۲۳۸۹۹۶
۲۸۶۱
۲۸۶۱

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

میزبانی از مهمان در تعطیلات نوروز که به عیددیدنی معروف است می‌تواند برای همه ما تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد؛ به شرطی که برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و همه چیز را به درستی آماده کنیم.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

میزبانی از مهمان در تعطیلات نوروز که به عیددیدنی معروف است می‌تواند برای همه ما تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد؛ به شرطی که برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و همه چیز را به درستی آماده کنیم. بحث مقدار خوراکی‌هایی که بر روی میز پذیرایی نیست، اگر لاکچری‌ترین مواد خوراکی را هم روی میز چیده باشید، اما مهمان احساس صمیمیت نداشته باشد، آن مهمانی خوب پیش نرفته است و در نهایت هم شما و هم مهمانان خسته و کسل شده‌اند. بنابراین ما در نظر داریم در این مقاله روش‌هایی برای چیدمان میز پذیرایی با شما در میان بگذارد که علاوه بر لاکچری کردن پذیرایی شما، صمیمیت را برای مهمانانتان به ارمغان آورد.

برای میز پذیرایی برنامه بریزید

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

یک میز پذیرایی جذاب می‌تواند نقطه کانونی عیددیدنی‌های نوروز باشد، به شرطی که عناصر کلیدی چیدمان میز پذیرایی را در نظر بگیریم که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:

گام اول محل قرار دادن میز پذیرایی است؛ باید میز را در موقعیتی بگذارید که رفت‌وآمد را مسدود نکرده و دسترسی مهمانان به خوراکی‌های روی میز را راحت‌تر کند. عموما ما برای پذیرایی از مهمانان عید، از میز جلو مبلی استفاده می‌کنیم. اگر خانه نسبتا کوچکی دارید بهتر است میز را به کناری سوق دهید و از میزی با پایه بلندتر برای چیدن مواد خوراکی عید استفاده کنید تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

گام دوم در نظر گرفتن تعداد مهمانان است؛ عموما عیددیدنی‌های نوروز در برخی موارد سرزده اتفاق می‌افتند، اما اگر از پیش می‌دانید چه کسانی قرار است به خانه شما بیایند به اندازه، خوراکی تهیه کرده و روی میز پذیرایی قرار دهید. اما، فراموش نکنید که بهتر است همواره به مقدار بیشتری خوراکی تدارک ببینید، شاید مهمان‌ها با خود مهمان بیاورند یا انقدر از خوراکی‌های شما لذت برده باشند که ترجیح دهند مقدار بیشتری خوراکی نوش جان کنند.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

گام سوم انتخاب تم و طرح مناسب میز پذیرایی برای عید نوروز است؛ بهتر است وقتی میز پذیرایی را می‌چینیم به تمِ این مهمانی، یعنی عید نوروز، توجه داشته باشیم. عید نوروز چند عنصر متفاوت را به یاد می‌آورد. شکوفه‌های بهاری، رنگِ قرمز، رنگِ سبز و هر عنصری است که بر روی سفره هفت سین می‌چینیم. فراموش نکنید که آتش هم یک عنصر مهم در عید باستانی نوروز است، پس می‌توانیم به استفاده از شمع در کنار یک تنگ ماهی هم فکر کنیم. این مساله باعث می‌شود که رنگ مناسبت این دیدار و مهمانی بر آن پاشیده شود.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

چیدمان اصولی میز پذیرایی برای عید دیدنی

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

اگر بخواهیم که میز پذیرایی مهمانی عید ما لاکچری به نظر برسد، پس از برنامه‌ریزی کامل برای آن، بهتر است اصول چیدمان را رعایت کرده و به جزئیات دقت کنیم، نکات زیر در چیدمان اصولی میز پذیرایی برای عید شما را یاری می‌کند:

از رومیزی استفاده کنید: اساسی‌ترین وسیله‌ای که قرار است جلوه میز پذیرایی شما را چند برابر کند، رومیزی است. پس در درجه اول به اندازه میز و سپس تمی که مدنظر قرار دادید فکر کنید و بعد بر روی میز یک رومیزی پهن کنید. رومیزی‌های ساتن، ملیله دوزی شده، حتی رانرها و یا یک رومیزی ساده از جنس کتان (برای یک میز پذیرایی مینیمال) مناسب هستند. 


بیشتر بخوانید: این کارها دکوراسیون خانه شما را شیک و لاکچری نشان می دهد 


با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

ظروف پذیرایی را اصولی بچینید: پس از پهن کردن رومیزی وقت آن می‌رسد که ظروف را بر روی میز بچینید، اما باید این چیدمان بامنطق و اصول باشد. ممکن است آجیل‌ها را در ظرف پایه‌دار بلندقدی ریخته باشیم. پس باید آن را در محلی قرار دهیم که دسترسی به سایر ظروف را از بین نبرد. در ضمن بهتر است هز ظرف را با فاصله از ظرف دیگر قرار دهید. تراکم ظروف میز پذیرایی شما برای عید را شلوغ و نامنظم جلوه می‌دهد. بعلاوه، بهتر است اگر خوراکی‌های متفاوتی دارید، آن‌ها را دسته‌بندی کنید. مثلا خوراکی‌های شیرین را در یک بخش میز، مغزها را سمتی دیگر و میوه‌ها در مرکز قرار دهید.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

ظروف را طبقه‌ای بچینید: برای منظم‌تر به نظر رسیدن و لاکچری‌تر بودن میز پذیرایی عید نوروز بهتر است ظروف را طبقاتی بچینیم. اگر ظروف پایه دار ندارید، یا تقریبا پایه ظروفتان به یک اندازه است، می‌توانید از چند کاسه پشت رو استفاده کرده و آن را به عنوان پایه قرار دهید. لیوان‌های بلند نیز گزینه‌های خوبی هستند. می‌توانید داخل لیوان را آب بریزید و آن را پر از گل‌ها بهاری کنید تا تمِ میز شما نیز با این پایه‌ها هماهنگ شده باشد.

مواد خوراکی عید نوروز را انتخاب کنید

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

بهتر است پیش از فرا رسیدن عید نوروز، برای خرید مواد خوراکی و تنقلات اقدام کنید و آنها را به اندازه‌ای تهیه کنید که تا پایان تعطیلات نوروز کفایت کنند. حال وقت آن رسیدن که هر خوراکی را در موقعیت و وضعیت درستی داخل ظروف ریخته و روی میز پذیرایی قرار دهید:

مواد خوراکی کانونی را انتخاب کنید؛ در اکثر مهمانی‌های ایرانی، به خصوص عیددیدنی نوروز، میوه‌ها نقش حیاتی دارند. پس ظرف میوه بر روی میز پذیرایی می‌تواند کانونی باشد. اما، مثل سال‌های گذشته آن را بدون هیچ تزئینی رها نکنید. می‌توانید پیرامون آن را با جام‌هایی از میوه‌های بریده شده تزئین کنید. آجیل‌ها را نیز می‌توانید به صورت جدا جدا داخل ظروف بریزید یا با یکدیگر مخلوط کنید. اگر بخواهید میزی رنگارنگ داشته باشید، بهتر است آن‌ها را جدا جدا داخل ظروف بریزید و با رنگ‌های متفاوت، جذابیت بصری میز پذیراییتان را چند برابر کنید.

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

در تهیه خوراکی خلاق باشید؛ اگر اصلی‌ترین خوراکی‌ها و تنقلات عید نوروز، آجیل، شیرینی و میوه است، شما می‌توانید این سنت را حفظ کرده و کنارش چیزهای جدیدی اضافه کنید که با نسل جوان و مد روز هماهنگ است. مثلا اگر مهمانان شما عصر به خانه‌تان می‌آیند می‌توانید مقداری فینگرفود تهیه کنید و روی میز بگذارید. یا اگر مهمانان شما بچه دارند، می‌توانید برای او مقداری پفیلا، بادام زمینی مزه‌دار یا بستنی میوه‌ای تهیه کنید. در این میان بهتر است از دمنوش و نوشیدنی غافل نشوید. یک وارمر و قوری پیرکس بردارید و کنار میز پذیرایی قرار دهید تا هر زمانی که مهمانانتان دوست داشتند، گلویی تازه کنند. اینکار باعث می‌شود که مجبور نباشید مدام بپرسید کسی چای میل دارد یا نه!

با این تکنیک ها برای مهمانان عید میز پذیرایی لاکچری بچینید

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.