۱۰۸۴۰۱
۳۴۵۶
۳۴۵۶

نزدیکی در دوران بارداری، راحت است؟

یک خانم باردار بهتر است از تغییرات زندگی زناشویی خود در طول بارداری آگاه باشد.

ممکن است خانم های باردار در مورد رابطه جنسی و مسائل مربوط به آن در دوران بارداری سوالات زیادی داشته باشند و با تغییرات عمده ای در زندگی زناشویی مواجه شوند.

ممکن است خانم های باردار در مورد رابطه جنسی و مسائل مربوط به آن در دوران بارداری سوالات زیادی داشته باشند و با تغییرات عمده ای در زندگی زناشویی مواجه شوند.

یک خانم باردار بهتر است از تغییرات زندگی زناشویی خود در طول بارداری آگاه باشد.

برخی از بانوان به دلیل افرایش میزان هورمون های بارداری مانند پروژسترون و استروژن در بدن و افزایش جریان خون در سینه ها و اندام تناسلی در دوران بارداری بیشتر از گذشته حساس شوند. حتی برخی از آنها اولین ارگاسم خود را در دوران بارداری تجربه می کنند و یا ممکن است به ارگاسم چندباره برسند. این امر می تواند به دلیل جریان زیاد خون یا بکار بردن روش های متفاوت و تحریک مستقیم باشد. همچنین در دوران بارداری میزان ترشحات واژینال افزایش می یابد، اما تغییرات هورمونی موجب تند شدن بوی آن می شود.

روابط زناشویی در سه ماهه اول بارداری
با وجود اینکه بارداری در چند ماه ابتدایی خود را نشان نمی دهد، اما تغییرات عمده ای در حال وقوع است که می تواند میل و رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است تمایلی به رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشید زیرا:

- بدلیل رشد جنین در بدنتان احساس خستگی مفرط دارید.
- پستان ها در حال رشد هستند تا برای شیردهی آماده شوند به همین دلیل درناک اند درست مانند زمان پیش از عادت ماهیانه.
- حالت تهوع یا استفراغ.

روابط زناشویی در سه ماهه دوم بارداری
آغاز سه ماهه دوم در برخی از بانوان باردار همراه با بازگشت انرژی و پایان تهوع است. خواهید دید که هورمون ها، پوست و موهای تان را درخشان و لطیف کرده اند، به طوریکه دیگران نیز به این موضوع اشاره می کنند این مرحله از بارداری گل گردن نام دارد.

شکم تان خود مایان می کند به طری که مردم متوجه می شوند شما باردارید. بسیاری از بانوان از پشت سر گذاشتن سه ماهه اول و عبور از خطر سقط جنین احساس بسیار خوبی دارند و در آرامش کامل و اعتماد بنفس این دوره را پشت سر می گذرانند.

با این حال در برخی از بانوان این دوره نیز همراه با حالت تهوع یا کاهش میل جنسی است. اگر شما نیز جز این دسته هستید بهتر است سخت نگیرید استراحت و مراقبت از خود می تواند به آرامش و احساس شما کمک کند.

سه ماهه دوم بارداری زمان انجام آزمایشات مختلف بارداری از جمله آمنیو سنتز و نمونه برداری از پرزهای جنینی است. به همین دلیل توصیه می شود تا چند روز پس از انجام این آزمایشات استراحت کنید و رابطه جنسی نداشته باشید.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.