۱۴۵۷۰۲
۳۱۳۱
۳۱۳۱

خطرات کاهش وزن در بارداری

تنها راه تولد فرزند سالم پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی است.

در حالی که محققان انجمن پزشکان زنان و زایمان آمریکا اعلام کرده اند داشتن فعالیت بدن در دوران بارداری بی خطر است، اما دکتر مایکل کاکچویک، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو معتقد است: داشتن فعالیت بدنی، ورزش کردن و کاهش وزن در دوران بارداری خطرناک است. زنانی که شاخص توده بدن شان طبیعی است باید بین ۱۱ تا ۲۱ کیلوگرم و زنانی که اضافه وزن دارند و چاق هستند به ترتیب ۶ تا ۱۱ کیلوگرم و ۴ تا ۹ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشند. تنها راه تولد فرزند سالم پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی است.
او افزود: افزایش وزن و ابتلاء زنان باردار به چاقی آنها را در معرض سقط جنین، مرده زایی و پره اکلامپسی ( مسمومیت غذایی ) قرار می دهد. اما اگر شاخص توده بدن تان بیش از اندازه طبیعی باشد نیز تلاش برای کاهش وزن در دوران بارداری ایمن نیست. اگر حالت گرسنگی در بدن تان ایجاد شود، قطعات کربن در کبدتان ایجاد می شود که کتون نام دارند و با عبور از جفت می توانند به مغز جنین آسیب وارد کنند. دکتر شری رز، رئیس مرکز سلامت زنان سانتامونیکای کالیفرنیا نیز باور دارد: محدوده افزایش وزن زنان باردار اندک است، اما تلاش آنها برای کاستن وزن شان خطرناک است.
او می افزاید: با این وجود، زنان بارداری که از چاقی رنج می برند با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم که توسط متخصص تغذیه طراحی شده باشد می توانند وزن کم کنند. دکتر جسیکا شفرد، دانشیار مدرسه پزشکی دانشگاه شیکاگو می گوید: اگر پس از باردار شدن برای کاهش وزن تلاش می کنید، نشان دهنده آن است که از نوعی اختلال غذا خوردن رنج می برید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.