۲۳۸۹۳۷
۱۲۷۴
۱۲۷۴

۵ مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

اگر گیاهان آپارتمانی مورد علاقه شما شکوفا و سرحال به نظر نمی‌رسند، بهتر است علائم و نشانه های گیاهان آپارتمانی بیمار را بدانید تا ببینید آیا آنها ناسالم هستند یا خیر.

5 مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

اگر گیاه داخل خانه شما غمگین و غمگین به نظر می رسد، پس این نشانه های گیاهان آپارتمانی ناراضی را بررسی کنید و اقدامات پیشنهادی در اینجا را دنبال کنید!

اگر گیاهان آپارتمانی مورد علاقه شما شکوفا و سرحال به نظر نمی‌رسند، بهتر است علائم و نشانه های گیاهان آپارتمانی بیمار را بدانید تا ببینید آیا آنها ناسالم هستند یا خیر.

نشانه های یک گیاه آپارتمانی ناراضی

۱. شاخ و برگ قهوه ای و ترد

5 مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

مانند ریختن شاخ و برگ، طبیعی است که یک گیاه چند برگ قهوه ای داشته باشد. اما مشکل زمانی به وجود می آید که شاخ و برگ جدید تحت تأثیر قرار می گیرد یا برگ های بیشتری قهوه ای می شوند. این نشان می دهد که گیاه شما مشکلی دارد.

دلایل آن عبارتند از:

اگر کل برگ به رنگ قهوه ای و چروک در می آید، نشان دهنده کمبود آب و محیط خشک یا کمتر مرطوب است. در چنین شرایطی گیاه را عمیق آبیاری کنید و مطمئن شوید که برای مدت طولانی اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. اگر به دلیل هوای خشک است، یک مرطوب کننده یا جزیره اضافه کنید.

اگر لبه های برگ قهوه ای شد، نشانه کود زیاد، استفاده بیش از حد از آفت کش ها، خاک خشک، هوای گرم، دمای پایین یا پوسیدگی ریشه است.

برای رفع آن، گیاه را کمی کمتر کود دهید. یک بار در ماه خوب است و گلدان را در جزیره قرار دهید. همچنین گیاهان را به طور کامل آبیاری کنید تا نمک های اضافی از سوراخ های زهکشی خارج شوند. و گیاه را در نقطه ای ثابت نگه دارید. 


بیشتر بخوانید: شیک ترین گیاهان مینیاتوری برای یک آپارتمان نقلی 


۲. برگ‌های سوخته 

5 مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

برگ های سوخته و سوخته نشانه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید است. در چنین شرایطی، گیاه را از نور مستقیم به غیر مستقیم خورشید منتقل کنید و شاخ و برگ های آسیب دیده را جدا کنید. گیاه را به خوبی آبیاری کنید اما فقط زمانی آبیاری کنید که خاک سطحی خشک شود و از کود دهی بیش از حد خودداری کنید زیرا سوختگی را بدتر می کند.

۳. پژمردگی گیاه و برگ های کوچکتر

خاک خیلی مرطوب می تواند باعث پژمرده شدن گیاه و افتادگی برگ ها شود. برای تشویق رشد سالم ریشه و جلوگیری از پوسیدگی ریشه از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. اگر گیاه در حال پژمرده شدن است، گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه ها را بررسی کنید و در صورت مشاهده ریشه های پوسیده، متورم یا عفونی، آن ها را کوتاه کنید.

گیاه را با استفاده از مخلوط خاک گلدانی تازه در گلدانی تمیز با سوراخ های زهکشی کافی قرار دهید.

۴. برگ با خال‌های زرد و قهوه‌ای

دلیل این موضوع عفونت قارچی است. در صورت مشاهده مشکل مشابه، گیاه آلوده را از سایر گیاهان جدا کنید و با ایجاد فاصله بین آنها، گردش هوا را افزایش دهید. همچنین هنگام آبیاری از مه پاشیدن روی شاخ و برگ خودداری کنید، به خصوص اگر گیاهان خود را در موقعیتی قرار می دهید که گردش هوا و نور ندارد.

 

۵. افتادن برگ ها

5 مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

ریزش برگ ها و چروکیده شدن برگ ها نشانه رایج یک گیاه ناسالم است. اکثر گیاهان آپارتمانی هر چند وقت یکبار یک یا دو برگ می ریزند، معمولاً گیاهان بالغ نزدیک به ساقه. اما اگر گیاه شما برگ های زیادی می ریزد، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • تغییرات ناگهانی در شرایط رشد یا نوسانات دما

  • گلدان خیلی کوچک یا حالت خیلی ریشه دار

  • آبیاری گیاه با آب سرد

  • کمبود آب 

  • آبیاری بیش از حد 

منبع: ستاره

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.