۲۳۹۱۱۹
۱۱۵
۱۱۵

نحوه تمیز کردن کف اتو / چگونه لباس چسبیده به اتو را تمیز کنیم؟

کثیف شدن کف اتو یا چسبیدن پارچه سوخته به آن و همچنین رسوب گرفتگی منافذ بخار اتو از مشکلاتی است که ممکن است همه را درگیر کند و در این شرایط افراد باید بدانند که چگونه کف اتو سوخته خود را تمیز کنند.

نحوه تمیز کردن کف اتو / چگونه لباس چسبیده به اتو را تمیز کنیم؟

راه‌حل‌های گوناگون اما ساده‌ای برای پاک کردن کف اتو وجود دارد که با آن‌ها می‌توان به راحتی کثیفی و لکه‌های پارچه چسبیده را از کف اتو پاک کرد. در این روش‌ها مواد و وسایلی به کار می‌رود که در هر خانه‌ای وجود دارد. مواردی مانند نمک، خمیردندان و سرکه! در این مطلب با جزئیات این روش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

پاک کردن کف اتو با سرکه سفید

سرکه سفید، این محلول مفید جادویی را با کمی آب رقیق کنید و یک دستمال یا حوله تمیز را در آن بخیسانید. این دستمال، لکه‌های پارچه چسبیده به اتو را بدون آسیب به دستگاه، از بین خواهد برد. البته برخی از لکه‌های قوی یا قدیمی در برابر این محلول مقاومت می‌کنند. نگران نباشید، برای رفع این لکه‌ها، بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، دستمال یا حوله‌ آغشته به سرکه را روی صفحه اتو قرار دهید. بعد آن را با یک دستمال دیگر پاک کنید تا لکه‌ کاملا محو شود.

 تمیز کردن کف اتو خمیردندان

مقداری از خمیردندان را روی سطح اتو پخش کرده و به خوبی سطح آن را پوشش دهید. پس از مدت کوتاهی با کمک یک پارچه نم‌دار، کف اتو را از خمیردندان به خوبی پاک کنید تا هیچ ردی باقی نماند. مراقب باشید تا زمانی که اتو کاملا خشک نشده، آن را به برق نزنید و از آن استفاده نکنید!

نحوه تمیز کردن کف اتو / چگونه لباس چسبیده به اتو را تمیز کنیم؟

پاک کردن سطح کف اتو نمک

این ماده معدنی از گذشته‌های دور برای بسیاری از مشکلات از نمک استفاده می‌شد. هنوز هم با کاربردهای جالبش می‌تواند ما را شگفت‌زده کند. کافی است مقداری از آن را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید و اتو را با درجه بالا روی آن بکشید. این کار را تا زمان پاک شدن کامل لکه‌ها ادامه دهید.

پاک کردن کف اتو پد لاک پاک‌کن

شاید تعجب کنید اما استون یا پدهای لاک پاک‌کن می‌توانند پارچه چسبیده به کف اتو را به راحتی تمیز کنند. با کشیدن این پدها روی کثیفی‌های سطح کف اتو، آن‌ها را تمیز کنید و به زیبایی برق بیاندازید.

ترکیب آب و مایع ‌ظرفشویی برای پاک کردن کف اتو

یک اسفنج را به محلول ساده آب و مایع‌ ظرفشویی آغشته کنید و روی سطح اتو بکشید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا اثرات سوختگی پارچه، کاملا از روی اتو پاک شود. سپس سطح اتو را با یک پارچه یا حوله تمیز، خشک کنید.

نحوه تمیز کردن کف اتو / چگونه لباس چسبیده به اتو را تمیز کنیم؟

پاک کردن کف اتو با یخ و چاقوی پلاستیکی

به محض این که متوجه سوختگی و کثیفی کف اتو شدید، اتو را از برق بکشید و یک تکه یخ آماده کنید. یخ را روی سوختگی قرار دهید تا کثیفی‌ها سریع و کامل خشک شده و بدون کثیف‌کاری و به تمیزترین شکل ممکن، پاک شوند. پس از سرد شدن، با یک چاقوی پلاستیکی محکم، به آرامی کف اتو را بتراشید، تا زمانی که کاملا تمیز شود. البته اگر لکه و کثیفی قدیمی و سفت شده باشد، بدون یخ گذاشتن، کف اتو با چاقوی پلاستیکی پاک کنید.

اتو کردن روزنامه با مقداری نمک

یکی از مشهورترین روش‌های پاک کردن کف اتو همین است! برای این کار روی یک صفحه روزنامه یک یا دو قاشق غذاخوری نمک بریزید. اتو را روشن کنید، سپس آن را روی بالاترین درجه قرار دهید و صبر کنید تا کاملا داغ و آماده شود.

با راهکارهای زیر می‌توانید از کثیف شدن کف اتو جلوگیری کنید:

در مخزن اتو به جای آب لوله‌کشی، آب مقطر یا آب جوشیده بریزید تا از رسوب گرفتن اتو جلوگیری ‌شود.

هر چند وقت یک‌بار پس از پایان اتوکاری، بگذارید دستگاه خنک شود. سپس یک گوش‌ پاک‌کن را به محلول آب و مایع ظرفشویی آغشته کرده و داخل حفره‌های بخار کف اتو بکشید تا از رسوب گرفتن حفره‌ها جلوگیری شود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.