۶۴۸۵۷
۵۵۱۷
۵۵۱۷

آیا آزمایش غربالگری ضروری است؟

تحت نظر باشید و اگر گروه خون تان منفی و گروه خون همسرتان مثبت است آمپول رگام تزریق کنید. داروهایی که برای تان تجویز شده استفاده کرده و نگران جذب قل دیگر نباشید.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۲۵ ساله هستم یک سال و نیم دارای فرزند نشدم بعد از مصرف سه دوره لتروزول و یک دوره کلومفین دوقلو باردار شدم. هفته دوازدهم برای سونو رفتم گفتند یکی از قل ها سنش۷ هفته مانده و قلب ندارد CRL۱۲mmاحتمال زیاد جذب می شود و دیگری کاملا سالم است و رشد کرده nt۱.۱بود. الان هفته ۱۷ سونو رفتم قل سالم حالش خوب بود رشد کرده بود. اما آن یکی هنوز جذب نشده بود وهمان CRL۱۲mmبود در سمت چپ گفتند قلب ندارد جذب می شود. خواستم ازتون بپرسم واقعا جذب می شود. اگر نشد چی من خیلی نگرانم. لازم است الان چیزی خاصی مصرف کنم. در ضمن بخاطر هزینه زیاد غربالگری نرفتم آیا حتما لازم است؟

پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
دوست عزیز تحت نظر باشید و اگر گروه خون تان منفی و گروه خون همسرتان مثبت است آمپول رگام تزریق کنید. داروهایی که برای تان تجویز شده استفاده کرده و نگران جذب قل دیگر نباشید. در ضمن یادتان باشد که حتما در فواصل زمانی منظم مراجعه برای چکاپ وضعیت داشته باشید. در خصوص غربالگری هم به هر حال این بررسی ها در هر بارداری ضروری است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.