۲۳۹۰۹۴
۹۷۶
۹۷۶

اگر احساس تنهایی می کنی این ۵ فیلم رو ببین

گاهی اوقات هست که وقتی در خانه تنها هستیم، یا هیچ کاری برای انجام دادن و هیچ هم‌صحبتی برای گپ زدن نداریم، به سراغ یک فیلم می‌رویم تا شخصیت‌های فیلم ما را از تنهایی درآورند.

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

گاهی اوقات هست که وقتی در خانه تنها هستیم، یا هیچ کاری برای انجام دادن و هیچ هم‌صحبتی برای گپ زدن نداریم، به سراغ یک فیلم می‌رویم تا شخصیت‌های فیلم ما را از تنهایی درآورند. اگر آن شخصیت‌ها و قهرمان‌ها، درست همچون ما تنهایی را با اعماق وجودشان حس کرده باشند چی؟ ساختن چنین فیلم‌هایی آسان نیست، چون باید به کندوکاو روانِ انسان‌ها بپردازد. با این وجود کم نیستند کارگردان‌هایی که چنین ریسکی را به جان خریده‌اند و در نهایت شاهکاری خلق کرده‌اند که به زیبایی تنهایی، بی‌انگیزگی و عدم اشتیاق ما به ادامه زندگی را نشان می‌دهند. ما در این مقاله سعی داریم بهترین فیلم‌هایی که با موضوع تنهایی انسان ساخته شده‌اند به شما معرفی کنیم.  

1. فیلم «در حال و هوای عشق» In The Mood For Love

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

موضوع فیلم «در حال و هوای عشق» In The Mood For Love همسایه‌های دیوار به دیواری هستند که یکی شوهرش و دیگری زنش، همواره در شیفت‌های کاری طولانی به سر می‌برند. در این روزها است که آقای چاوو موان، روزنامه‌نگار هنگ کنکی بریتانیایی و خانم چان، متوجه خیانت همسرانشان با یکدیگر می‌شوند. در این میان بین چاوو و چان نیز احساساتی شکل گرفته. رفت‌وآمدهای آن‌ها باقی همسایه‌ها را مشکوک کرده است. تنهایی این مرد و زن به قدری شدید است که ما به عنوان مخاطب دوست داریم با شروع رابطه‌ای جدید، دل از همسران و آن زندگی تهی از معنای خود ببرند. دیدن این فیلم، با موسیقی درخشان In The Mood For Love را به شما پیشنهاد می‌کنم!

سال انتشار: 2000

کارگردان: ونک کار وای

ژانر: درام رمانتیک

بازیگران: مگی چیونگ، تونی لیونگ، سیو پینگ لم، ربکا پن، کلی لای چن، جو چیونگ، چن من-لئی، روی چیونگ. 


بیشتر بخوانید: جواد عزتی اشک این دختر را درآورد + ویدئو  


2. فیلم «هیروشیما عشق من» Hiroshima mon amour

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

داستان فیلم «هیروشیما عشق من» Hiroshima mon amour، داستان تنهایی یک انسان نه، داستان تنهایی بشریت است. این فیلم با تصاویری هولناک از جزغاله شدن مردمان شهر هیروشیما، با بمب‌های اتم شروع می‌شود. زنی را نشان می‌دهد که در یک فیلم ضد جنگ بازی می‌کند، و مردی که سخت درگیر سیاست است. ملاقات این دو، ملاقاتی عاشقانه است. اگرچه هر دو در زندگی شخصیشان احساس خوشبختی دارند و احساس تنهایی نمی‌کنند، اما چرا هربار می‌خواهند دوباره به آغوش یکدیگر برگردند؟ با این وجود که فیلم هیروشیما عشق من، فیلمی کلاسیک و سیاه‌وسفید است، چنان در آن غرق خواهید شد که فراموش می‌کنید تنهایید!

سال انتشار: 1959

کارگردان: آلن رنه

ژانر: درام عاشقانه

بازیگران: امانوئل ریوا، ایجی اوکادا، برنارد فریسون، استلا دسس، پیر باربد.

3. فیلم «خون به پا خواهد شد»  There Will Be Blood

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

موضوع فیلم «خون به پا خواهد شد»  There Will Be Blood تنهایی است؛ تنهایی مردی که پس از مدتی بالاخره در مسیری روشن قرار می‌گیرد. رشد می‌کند، ثروتمند و قدرتمند می‌شوند، اما همواره تنهاست. دانیل پلین ویو، در جست‌وجود نقره بود، که به نفت می‌رسد. او از فرزندش استفاده می‌کند تا صاحب یکی از زمین‌های کالیفرنیای نفت‌خیز، زمینش را با مبلغی ناچیز به او بفروشد.موفق می‌شود! پلین ویو، رفته رفته پنان مسحور پول و شهرت می‌شود که فراموش می‌کند زیر پوست انسان‌ها چیزی مهم‌تر به اسم حقیقت انسانی خوابیده است. او فراموش کرده تنهایی چیست!

سال انتشار: 2007

کارگردان: پل توماس اندرسون

ژانر: درام حماسی

بازیگران: دنیل دی لوئیس، پائول دانو، کوین جی. اوکانر، سیاران هیندز، روسل هاروارد، دیلون فریزر، دیوید ویلیس، جیم داونی.

4. فیلم «او» Her

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

موضوع فیلم «او» Her به تنهایی انسان در عصر مدرن می‌پردازد. انسانی که شاید پس از ناکام ماندن از تلاش‌هایش برای ارتباط برقرار کردن با آدم‌ها، به سمت رباط‌ها کشیده شود. روزی چند ساعت با تلفن همراه و فضای مجازی بازی می‌کنیم؟ آیا با کسی که کنارمان نشسته، حرف می‌زنیم؟ این است تنهایی انسان در عصر مدرن. در فیلم «او» نیز تئودور تصمیم می‌گیرد که با یک رباط وارد رابطه عاشقانه شود. غافل از این که او، فقط یک صداست! تئودور با تنهایی مفرط و شکستی تلخ روبه‌رو خواهد شد. تنهایی که بسیاری از انسان‌های مدرن به شکل‌های متفاوت با آن روبه‌رو هستند. اما، فیلم به قدری زیبا ساخته شده، که ما نیز همچون تئودور باور می‌کنیم، احساسی هست، به همان اندازه هم باور می‌کنیم که نه تنها تئودور بلکه ما، چقدر در کنار هوش مصنوعی، بیشتر احساس تنهایی می‌کنیم.

سال انتشار: 2013

کارگردان: اسپایک جونز

ژانر: دران عاشقانه علمی تخیلی

بازیگران: واکین فینیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد، اسکارلت جوهانسون.

5. فیلم «جوکر» Joker

اگر احساس تنهایی می کنی این 5 فیلم رو ببین

موضوع فیلم «جوکر» چیست؟ آیا ساخته شدن انسانی تنها در جامعه‌ای که به او توجه نکرده، نیست؟ آیا تمام اتفاقاتی که برای جوکر به دست خودش رقم می‌خورد، نشات گرفته از فضای ایزوله‌ای نیست که برایش ساخته‌اند؟ فیلم جوکری که در سال 2019 ساخته شد، به شدت مفهومی و جذاب بود و نهایت تلاشش را می‌کرد تا تنهایی یک انسان را به تصویر بکشد. کمی فکر کنیم که آرتور فلک، چرا بی‌جهت می‌خندد؟ چرا در تصوراتش با زنی که حتی به او نگاه نکرده است، هم‌صحبت می‌شود؟ اگر آرتور واقعا عشقی پیدا می‌کرد، آیا واقعا تبدیل به یک جنایتکار دیوانه می‌شد؟

سال انتشار: 2019

کارگردان: تاد فیلیپس

ژانر: هیجان‌انگیز، روانکاوانه

بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، ززی بیتز، فرانسس کنروی. 

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.