۲۳۹۰۴۲
۱۷
۱۷

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

این غذای خوشمزه با یک سس حرفه ای به وسیه دانه های انار درست می شود که طعم آن را متناسب با ذائقه خود می توانید شیرین یا ترش کنید. حتی امکان ملایم کردن طعم آن نیز وجود خواهد داشت. این غذا برای هر فصلی مناسب خواهد بود. به خصوص با نزدیک شدن ماه رمضان و حتی شب های تعطیلات عید، می توان یک خاطره جذاب و خوشمزه با آن رقم زد.

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

مرغ مجلسی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در اکثر مهمانی های ایرانی سرو می شود. در واقع می توان گفت مرغ، یکی از مواد غذایی واجب و لازمی است که پای ثابت تمام دورهمی ها و مجالس رسمی یا حتی خانوادگی خواهد بود. از آن جایی که مرغ پروتئین سالم تری نسبت به گوشت قرمز دارد، می تواند در انواع سالادها، پیش غذاها، غذاهای اصلی، خوراک، فست فود و... نیز استفاده شود. دیگر درست کردن مرغ ربی تکراری شده و همه با نحوه درست کردن آن به سبک خودشان، آشنا هستند. پس در ادامه می خواهیم یک مرغ خوشمزه با سس انار معرفی کنیم که برای شب های عید و دورهمی ها هم بسیار خوشمزه و مناسب خواهد بود. 

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

این غذای خوشمزه با یک سس حرفه ای به وسیه دانه های انار درست می شود که طعم آن را متناسب با ذائقه خود می توانید شیرین یا ترش کنید. حتی امکان ملایم کردن طعم آن نیز وجود خواهد داشت. این غذا برای هر فصلی مناسب خواهد بود. به خصوص با نزدیک شدن ماه رمضان و حتی شب های تعطیلات عید، می توان یک خاطره جذاب و خوشمزه با آن رقم زد. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه آن به صورت حرفه ای آشنا خواهید شد. 

مواد لازم:

ران یا سینه مرغ ۳ تکه 
پیاز زرد درشت ۳ عدد
سیر   ۳ حبه
انار دون شده  یک لیوان پر
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر  به مقدار لازم
آب جوش  ۲ لیوان
کره یا روغن محلی  به میزان لازم
رب انار به میزان لازم

طرز تهیه مرغ با سس انار:

برای تهیه هر مدل مرغی به ویژه مرغ مجلسی با سس انار، بهرت است از پیاز زرد استفاده کنید. پیاز زرد به خوبی می تواند طعم زهم مرغ را بگیرد. برای شروع اول از همه پیازها راب ه خوبی رنده کنید. هر چه رنده پیاز شما کوچکتر باشد، جا افتادگی و طعم خورشت بهتر خواهد شد. بعد از رنده کردن آب پیاز را بگیرید و کنار بگذارید. یک تابه نچسب بردارید و روغن محلی یا کره را آب کنید. ران یا سینه مرغ را داخل آن گذاشته و خوب سرخ کنید. سعی کنید حتما دو طرف مرغ بخه خوبی سرخ شود. 

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

بعد از آن که مرغ به خوبی پخته شد، حالا آن ها را خارج کرده و پیاز رنده را داخل تابه بریزید. بگذارید با روغن یا کره خوب سرخ شود. پیازها حتاما باید سبک و طلایی شوند. وقتی خوب طلایی شدند حالا می توانید تکه های مرغ را اضافه کنید تا باز هم با پیاز سرخ شود. در این مرحله وقت آن است که روی پیازها و مرغ ها نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را بپاشید. بعد زا پاشیدن ادویه ها، دوباره مخلوط را هم بزنید و بگذاریئ فقسمت های دیگر خوب طعم دار شود. 

مرغ مجلسی با سس انار، یک غذای لاکچری و مجلسی!

حالا وقت آن است که رب انار را یک الی دو قاشق اضافه کنید. در آخر هم دانه های انار را اضافه کرده و بگذارید با دو لیوان آب جوش خوب بپزد. وقتی آب جوش آمد حالا بگذارید با حرارت کم و ملایم بجوشد تا خوب بپزد و جا بیفتد. معمولا 40 دقیقه طول می کشد تا مرغ بپزد و جا بیفتد. این مرغ خوشمزه را با زرشک پلو و حتی کته زعفرانی می توانید سرو کنید. نوش جان!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.