۴۶۳۰۳
۶۱۴۱
۶۱۴۱

فواید خوردن شکلات تلخ در بارداری

دلایل بسیاری برای خوردن شکلات زنان باردار وجود دارد. نه تنها این ماده طعم لذیذی دارد بلکه از عوارض بارداری از جمله پره اکلامپسی نیز جلوگیری می‌کند.

نی نی بان: دلایل بسیاری برای خوردن شکلات زنان باردار وجود دارد. نه تنها این ماده طعم لذیذی دارد بلکه از عوارض بارداری از جمله پره اکلامپسی نیز جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات، شکلات نه تنها استرس آنها را کاهش می‌دهد بلکه بر شادی کودک نیز تاثیر دارد.

فواید خوردن شکلات تلخ در بارداری

شکلات تلخ از پره اکلامپسی جلوگیری می‌کند

پره اکلامپسی یکی از دلایل زایمان زودس است. این بیماری اغلب در زنان بارداری رخ می‌دهد و نشانه آن فشار خون بالا است. فشار خون بالا در زنان باردار منجر به تشنج می‌شود. همچنین ممکن است باعث لخته شدن خون شود و به کبد آسیب برساند.

طبق گزارشات به دست آمده تئوبرومین موجود در کاکائو می‌تواند از این بیماری جلوگیری کند. آزمایشات انجام شده روی 2500 نفر نشان داد که زنان بارداری که به طور منظم شکلات مصرف می‌کردند، 50% کمتر از زنان دیگر از این بیماری در طول بارداری در امان بودند.

شکلات به تنظیم فشار خون کمک می‌کند

کاکائو که در ساخت شکلات از آن استفاده می‌شود، حاوی تئوبرومین است که به تنظیم فشار خون در زنان باردار کمک می‌کند.

شکلات بر شادی کودک موثر است

طبق تحقیقی در فنلاند، شکلات بر رفتار کودک تاثیر می‌گذارد. مجله « New Scientist » گزارش می‌کند که احتمال تولد کودکان شاد در زنان بارداری که شکلات مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران است.

کودکانی که مادرانشان هنگام بارداری شکلات مصرف کردند عکس‌العمل بهتری نسبت به شرایط جدید در مقابل آنهایی که مصرف نکردند، نشان دادند و این نتیجه مواد شیمیایی موجود در شکلات، به خصوص فنتیلامین، است که پزشکان معتقدند از بدن مادر به کودک داخل رحم منتقل می‌شود.

شکلات سرشار ار آنتی اکسیدان است

این ماده شیرین سرشار از فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان قوی دارد و سیستم ایمنی بدن زنان باردار را بالا می‌برد. شکلات با بعضی از سرطان‌ها مبارزه و به سیستم عروقی بدن کمک می‌کند.

شکلات آهن، منیزیم و مواد مغذی دیگر دارد

منیزم به متابولیسم اسیدهای چرب کمک می‌کند. زنان باردار می‌توانند از فواید این ماده استفاده کنند.

شکلات از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند

شکلات تلخ به دلیل وجود آنتی اکسیدان از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. هر چه درصد شکلات تلخ بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد، برای زنان باردار و حتی افراد دیگر بهتر است.

شکلات استرس را کاهش می‌دهد

شکلات آرام بخش است و بدون هیچ تردیدی بر حالت روحی زنان باردار تاثیر می‌گذارد. اگر چه مصرف بیش از حد آن مضر است. بنابراین در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.