۲۳۸۱۸۲
۵۷
۵۷

تست شخصیت شناسی: سن ذهنی شما چقدر است؟

مفهوم سن ذهنی را کاوش کنید، یک جنبه متمایز از هویت شما مستقل از سن فیزیکی شما. کشف کنید که چگونه طرز فکر شما، چه بالغ و مطمئن، انعطاف پذیر و اکتشافی، یا جوان و خوش بینانه، بلوغ عاطفی و روانی منحصر به فرد شما را شکل می دهد.

کارفرمایان از آنها برای تصمیم گیری در مورد استخدام استفاده می کنند، در حالی که روانشناسان از آنها برای بینش های درمانی استفاده می کنند. آنها همچنین به طور گسترده در کشف خود و توسعه شخصی به کار گرفته می شوند. شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI) و پنج ویژگی بزرگ شخصیت مدل های محبوبی هستند. در حالی که آنها بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند، مهم است که نتایج را با احتیاط تفسیر کنیم، با توجه به اینکه شخصیت پیچیده است و می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله زمینه و رشد شخصی قرار گیرد.

وقتی اشتباه می کنید معمولا چه می کنید؟

عذرخواهی میکنم (A)

درباره اشتباهم فکر می کنم (B)

به اشتباهم میخندم ( C)

وقتی یکی از دوستان برنامه های خود را در آخرین لحظه لغو کرد، اولین کاری که انجام می دهید چیست؟

 برنامه  جدیدی می ریزیم (A )

احساس بدی پیدا می کنم ( B)

برای تاریخ جدید برنامه می ریزیم (C) 

تست شخصیت شناسی: سن ذهنی شما چقدر است؟

اگر کسی از دست شما عصبانی باشد معمولاً چه واکنشی نشان می دهید؟

سعی میکنم عصبانیت و برطرف کنم (A)

برام مهم نیست (B)

ناراحت میشم و گریه میکنم (C)

اگر در لاتاری برنده شوید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟

بدهی هامو پرداخت میکنم ( A)

به مسافرت میرم (B)

پس انداز میکنم (C)

معمولاً چگونه با یک اختلاف نظر بزرگ در محل کار یا مدرسه برخورد می کنید؟

سعی میکنم طرف مقابل و متقاعد کنم (A)

با صحبت کردن به یک نظر واحد میرسیم (B )

برام اهمیتی ندارد (C)

اگر فردا یک پروژه بزرگ داشته باشید معمولا چه کار می کنید؟

استرس میگیرم (A)

با یک برنامه ریزی درست به پروژه میرسم (B)

با چند نفر مشورت میکنم (C)

وقتی کسی از شما تعریف و تمجید کند معمولاً چه واکنشی نشان می دهید؟

تشکر میکنم و براش هدیه میخرم (A)

تشکر میکنم (B)

برام مهم نیست (C) 

وقتی  خجالت می‌کشید معمولاً چگونه پاسخ می‌دهید؟

خیلی شرمزده پاسخ میدم (A)

خودمو کنترل میکنم و درست پاسخ میدم (B )

عصبانی میشم و به درستی جواب نمیدم (C)


بیشتر بخوانید: ۹ ویژگی همسر مناسب و ایده آل از نظر روانشناسان


تست شخصیت شناسی: سن ذهنی شما چقدر است؟

پاسخ تست

سن شما فقط یک عدد ثابت نیست که با گذشت زمان تغییر می کند. هم سن فیزیکی تحت تاثیر زمان و هم سن ذهنی را در بر می گیرد که از سن فیزیکی شما متمایز می ماند. سن ذهنی شما نشان دهنده بلوغ عاطفی و روانی شماست و مستقل از سن فیزیکی شما باقی می ماند.

به عنوان یک بزرگسال، شما ممکن است سن ذهنی پایین تری داشته باشید و دیدگاهی کودکانه داشته باشید، در حالی که یک فرد جوان می تواند سن ذهنی بالاتری از خود نشان دهد که نشان دهنده خرد فراتر از سال های خود است. نکته مهم این است که سن ذهنی مترادف با IQ نیست. این بیان احساسات درونی شماست. کشف سن ذهنی شما باعث تقویت خودآگاهی، شناخت جنبه های عاطفی و روانی هویت شما می شود.

اگر گزینه A را انتخاب کنید

اگر اکثر پاسخ‌های شما در دسته گزینه A قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده این است که سن ذهنی شما بین 40 تا 55 سال است. این نشان می‌دهد که ذهنیت شما با اعتماد به نفس و امنیت مشخص می‌شود. شما به روشی بالغانه به مسائل برخورد می کنید و دیدگاهی متفکرانه و چاشنی نشان می دهید.

پاسخ‌های شما نشان‌دهنده سطحی از اعتماد به افکار و تصمیم‌هایتان است و به طور کلی در باورهایتان احساس اطمینان از خود نشان می‌دهید. این مستلزم سطح معینی از بلوغ عاطفی و فکری است، جایی که شما مسائل را با یک چشم انداز چاشنی و توسعه یافته در نظر می گیرید. به طور کلی، تمایل شما به انتخاب گزینه A به طرز فکری مبتنی بر پایه، مطمئن و متفکرانه اشاره دارد که منعکس کننده ویژگی های مرتبط با افراد در محدوده سنی 40 تا 55 سال است. 

تست شخصیت شناسی: سن ذهنی شما چقدر است؟

اگر گزینه B را انتخاب کنید

اگر متوجه شدید که گزینه B را بیشتر انتخاب کرده اید، نشان می دهد که سن ذهنی شما در محدوده 20 تا 40 سالگی قرار می گیرد. این مرحله ای را نشان می دهد که ممکن است برای یافتن جهت یا هدف خود با چالش هایی روبرو شوید. در حالی که پیمایش در زندگی ممکن است برای شما یک مبارزه باشد، انعطاف پذیری قابل توجهی در سفر شما وجود دارد. با وجود مشکلات، شما به طور مداوم موفق می شوید در نهایت خود را به مسیر درست هدایت کنید.

این به معنای عزم مداوم برای غلبه بر موانع و عدم اطمینان است، که منجر به احساس پیروزی در حین رسیدن به نتایج مطلوب می شود. تمایل شما به گزینه B منعکس کننده مرحله ای از زندگی است که مشخصه آن کاوش، خودیابی و انعطاف پذیری برای رویارویی با چالش ها است که در نهایت با احساس جهت گیری و موفقیت ظاهر می شود. 

تست شخصیت شناسی: سن ذهنی شما چقدر است؟

اگر گزینه C را انتخاب کنید

اگر اکثر پاسخ های شما با گزینه C همخوانی داشته باشد، نشان دهنده این است که سن ذهنی شما در محدوده 10 تا 20 سالگی قرار دارد. این نشان می دهد که دیدگاه شما نسبت به جهان با جوانی و روشنایی مشخص می شود. دیدگاه شما منعکس کننده مرحله ای از زندگی است که در آن کنجکاوی، خوش بینی و حس شگفتی نقش مهمی ایفا می کند. شما با ذهنیت جوانی به دنیا نزدیک می‌شوید، تجربیات جدید را در آغوش می‌گیرید و آینده را با چشم‌اندازی امیدوار می‌بینید. این ادراک جوانی حاکی از معصومیت و اشتیاق خاصی در نحوه دیدن و درگیر شدن شما با دنیای اطرافتان است. به طور کلی، تمایل شما به گزینه C به سن ذهنی اشاره دارد که در مراحل اولیه نوجوانی یا جوانی قرار دارد و با دیدی پر جنب و جوش و خوش بینانه از زندگی مشخص می شود. 

منبع: سرگرمی روز

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.