۲۳۸۴۵۱
۱۴
۱۴

با این ۱۰ راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

جوش های صورت یک معضل همیشگی هستند که باید با آن ها دست و پنجه نرم کنیم. این جوش ها به دلایل مختلف ایجاد می شوند . درصد بسیار زیادی از آن ها با راه حل هایی که وجود دارد رفع می شوند. همچنین راه حل های فوری برای مواقع ضروری نیز وجود دارد که در این مطلب به آن ها میپردازیم.

با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

1-استفاده از چای سبز:

خواص چای سبز بر سلامتی بدن انکار ناپذیر است، اما این ماده در درمان مشکلات پوستی همچون جوش و آکنه نیز مزایای بسیاری دارد. چای سبز با دارا بودن آنتی اکسیدان، به کاهش التهاب های پوستی کمک می کند. خواص ضد باکتریایی این ماده در درمان جوش موثر است. علاوه بر این، در مواقعی که جوش ها در اثر عدم تعادل هورمونی ایجاد می شوند، این چای از طریق تنظیم هورمون ها، جوش و آکنه را درمان می کند.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

2-ماسک عسل:

برای استفاده از ماسک عسل، ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید. برای تهیه این ماسک با توجه به مقدار آکنه، عسل و دارچین را باهم ترکیب کنید و از آن خمیر بدست آورید. دارچین موجود در این ماسک، عفونت میکروبی جوش ها ار از بین می برد و پوست را لایه برداری می کند. خمیر را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی پوست بماند و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماده به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود جوش و آکنه را کاهش می دهد. علاوه بر این، عسل به دلیل چسبندگی بالا، به از بین رفتن آلودگی ها و ناخالصی ها از پوست کمک می کند.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

3-از خیار غافل نشوید:

بدون شک خیار یکی از بهترین مواد مراقبت از پوست به شمار می رود که در تامین شادابی و سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند. خیار به عنوان یک ماده ضد التهابی، علاوه بر درمان جوش ها، به کاهش قرمزی آنها نیز کمک می کند. برای تهیه ماسک خیار، ابتدا نصف خیار را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر خرد کنید. قطعات را داخل مخلوط کن ریخته و مقداری ژل آلوئه ورا و آبلیمو به آن اضافه کنید. مخلط را به مدت ۱۰- ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.​با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

4- جوش شیرین:

جوش شیرین نوعی درمان طبیعی شناخته شده برای درمان سریع جوش صورت است. این ماده به دلیل خواص ضد عفونی کننده خود، باکتری های موجود در نواحی دارای جوش و آکنه را از بین می برد. علاوه بر این، جوش شیرین خاصیت ترمیمی نیز دارد و باعث تحریک رشد سلول های جدید پوست می شود. برای درمان جوش ها، کافی است مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا خمیر غلیظی بدست آید. خمیر را ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب گرم پوست خود را بشویید. برای تهیه این ماسک می توانید جوش شیرین را با آب، گلاب و عسل نیز ترکیب کنید.​با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

5-روغن درخت چای:

یکی از موثرترین فواید روغن درخت چای، از بین بردن جوش های صورت است. این ماده از طریق مبارزه با باکتری ها و کاهش التهابات پوستی، جوش صورت را درمان می کند. در واقع، روغن درخت چای، با باکتری هایی که باعث ایجاد جوش می شوند مبارزه می کند و از این طریق جوش و آکنه را درمان می کند.

نکته:این روغن بسیار قوی است و هنگامی که روی پوست صورت مالیده می شود باعث سوزش و قرمزی می شود. برای استفاده ار روغن درخت چای برای درمان جوش صورت، بهتر است آن را با یک روغن حامل مانند روغن هسته انگور رقیق کنید.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

6- استفاده از یخ:

یخ می‌تواند تورم، قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهد. علاوه بر این به غدد چربی در خارج کردن کثیفی، چربی اضافی و میکروب‌ها از پوست کمک می‌کند. یخ همچنین می‌تواند در بهبود گردش خون مفید باشد.

7- آلوئه ورا فراموش نشود:

آلوئه ورا علاوه بر کمک به درمان جای جوش، از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می‌کند. کافیست یک برگ تازه آلوئه ورا تهیه کرده، مقداری از ژل آن را هر روز روی پوست خود بزنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

8-استفاده از ماسک پوست پرتقال:

پوست پرتقال منبع غنی رتینول بوده و ضمن از بین بردن سلول‌های مرده، با تحریک کلاژن سازی باعث ترمیم پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک باید پوست پرتقال را خشک و پودر کنید، سپس آن را با مقداری گلاب ترکیب نمایید تا به شکل خمیر دربیاید. خمیر را روی صورتتان قرار دهید و پس از چند دقیقه بشویید.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

9- پماد بنزوئیل پروکساید:

با استفاده از این پماد تمام سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، اما بزرگترین مزیت این پماد از بین بردن باکتری‌هاست. میزان استفاده از این پماد بستگی به نظر پزشک دارد، زیرا با توجه به شدت آکنه این پماد برای شما تجویز می‌شود. این پماد یکی از بهترین محصولات برای رفع آکنه روی پوست محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که می‌خواهند آکنه خود را درمان کنند، از این پماد بهره می‌برند.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

10- خمیر پت گریس پایوت:

یکی دیگر از بهترین کرم‌های ضد جوش فوری که می‌تواند جوش‌های شما را به سرعت درمان کند، خمیر پت گریس پایوت است. این محصول تولید کشور فرانسه است و کیفیت ساخت بالایی دارد. حجم این محصول ۱۵ میلی ‌لیتر است. این کرم برای درمان آکنه صورت ساخته شده است و از آن جایی که خاصیت آنتی باکتریال دارد، می‌تواند به سرعت پوست را تمیز کرده و جوش‌های عمیق صورت را از بین ببرد.با این 10 راهکار فوری از شر جوش های صورتت خلاص شو!

سخن آخر:

به طور کلی راهکارهای شیمیایی و طبیعی زیادی برای درمان جوش صورت وجود دارد. که این درمان ها بستگی به زمان و پوست شخص مورد نظر است. اگر بیش از حد با جوش های غیر عادی مواجه شدید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.