۲۳۹۱۴۸
۲۶۸
۲۶۸

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

یکی از شرایط حساس و بحرانی در زندگی هر دختر و پسری، انتخاب همسر است. گاهی اوقات به دلیل تجارب کم و محدود یا حتی راهنمایی های غلط، ممکن است انتخاب هایی داشته باشید که بعد از مدتی زندگی و شناخت، پشیمان شوید. اگر می خواهید یک زندگی سعادتمند و دلخواه برای خود رقم بزنید، حتما اول از همه همسر خود را بشناسید.

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

یکی از شرایط حساس و بحرانی در زندگی هر دختر و پسری، انتخاب همسر است. گاهی اوقات به دلیل تجارب کم و محدود یا حتی راهنمایی های غلط، ممکن است انتخاب هایی داشته باشید که بعد از مدتی زندگی و شناخت، پشیمان شوید. اگر می خواهید یک زندگی سعادتمند و دلخواه برای خود رقم بزنید، حتما اول از همه همسر خود را بشناسید. بدانید مشکلات و نقاط ضعف خودتان و طرف مقابل چیست و تمام جوانب را بسنجید. باورهای غلط، دستورالعمل های قدیمی، روانشناسی های زرد و غیر علمی و... را کنار بگذارید و با منطق و درک بالا تصمیم بگیرید. در ادامه سه معیار غلطی که دخترخانم ها یا آقا پسر زیاد در انتخاب همسر با آن مواجه می شوند را بررسی خواهیم کرد.

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

۱. امیدواری برای تغییر دادن طرف مقابل

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد جوان در دوران شناخت و آشنایی با شخص دیگر مواجه می شوند، این است که فکر می کنند می توان طرف مقابل را تغییر دهند. در حالی که این کار کاملا اشتباه است. هیچکس قرار نیست برای زندگی جدید کاملا شخصیت خود را تغییر دهد. اصلا نمی توانید شخص مورد نظر خود را تغییر دهید. گاهی اوقات اکثر خانم ها فکر می کنند که الان آقا در این رفتار عملکرد بدی دارد اما با من می تواند خوب و عالی رفتار کند و من او را تغییر می دهم!شما می توانید در مشکلات با توجه به تاب آوری خودتان او را حمایت کنید اما دقت کنید هیچ وقت نمی توانید رفتار و شخصیت او را تغییر دهید.

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

۲. عجله کردن برای مشخص شدن تکلیف

این که برخی از جوانان تلاش می کنند سریع تر سر و سامان بگیرند، طبعی است. با این حال باید خوب دقت کنید که عجله کردن، می تواند چشم شما را بر روی واقعیت ها ببندد. گفتن برخی جملاتی مانند: می خواهم زودتر تکلیفم معلوم شود، نباید فرصت ها را از دست بدهیم، این فرصت یک بار پیش می آید، پدر و مادرم عجله دارند و منتظر هستند و... . هر انتخاب فارغ از مسئله ازدواج، بهتر است خوب وارسی و کاووش شود. انتخاب هایی که از روی عجله باشد، باعث می شود که واقعیت ها را خوب نبینید و ممکن است دچار اشتباه شوید. پس انتخاب های خود را سر فرصت انجام دهید. 

معیارهای غلط در انتخاب همسر/ همسر خود را درست انتخاب کنید!

۳. قسمت بودن یا حکمت دانستن

برخی افراد با استخاره کردن تمام و کمال دیگر جوابشان را قطعی می کنند و جوانب و مسائل دیگر را بررسی نخواهند کرد. آن ها معمولا با گفتن جملاتی مانند: قسمت ما همین است، استخاره کرده ایم خوب/بد آمده است، باید ببینیم قسمت چی هستش و... بار آشنایی و دقت کردن در رابطه را به خدا واگذار می کنند. در حالی که بزرگان دینی و خداوند هم فرمودند که با دقت و عقل کامل همسر خود را انتخاب کنید. درست است که هر یک از ما سرنوشتمان به دست خدا نوشته شده
، اما این دلیل نمی شود که خداوند برای ما بد بخواهد. بلکه انتخاب های دیگر مسیر زندگی را بر عهده خودمان گذاشته است. در کنار توکل بر خداوند بهتر است با چشمانی باز و دقت بالا در انتخاب همسر عمل کنید تا کمترین زیاد و بیشترین سود را از ازدواج با او ببینید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.