۲۳۸۹۰۹
۱۴
۱۴

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

برای لاغری در کوتاه ترین زمان باید چه کارهایی را انجام دهیم؟ تا بدن آسیب نبیند. در ادامه بخوانید.

برای لاغری در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید بتوانید یک رژیم غذایی اصولی بگیرید و ورزش کنیدو برخی از رژیم‌های غذایی سریع سبب از دست دادن وزن زیاد می‌شوند اما اصولی نیستند. این رژیم‌‌ها سبب می‌شوند بافت‌های مهمی از بدن تجزیه شوند و چربی‌ها از بین نروند. در ادامه به بررسی تمام راه‌های کاهش وزن سریع می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید: 

عوارض سریع لاغر شدن

در صورتی‌که کاهش وزن سریع و لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن را پیش بگیرید. به جای چربی، ماهیچه، استخوان و آب را از دست خواهید داد. راه‌کار این‌که دچار عوارض سریع لاغر شدن نشوید؛ این است که برای کاهش وزن خود یک هدف منطقی نسبت به زمان بگذارید. مثلا 500 تا 1000 گرم در هفته. 

روش‌های کاهش وزن در کوتاه‌ترین زمان

در دنیای امروز روش‌های زیادی تبلیغ می‌شوند که کاهش وزن در کوتاه‌ترین زمان ممکن را ایجاد می‌کنند. مثلا:

  • قرص‌های لاغری
  • استفاده از مواد مخدر 
  • کاربرد دستگاه‌های لاغری
  • رژیم‌های خیلی سخت

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

کاهش وزن با ورزش یا رژیم؟

کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن یک هدف غیرواقعی است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند بعد از یک دوره پرخوری شدید باید بتوانند در مدت 1 ماه یا چند هفته ناگهان چندین کیلو وزن کم کنند و به طور معجزه‌آسا لاغر شوند. این روش‌ها عموما پرخطر است و با فیزیولوژی بدن سازگار نیست. 

 

روش کاهش وزن اصولی در سریع ترین زمان ممکن 

برای کاهش وزن سریع اما اصولی باید به میزان اضافه وزنی که دارید؛ کالری بسوزانید. به این معنی که بتوانید وزن خود را کاهش دهید اما با یک معادله ساده. بدن شما برای تامین نیاز انرژی روزانه خود به میزان مشخص کالری انرژی نیاز دارد. بسته به وزن، جنسیت و میزان فعالیت شما این میزان کالری متفاوت است. حال برای این‌که وزن کم کنید. بخش مشخصی از این میزان کالری باید از چربی‌های ذخیره شده در بدن‌تان تامین شود. پس میزان کالری مصرفی شما از طریق غذا کاهش می‌یابد. مثلا از 1200 تا 1800 کالری ممکن است در طول روز مجاز باشید میل کنید تا وزن‌تان کم شود. 


مطلب پیشنهادی: اصول کاهش وزن سریع


کاهش وزن با ورزش یا رژیم؟

بهترین راه برای کاهش وزن در سریع‌ترین زمان ممکن این است که رژیم غذایی کاهش وزن داشته باشید اما اصولی. چراکه با کاهش میزان غذا در طول روز می‍توانید حدود 500 کالری بسوزانید اما با ورزش کردن در هر ساعت بیشتر از 70 تا 200 کالری را نمی‌توانید بسوزانید. در نتیجه کاهش وزن شما خیلی طول خواهد کشید. اگر فقط بخواهید ورزش کنید.

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

​راه‌های ساده کاهش وزن در زمان کوتاه

برای کاهش وزن خیلی سریع اما موثر و به روش سالم کارهای ساده‌ای می‌توانید انجام دهید که ظرف چند هفته تاثیر چشم‌گیر خواهند گذاشت:

  • حدف تنقلات فرآوری شده
  • افزایش تعداد وعده‌های غذایی
  • کاهش حجم هر وعده غذایی
  • بررسی برچسب محصولات غذایی برای میزان کالری 
  • یادداشت کردن کالری مواد غذایی و دقت به رد نشدن از کالری مجاز روزانه 
  • نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز 
  • افزایش میزان مصرف فیبر، سبزیجات و غلات سبوس‌دار

مطلب پیشنهادی: لاغری سریع شکم و پهلو

برنامه‌های کاهش وزن موبایل

یکی از راه‌های اصولی برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده از اپلیکیشن‌های کالری شمار است. می‌توانید یکی از این اپ‌ها را دانلود کنید. سپس برای هر روز خود آن را پر کنید. این برنامه‌های میزان کالری مورد نیاز شما را برای هدف کاهش وزن نسبت به شرایط جسمی‌تان، نشان می‌دهند. سپس می‌توانید برای آنها میزان کالری دریافتی خود را پر کنید. 

گروه‌های کاهش وزن در زمان کوتاه 

برای این‌‌که انگیزه داشته باشید وزن خود را اصولی و دقیق کم کنید. نباید در میان راه خسته شوید. می‌توانید در گروه‌های کاهش وزن عضو شوید. در این گروه‌ها همه با هم اصول تغذیه سالن و کاهش وزن را رعایت می‌کنند. مثلا در دورهمی‌ها هر غذایی را نمی‌خورند. یا با هم برنامه پیاده‌روی و ورزش می‌گذارند. با هم خرید رژیمی می‌کنند. آماده‌سازی غذاهای رژیمی خود را با هم سر یک ساعت انجام می‌دهند و تجربه‌های خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. 


مطلب پیشنهادی: پیدا کردن بهترین دکتر بایپس معده در تهران 


پشتیبانی احساسی

برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن باید دقت کنید که در شرایط احساسی و هیجانی، ناگهان پرخوری عصبی نکنید. در این شرایط می‌توانید:

  • با یک دوست صحبت کنید. 
  • آب بخورید. 
  • راه بروید. 
  • یک کار هنری انجام دهید. 
  • یا هر روشی که ذهن شما را از معده‌تان منحرف کند. 

بهتر است برای خود یادداشت کنید که در چه شرایط روحی خاصی دل‌تان می‌خواهد غذا بخورید تا نسبت به این تله ذهنی آگاهی داشته باشید. 

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

حس خوب زندگی بدون غذا

گاهی افراد برای تفریح کردن غذا می‌خورند. شما نیز اگر قرار است روز خوبی را برای خود رقم بزنید و تفریح کنید حتما لازم نیست؛ با خوراکی تفریح کنید:

  • به جای کافه و رستوران: پارک یا گالری بروید. 
  • به جای نوشیدنی‌ها و دسرهای پرکالری: دم‌نوش یا سالاد میل کنید. 
  • به جای خوردن هله هوله هنگام تماشای فیلم: ماست یا کمی میوه میل کنید. 

با تمرکز بیشتر غذا بخورید

روی مزه غذای خود تمرکز داشته باشید. غذاهای خیلی شور یا چرب یا شیرین را نخورید. در عوض با انواع ادویه‌ها غذای خود را طعم‌دار کنید تا بهترین مزه را حس کنید و با تمرکز بر آن حس خوبی بگیرید. 

از بشقاب‌های کوچکتر استفاده کنید

یکی از راه‌های بزرگ‌تر نشان دادن حجک غذای کم این است که آن را در بشقاب‌کوچک‌تر سرو کنید. 


مطلب پیشنهادی: لاغری موضعی با مزوتراپی


آهسته تر غذا بخورید

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که آهسته غذا می‌خورند کالری کمتری مصرف می‌کنند و احتمال چاقی کمتری نسبت به افراد تند خور دارند.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید

افرادی که به طور منظم در اواخر شب غذا می‌خورند بیشتر در معرض چاقی هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد که دیر شام خوردن می‌تواند کالری سوزی را کاهش دهد، ذخیره چربی را افزایش دهد و باعث شود در طول روز احساس گرسنگی بیشتری داشته باشید.

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

انواع رژیم غذایی برای کاهش وزن در کوتاه‌ترین زمان 

برای کاهش وزن مجبور نیستید رژیم وگان، بدون گلوتن یا گروه غذایی خاصی را کنار بگذارید. باید بتوانید با یک رژیم اصولی وزن خود را به محدوده ایده‌آل و مناسب بیاورید.

غذاهای محدود شونده برای لاغری سریع 

  • غذاهای دارای قند افزوده: این مواد غذایی دارای قندهای موجود در کلوچه‌ها، کیک‌ها، نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر و سایر موارد هستند  به عنوان مثال، قندهایی که به طور طبیعی در میوه‌ها وجود دارند. غذاهای شیرین اغلب کالری زیادی دارند اما مواد مغذی کمی دارند. سعی کنید کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه خود را صرف قندهای افزوده کنید.
  • کربوهیدرات با ارزش غذایی کمتر: شما مجبور نیستید کربوهیدرات ها را حذف کنید، اما می توانید در انتخاب‌های خود سختگیر باشید. به عنوان مثال، غلات کامل انتخاب های بهتری نسبت به اقلام بسیار فرآوری شده هستند. 
  • نوشیدنی‌های پر کالری. یکی از راه‌های آسان برای کاهش وزن سریع این است که کالری‌های مایع مانند نوشابه، آب میوه و الکل را حذف کنید. این نوشیدنی‌ها را با نوشیدنی‌های بدون کالری مانند آب لیمو، چای شیرین نشده یا قهوه سیاه جایگزین کنید.

 

ترکیبات غذایی عالی برای کاهش وزن در زمان کم

برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن، می‌توانید این مواد غذایی را بیشتر میل کنید:

  • چربی‌های خوب: مانند ماهی، آجیل و دانه‌ها و روغن زیتون
  • فیبر: از سبزیجات، غلات کامل، میوه ها 
  • جایگزین های غذا. شیک‌ها، بیسکوییت مغزها

روزه برای کاهش وزن در زمان کم

شاید فکر کنید که روزه راهی سریع برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن است. اما همه روزه‌ها یکسان نیستند. اگر روزها  چیزی نخورید یا ننوشید، بیشتر از 1 ماه در خطر جدی قرار می‌گیرید. این روش برای کسانی مناسب است که یک شوک می‌خواهند داشته باشند اما به طور مداوم اصلا صحیح نیست. 

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

لاغری در کوتاه ترین زمان چگونه ممکن است؟

جمع‌بندی 

برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن است باید روز هفته‌ای ماکزیمم ۱ کیلوگرم حساب کنید. سایر رژیم‌ها یا روشها یا داروهایی که سبب کاهش وزن خیلی بیشتر می‌شوند در اصل بافت‌های عضلانی، استخوانی و آب بدن شما را کم می‌کنند و سبب ریزش مو خواهند شد. 

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.