۱۲۱۸۵۷
۴۳۵۳
۴۳۵۳

علت زایمان زودرس، هفته بیست و دوم بارداری

١٨ هفتگی طول سرویکسم ٤٢ بود. در بارداری بعدی نیاز به سرکلاژ دارم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ۲۲ سالمه. در ٢٢ هفتگی زایمان زودرس داشتم. همه آزمایشات و سونوگرافی خوب بود. ١٨ هفتگی طول سرویکسم ٤٢ بود. در ٢٢ هفتگی ٣٥ شده بود. بد نشستن می تونه باعث شده باشه؟ در بارداری بعدی نیاز به سرکلاژ دارم؟ عکس هم مشکل نداش. بعد عکس دچار زخم دهانه و عفونت شدم. الان ٣،٤ ماهی است خوب نشدم. چی کار کنم؟ قصدبارداری دارم.

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
طول سرویکس کمتر از 35 میلی متر در سه ماهه دوم بارداری غیرعادی است. شما که سابقه زایمان زودرس دارید بهتر است استراحت بیشتری داشته باشید و تا حد امکان از تماس جنسی خودداری کنید. اگر در حوالی 14 تا 16 هفته در خانمی طول سرویکس کمتر از 35 میلی متر باشد نیاز به سرکلاژ دارد. ولی چون شما در هفته 22 هستید، بهتر است فقط استراحت و عدم تماس جنسی برای پیشگیری از زایمان زودرس داشته باشید. هر چه سن بارداری بیشتر شود عوارض عمل سرکلاژ افزایش پیدا می کند و انجام سرکلاژ معمولا پس از 20 هفته توصیه نمی شود. همچنین در بارداری زخم دهانه رحم یک ضایعه شایع و نرمال است و در بارداری ایجاد می شود. اصطلاح علمی این مشکلات آکروپیول است که در صورتی که پاپ اسمیر شما نرمال باشد به اقدام خاصی نیاز ندارید و پس از زایمان، خود به خود برطرف خواهد شد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.