۲۳۹۴۶۲
۴۸۱
۴۸۱

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

جوش زدن در دوران بارداری یک امر طبیعی است و از آن جایی که میزان هورمون ها تغییر می کند، جوش زدن نمی تواند خیلی دور از انتظار باشد. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

جوش زدن در دوران بارداری یک امر طبیعی است و از آن جایی که میزان هورمون ها تغییر می کند، جوش زدن نمی تواند خیلی دور از انتظار باشد. در دوران حاملگی بدن مادر هورمون های بیشتری ترشح می کند و همین عامل بر روی غده چربی یا سبوم تاثیر می گذارد و باعث ایجاد جوش های زیر پوستی یا چرکی می شود. اگر جزو خانم هایی بودید که در دوران عادت ماهیانه جوش می زدید، احتمال دارد در دوران بارداری هم این جوش زدن را تجربه کنید‌. در ادامه دلایل و درمان جوش و آکنه در دوران بارداری را بررسی خواهیم کرد. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

دلایل جوش زدن در دوران حاملگی

می توان گفت خانم هایی که پوست چربی دارند، بیشتر مستعد جوش زدن یا آکنه در دوران حاملگی هستند. هرچند سایر انواع پوست ها مانند معمولی و خشک هم احتمال دارد جوش بزند و متورم شود. هورمون های بدن در سه ماهه اول ترشح زیادی دارند به همین علت در سه ماهه اول شما شاهد طیف وسیعی از جوش های ریز و درست در صورت و سایر اندام های بدن خود مانند کمر، بازو، ران و... خواهید بود. برخی خانم ها جوش زدن را در سه ماهه دوم یا سوم تجربه می کنند که این با توجه به سبک زندگی، نوع تغذیه، جنس پوست، نحوه مراقبت و... متفاوت است. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

درمان جوش و آکنه ها در دوران بارداری

اول از همه با رعایت نکات پزشکی و مشاوره با متخصص خود، می توانید مراقبت های پوستی را شروع و رعایت کنید. در این دوران اصلا جوش ها را دستکاری نکنید و از هر نوع تجویزی دوری کنید. در ادامه می توانید درمان های زیر را مد نظر قرار دهید. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

استفاده از شوینده های ملایم

با توجه به نوع پوست خود و دقت به ترکیبات موجود در شوینده ها، صورت خود را بشویید. دقت کنید نیاز نیست هر روز پوست خود را با این شوینده ها بشویید. روزی نهایت یک الی دو بار کفایت می کنید. سعی کنید از آب خنک یا نهایت آب ولرم استفاده کنید. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده ها در هر موقعیتی لازم است. حالا که صورت شما مستعد جوش زدن است، حتما مرطوب کننده بزنید. بعد از شستشو صورت با شوینده ملایم از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده قبل از آرایش کردن لازم است. از مرطوب کننده ها دو الی سه بار در روز استفاده کنید. 

دلایل جوش زدن در بارداری + درمان

استفاده از ضد آفتاب

از ضد آفتاب برای جلوگیری از تنش پوستی ناشی از اشعه های مختلف، استفاده کنید. مراقبت های پوستی کمک می کند تا صورت شما تمیز بماند و قدرت ترشح چربی کاهش پیدا کند. بهتر است کرم ضد آفتاب شما فاقد چربی بوده و spf30 باشد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.