ویار بسیار مناسب است. قبل از خواب، آب سیب مصرف کنید تا قند خون‌تان تنظیم شود. خوردن و بوییدن به شیرین، گلابی و سیب نیز می‌تواند در کاهش تهوع صبحگاهی تاثیرگذار باشد.

زردآلو، انگور و خشکبارهایی مانند بادام، پسته، فندق و گردو نیز می‌تواند در کاهش ویار تاثیرگذار باشد. سیب با مزه ترش هم می‌تواند در کاهش ویار موثر باشد.

به:
میوه «به »را در دو حالت می‌توان استفاده کرد. در حالت نخست، به را لابه‌لای فویل بپیچید و سپس آن را در فر بپزید و بعد غذا کمی از آن را میل کنید.

در حالت دوم نیز از «به» می‌توانید به صورت دم‌کرده استفاده کنید یعنی این میوه را رنده کرده و تفت دهید، سپس آن را چند دقیقه در دهان نگاه داشته یا بجوید حتی می‌توانید آن را دم کنید تا حالت تهوع شما کمتر شده و کم‌کم از بین برود. سنجد و خرمالو هم تا حدودی می‌تواند مانع ویار زیاد شود.


منبع: سیب سبز

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.