۲۴۲۹۵۰
۱۸
۱۸

راز موفقیت: رویاهایت را برای خودت نگه دار!

همه ما در زندگی رویاهایی داریم که برای رسیدن به آن‌ها باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. برخی از افراد پیش از محقق شدن اهدافشان، آن‌ها را با دیگران در میان می‌گذارند تا انرژی مثبت و انگیزه بگیرند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که صحبت کردن درباره رویاها پیش از تحقق آن‌ها، احساس موفقیت کاذبی به شما می‌دهد که گویی قدم مهمی برداشته‌اید. این احساس ممکن است شما را از تلاش بیشتر بازدارد و به جای نزدیک شدن به موفقیت، از آن فاصله بگیرید. دلایل دیگری هم وجود دارد که نباید رویاهایتان را با دیگران در میان بگذارید.

راز موفقیت: رویاهایت را برای خودت نگه دار!

 همه ما در زندگی رویاهایی داریم که برای رسیدن به آن‌ها باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. برخی از افراد پیش از محقق شدن اهدافشان، آن‌ها را با دیگران در میان می‌گذارند تا انرژی مثبت و انگیزه بگیرند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که صحبت کردن درباره رویاها پیش از تحقق آن‌ها، احساس موفقیت کاذبی به شما می‌دهد که گویی قدم مهمی برداشته‌اید. این احساس ممکن است شما را از تلاش بیشتر بازدارد و به جای نزدیک شدن به موفقیت، از آن فاصله بگیرید. دلایل دیگری هم وجود دارد که نباید رویاهایتان را با دیگران در میان بگذارید:

رویاهایتان شخصی و متعلق به شماست

در مراحل اولیه شکل‌گیری یک رویا، بهتر است آن را برای خودتان نگه دارید. این مرحله حساس است و نیازی نیست که برای دریافت تأیید یا حمایت، رویاهای خود را در معرض افکار دیگران قرار دهید. بگذارید رویاها در عمق وجودتان پرورش یابند.

احتمال دارد دیگران شما را ناامید کنند

برخی افراد ممکن است به شما بگویند که هدفتان غیرواقعی یا دور از دسترس است. این نوع صحبت‌ها معمولاً بازتاب ناتوانی‌های خودشان است. با دلسردی آن‌ها، ممکن است انگیزه‌تان برای پیگیری رویاها کاهش یابد.

راز موفقیت: رویاهایت را برای خودت نگه دار!

تمجیدهای بی‌مورد انگیزه‌تان را کاهش می‌دهد

اگر رویاهایتان را با دیگران در میان بگذارید و مورد تمجید قرار گیرید، این احساس به شما دست می‌دهد که به موفقیت نزدیک شده‌اید، در حالی که این فقط توهمی از پیشرفت است. در نتیجه، ممکن است تلاش کافی برای رسیدن به هدف نکنید.

نتیجه همیشه قابل پیش‌بینی نیست

بسیاری از افراد بدون آنکه به نتیجه‌ای رسیده باشند، با اعتماد به نفس از رویاهایشان صحبت می‌کنند. با این حال، رویاها همواره در حال تغییر هستند و نمی‌توان نتیجه نهایی را پیش‌بینی کرد. بهتر است تا زمانی که به موفقیت نرسیده‌اید، رویاهایتان را پیش خود نگه دارید.

احتمال درگیر شدن با انرژی منفی

هرچند رویاهای دیگران ممکن است شبیه به شما به نظر برسند، اما فقط شما می‌توانید به سبک خودتان آن‌ها را محقق کنید. برای محافظت از رویاهایتان، آن‌ها را همچون نوزادی که نیاز به مراقبت دارد، نزد خود نگه دارید. بدون مراقبت و توجه مناسب، رویاها رشد نخواهند کرد.

راز موفقیت: رویاهایت را برای خودت نگه دار!

ذهن خود را فریب می‌دهید

وقتی پیش از تحقق هدف، به خاطر آن خود را تحسین می‌کنید، مغز شما گمان می‌کند که هدف انجام شده و همین باعث کاهش تمایل شما به تلاش می‌شود.

از دست دادن انگیزه غافلگیر کردن دیگران

شوق غافلگیر کردن دیگران با نتیجه نهایی، می‌تواند انگیزه قدرتمندی باشد. اگر هدفی دارید، بهتر است به جای بازگو کردن جزئیات آن، تنها بخش کوچکی از آن را فاش کنید و منتظر بمانید تا با دستاورد نهایی، دیگران را شگفت‌زده کنید.

راز موفقیت: رویاهایت را برای خودت نگه دار!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.