۲۴۳۱۸۷
۳۰
۳۰
صدای انفجار، رشد روانی نوزادان را مختل می‌کند

تاثیر جنگ بر سلامت نوزادان!

نوزادانی که در شرایط جنگی به دنیا می‌آیند، با مجموعه‌ای از چالش‌ها و مشکلات جدی مواجه می‌شوند که می‌تواند تأثیرات عمیق و بلندمدتی بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد.

تاثیر جنگ بر سلامت نوزادان!

نوزادانی که در شرایط جنگی به دنیا می‌آیند، با مجموعه‌ای از چالش‌ها و مشکلات جدی مواجه می‌شوند که می‌تواند تأثیرات عمیق و بلندمدتی بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد.

جنگ همه را نابود می‌کند، انسان ها، خانه ها، درخت ها، حیوانات و…هرچه که نشانی از زندگی در آن هست. اما تاثیرش بر «نوزادان» که تازه می‌خواهند با گوشت و جان‌شان زندگی را بچشند، بیشتر، عمیق‌تر و وحشناک‌تر است.

جنگ و بیماری واگیر دار در میان نوزادان

نوزادان ممکن است به دلیل کمبود دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، دچار مشکلات جسمی جدی شوند. بیمارستان‌ها ممکن است آسیب دیده یا غیرقابل دسترس باشند و این موضوع می‌تواند منجر به‌عدم دریافت واکسن‌ها، مراقبت‌های پیش از زایمان و زایمان امن شود. همچنین، نوزادان ممکن است در معرض بیماری‌های واگیردار قرار گیرند که در شرایط جنگی شیوع بیشتری دارند.

جنگ و مشکلات رشد نوزادان

کمبود مواد غذایی وعدم دسترسی به تغذیه مناسب یکی دیگر از چالش‌های بزرگ برای نوزادان در مناطق جنگی و یا نزدیک به آن است.

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، ممکن است با کمبود مواد مغذی مواجه شوند، و نوزادانی که به شیر خشک وابسته‌اند، به دلیل کمبود منابع، ممکن است به تغذیه ناکافی دچار شوند. این موضوع می‌تواند منجر به سوءتغذیه و مشکلات رشد شود.

تاثیر جنگ بر سلامت نوزادان!

جنگ و اضطراب و ترس در نوزادان

نوزادان در شرایط جنگی معمولاً در محیط‌های ناامن و پرخطر زندگی می‌کنند. صداهای ناشی از انفجارها و تیراندازی‌ها می‌تواند باعث اضطراب و ترس در آن‌ها شود و این موضوع بر روی خواب و رشد روانی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

جنگ و اختلالات روانی در نوزادان

جنگ نه تنها بر روی سلامت جسمی نوزادان تأثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامت روانی آن‌ها نیز اثرگذار است. نوزادانی که در شرایط تنش‌زا متولد می‌شوند، ممکن است دچار اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی شوند.

این مشکلات می‌توانند بر روی رشد اجتماعی و عاطفی آن‌ها تأثیر بگذارند و تا بزرگسالی ادامه یابد و حتی بیشتر شود و جنبه‌های متفاوتی به خود بگیرد.

تاثیر جنگ بر سلامت نوزادان!

جنگ وعدم رشد عاطفی نوزادان

در شرایط جنگ، نوزادانی که در این شرایط به دنیا می‌آیند، ممکن است از محبت و مراقبت کافی محروم شوند که این موضوع می‌تواند بر روی رشد عاطفی و اجتماعی آن‌ها تأثیر بگذارد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.