۹۷۴۵۴
۱۳۲۱۰
۱۳۲۱۰

سوپ برای مادران شیرده، روش تهیه

این سوپ را می توان در مرحله قبل از افزودن پاستا منجمد نمود. در این صورت هنگام مصرف، پاستا را زمان حرارت دادن مجدد بیفزایید.

این سوپ مقوی، یک منبع غنی از نظر سلنیوم بوده و حاوی آهن می باشد. هر دوی این مواد مغذی برای دوران شیردهی اهمیت زیادی دارند.

توجه: این سوپ را می توان در مرحله قبل از افزودن پاستا منجمد نمود. در این صورت هنگام مصرف، پاستا را زمان حرارت دادن مجدد بیفزایید.

سوپ پاستا، لوبیا و سبزی
انرژی کل: 1000 کیلوکالری

مواد لازم( برای 4- 6 نفر):
عدس ۷۵ گرم
قارچ خشک شده 15 گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
هویج خرد شده 1 عدد
کرفس خورد شده ۱ عدد
پیاز خرد شده 1عدد
سیر خرد شده ۱ حبه
جعفری خرد شده و تازه به مقدار کم
فلفل قرمز تند به مقدار کم
عصاره سبزی 5/1 لیتر
کنسرو لوبیا قرمز، لوبیا سفید و نخود از هر کدام ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاستای شکل دار ۱۱۵ گرم
جعفری خرد شده برلای تزیین به مقدار لازم
پنیر رنده شده برای سرو به مقدار لازم

روش تهیه:
عدس را در تابه متوسطی ریخته، 475 میلی لیتر آب به آن بیفزایید و بر روی حرارت بالا، به جوش آورید. سپس حرارت را کم کرده، بگذارید برای 15-20 دقیقه به آرامی بپزد. گاه گاهی آن را هم بزنید. تا زمان نرم شدن عدس به پختن ادامه دهید. در این ضمن، قارچ خشک را برای 15-20 دقیقه در 175 میلی لیتر آب گرم خیس نمایید.

سپس آب عدس را خالی نموده، زیر آب سرد شستشو دهید. قارچ را نیز از آب خارج نمایید، ولی آب آن را نگه دارید. آن گاه قارچ را پس از خرد شدن کنار بگذارید. روغن را در تابه بزرگی حرارت دهید. هویج، کرفس، پیاز، سیر، جعفری و فلفل را به آن بیفزایید و بر روی حرارت ملایم، برای 5-7 دقیقه بپزید و هم بزنید.سپس عصاره سبزی، قارچ و آب محتوی آن را به تابه بیقزایید. و به جوش آورید. آنگاه لوبیا، نخود، عدس، نمک و فلفل را اضافه کنید.در ظرف را بگذارید و برای 20 دقیقه به آرامی بجوشانید.آنگاه پاستا را افزوده، سوپ را به جوش آورید.آن را هم بزنید و بگذارید برای 7-8 دقیقه به آرامی بجوشد تا پاستا پخته شود. سوپ را پس از آماده شدن در ظرف سرو ریخته، روی آن جعفری و پنیر بریزید و به صورت داغ میل نمایید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.