۱۱۳۲۱۸
۳۵۷۰
۳۵۷۰

رحم دو شاخ در زنان، احتمال سقط جنین

همسرم عمل واریکوسلم کرده. دو سال اقدام کردیم. دکترم می گه باید رحمتو عمل کنم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من و همسرم دختر و عمو و پسر عمو هستیم. بعد از شش ماه اقدام به بارداری کردیم که در یک ماه و نیم سقط شد. رفتیم دکتر عکس رنگی انداختم و شوهرم آزمایش اسپرم داد که به من گفت رحمم دو شاخ و همسرمم ضعیف است. در ضمن همسرم عمل واریکوسلم کرده. دو سال اقدام کردیم ولی خبری نیست. الان دکترم می گه باید رحمتو عمل کنم. نیاز به عمل هست؟

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
احتمال سقط در رحم های دو شاخ و رحم های سپتوم دار بسیار بالا است و بهتر است تا قبل از اقدام به بارداری این ناهنجاری های رحم دو شاخ در عکس رنگی تشخیص داده شود. ممکن است مشکل شما رحم دو شاخ نباشد و رحم سپتوم دار داشته باشید. درمان جراحی های رحم سپتوم دار بسیار راحت تر از رحم دوشاخ است و با هیستروسکوپی به راحتی قابل اصلاح است. بنابراین به متخصص زنانی که جراحی آندوسکوپی رحم انجام می دهد مراجعه کنید تا در مورد نحوه عمل شما تصمیم گیری شود. بنابراین شما در مرحله اول باید هیستروسکوپی شوید و اگر سپتوم در شما وجود داشته باشد برداشته شود و اگر در هیستروسکوپی سپتوم وجود نداشت، آن گاه باید با عمل جراحی باز رحم دو شاخ شما اصلاح شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.