۲۳۹۴۶۴
۷۲
۷۲

روتین مراقبت از مو در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییراتی که در سطح هورمون های بدن زنان ایجاد می شود، ریزش مو و نازک شدن آن ها طبیعی است. 

روتین مراقبت از مو در دوران بارداری

روتین مراقبت از مو در دوران بارداری 

در دوران بارداری به دلیل تغییراتی که در سطح هورمون های بدن زنان ایجاد می شود، ریزش مو و نازک شدن آن ها طبیعی است. بعد از ریزش مو ها، درآمدن آن ها و حتی بهبود ساقه های مو حدود شش الی هشت ماه بعد از زایمان طول خواهد کشید. اگر در دوران حاملگی هستید و قبل از آن هم موهای حساس و شکننده ای داشته اید، ممکن است در صورت عدم رعایت مراقبت از مو، دچار ریزش و نازکی ساقه موها شوید. البته مصرفی برخی داروها در این دوران نیز موجب ریزش مو خواهد شد. در ادامه یک روتین کامل برای مراقبت از موها در دوران حاملگی خواهیم گفت. 

روتین مراقبت از مو در دوران بارداری

۱. مصرف مولتی ویتامین ها در بارداری

در دوران بارداری پزشک با بررسی آزمایش و وضعیت جسمانی مادر و جنین، داروهای مولتی ویتامین و مکمل هایی را ممکن است تجویز نماید. اگر قبل از بارداری هم دچار ریزش مو بوده اید، بهتر است این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا در این دوران از مکمل ها و مولتی ویتامین های موثر استفاده کنید. دقت کنید که مصرف هر گونه دارو ویتامینی به صورت خودسرانه ممنوع خواهد بود. 

۲. ماسک تخم مرغ و آبلیمو

یکی از ماسک های طبیعی که می توانید هفته ای یک بار از آن استفاده کنید و در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر خواهد بود، ماسک تخم مرغ و آبلیمو است. در یک ظرف یک تخم مرغ را شکسته و خوب هم بزنید. حالا یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و سر خود را با آن ببندید. بگذارید بیست دقیقه بماند بعد با شوینده مناسب بشویید. 

روتین مراقبت از مو در دوران بارداری

۳. استفاده از دانه های شنبلیله

دانه های شنبلیله گیاهی هستند و استفاده از آن ها به صورت موضعی، مشکلی ندارد. شما می توانید دانه های شنبلیله را به خوبی پودر کنید. بعد یک قاشق روغن زیتون به اضافه کرده و کف سر خود را با این ترکیب ماساژ دهید. بگذارید نیم ساعت بماند بعد آن را با شوینده مناسب و آب ولرم بشویید. هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.