۱۴۲۴۹۵
۴۷۹۷
۴۷۹۷

جلوگیری از زردی جنین، چگونه؟

در این زمینه تغذیه خاصی وجود ندارد و شما باید از اصول تغذیه دوران بارداری خود استفاده نمایید.

سوال
با سلام خدمتت اقای دکتر من سه ماهه نیمه دوم بارداری رو میگذرونیم خواستم بپرسم الان که فصل تابستون و گرما هستش واسه پیشگیری از زردی جنین چه غذاهایی رو مصرف کنم و کلا مصرف چه چیزهایی باعث ایجاد زردی تو جنین میشه .با تشکر .

جواب
با سلام
کاربر گرامی بیشتر از نیمی از نوزادان پس از بدنیا آمدن دچار درجاتی از زردی می شوند. این زردی در پوست و سفیدی چشم معمولاً در طی هفته اول تولد پیدا شده و شکل و رنگ خاصی به نوزاد می دهد. این حالت را زردی نوزادان نامیده اند. در بسیاری از موارد این زردی طبیعی بوده و پس از چند روز از بین می رود و نشان دهنده بیماری مهمی نمی باشد. علت زردی در نوزادان افزایش یک ماده رنگی زرد مایل به سبز بنام بیلی روبین در خون می باشد. این ماده رنگی بعلت تخریب طبیعی گلبول های قرمز در بدن ایجاد شده و کبد این ماده را از خون برداشت کرده و پس از تغییراتی درآن، این ماده توسط کلیه ها و با ادراردفع شده و قسمتی از آن نیز از راه صفرا با مدفوع دفع می شود. اگر کبد قدرت برداشت و تغییر شکل این ماده رنگی را نداشته باشد یا از توانایی کبد کاسته شده باشد، میزان این ماده رنگی زرد در خون افزایش پیدا کرده و در تمامی نسج های بدن وارد و رنگ این نسوج (مثل پوست و سفیدی چشم) زرد می شود.
بنابراین در این زمینه تغذیه خاصی وجود ندارد و شما باید از اصول تغذیه دوران بارداری خود استفاده نمایید. البته مصرف بعضی از داروها مخصوصاً کوتریموکسازول توسط خانم باردار در آخرین روزهای حاملگی می تواند روی کبد جنین اثر گذاشته و پس از به دنیا آمدن نوزاد باعث زردی شدید شود.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.