۲۳۹۳۹۳
۳۲۴
۳۲۴

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

شامپوهای خشک تجاری معمولا به شکل اسپری عرضه و با پایه الکل، یا نشاسته ساخته می‌شوند. در این مقاله به شما می‌گوییم شامپو خشک چیست و چه کاربردی دارد.

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

شامپوهای خشک تجاری معمولا به شکل اسپری عرضه و با پایه الکل، یا نشاسته ساخته می‌شوند. در این مقاله به شما می‌گوییم شامپو خشک چیست و چه کاربردی دارد. یکی از کاربردهای آن در حفظ حالت‌دهی موها است.

در این مقاله می‌خوانید: 

شامپو خشک چیست؟

شامپو خشک محصولی برای شاداب نگه داشتن موها است بدون این‌که نیازی به شستشو وجود داشته باشد. 

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

کاربرد شامپو خشک چیست؟

بسیاری از افراد از شامپو خشک برای شاداب کردن موهای خود پس از ورزش و رفت و آمد در فضاهای مرطوب استفاده می‌کنند. همچنین این نوع شامپو می‌تواند برای افرادی که به دلیل بیماری، یا معلولیت قادر به دوش گرفتن نیستند، مفید باشد. این شامپو همچنین برای حفظ حالت‌دهی موها در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. 

شامپو خشک چگونه عمل می کند؟

شامپوهای خشک تجاری معمولا به شکل اسپری عرضه و با پایه الکل، یا نشاسته ساخته می‌شوند. هنگامی که این محصول را روی موهای خود اسپری می‌کنید، الکل یا نشاسته روغن و چربی روی مو و پوست سر را جذب می‌کند و آن را تمیزتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نانوپلاستیک مو چیست؟ آیا روشی موثر است؟

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

آیا شامپو خشک موثر است؟

بسته به بافت موی شما، شامپو خشک احتمالا موهای شما را کمتر چرب می‌کند. اما همان‌طور که گفتیم فریب کلمه «شامپو» در نام این محصول را نخورید. شامپوی خشک برای تمیز کردن موهای شما نیست، بلکه آن‌ها را شاداب نشان می‌دهد.

شامپوهای خشک، کثیفی و چربی روی پوست سر شما را پنهان می‌کنند و جایگزینی برای شستن موها نیستند

موهای چرب

شامپو خشک برای موهایی که به طور طبیعی چربی زیادی در خود نگه می‌دارند، موثرتر است. اگر متوجه شدید که حتی یک جلسه ورزش یا رفت و آمد در فضای مرطوب باعث می شود موهایتان چرب به نظر برسد، شامپو خشک ممکن است برای رفع سریع آن مفید باشد.

موهایی که به سرعت چرب می‌شوند باید به طور مرتب شسته شوند تا پوست سر تمیز شود و از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین آرایشگاه برای مش مو

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

موهای طبیعی

اگر موهای شما به طور طبیعی، خشک‌تر و بافت‌دارتر است، لازم است شامپو خشکی بخرید که مخصوص نوع موی شما ساخته شده. اگر موهایتان قهوه‌ای تیره یا سیاه است، زمانی که شامپو خشک را روی پوست سرتان اسپری می‌کنید، ممکن است پوسته‌پوسته به نظر برسد. بنابراین شامپو خشک مخصوص موهای خودتان را بخرید. خرید شامپو خشک مخصوص موهای تیره و طبیعی می‌تواند مشکل پوسته‌پوسته به نظر آمدن را حل کند.

موهای مجعد پس از خشک شدن و استفاده از شامپو خشک نباید برس، زده یا شانه شوند. 

موهای فرفری

شامپو خشک برای شاداب کردن موهای مجعد مفید است، اما ممکن است لازم باشد روند استفاده از آن را تغییر دهید. موهای مجعد پس از خشک شدن و استفاده از شامپو خشک نباید برس، زده یا شانه شوند. در غیر این صورت، فرهای شما ممکن است به جای شادابی و زیبا شدن، خشک و وز به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو به روش dhi چقدر است؟

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

شامپو خشک یا شستشوی موی سر با آب؟ 

کارشناسان می‌گویند استفاده از شامپو خشک به شکل هر چند وقت یکبار عالی است، اما این شامپو نباید جایگزین تمام‌وقت برای شستشوی موها با آب باشد. می‌توان شامپو خشک را بیشتر یک خوشبوکننده مو در نظر گرفت تا پاک‌کننده مو. این محصول هیچ کاری برای تمیز کردن پوست سر که کثیفی را جذب می‌کند، انجام نمی‌دهد.

بسیاری از شامپوهای معمولی به مرطوب کردن موها کمک می‌کنند. اگر فقط از شامپوی خشک استفاده می‌کنید، این شامپو می‌تواند موها را خشک کند، بنابراین احتمال شکنندگی آن‌ها بیشتر می‌شود.

شامپوی خشک ممکن است بر روی پوست سر باقی بماند. بدون شامپوی منظم با آب، شامپوی خشک در کنار چربی سر روی سر باقی می‌ماند و اگر پوست سر خود را تمیز نکنید و فقط از شامپوی خشک استفاده کنید، ممکن است دچار جوش و التهاب شوید. همچنین در صورت استفاده از شامپوی خشک و بدون شستشوی مناسب پوست سر، ممکن است سرتان شوره بگذارد.

علاوه بر این‌ها، شستشوی موها با شامپوی معمولی، باکتری‌ها و مخمرها را از بین می‌برد و از مسدود شدن منافذ پوست سر جلوگیری می‌کند. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

تعداد دفعات استفاده از شامپو خشک

کارشناسان محصولات آرایشی بهداشتی توصیه می‌کنند که به صورت روتین چند بار در هفته موهای خود را با شامپو و آب بشویید. افرادی که موهایشان خشک، یا چرب نیست معمولا می‌توانند هفته‌ای دو یا سه بار موهایشان را بشویند. افرادی که موهای مجعد دارند به این دلیل که معمولا از سایر روال‌های مراقبت از مو پیروی می‌کنند لازم است کمتر موهایشان را بشویند.

کارشناسان توصیه می‌کنند از این شامپو بیش از ۲ روز متوالی استفاده نکنید. همچنین برای جلوگیری از آسیب به پوست سر و مو، به مدت حداکثر ۳ ماه از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از شامپو خشک

با استفاده درست از شامپوی خشک از ایجاد آسیب به موها و پوست سرتان جلوگیری کنید. بطری شامپو را در حدود 15 سانتی‌متری از سرتان نگه دارید و فقط به اندازه نیاز اسپری کنید. پس از اتمام اسپری، پوست سرتان را ماساژ بدهید یا انگشت‌هایتان را بین موهایتان بکشید و مطمئن شوید که شامپوی خشک به طور یکنواخت روی موهایتان پخش شده و دیده نمی‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند از این شامپو بیش از 2 روز متوالی استفاده نکنید. همچنین برای جلوگیری از آسیب به پوست سر و مو، به مدت حداکثر 3 ماه از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر رنگ مو بر چهره؛ چه رنگی مناسب چهره‌ام است؟

شامپو خشک چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

انواع شامپو خشک

انواع مختلفی از شامپوهای خشک وجود دارد. برخی به موهای شما حجم می‌دهند. برخی دیگر برای موهای چرب هستند و بنا بر ادعا برخی از آن‌ها ریشه‌های موهای رنگ‌نشده را می‌پوشانند. ممکن است تا پیدا کردن محصول دلخواهتان مجبور شوید چند محصول را امتحان کنید. 

خلاصه

همان‌طور که متوجه شدید شامپو خشک، محصولی برای شاداب نگه داشتن موها بدون استفاده از آب است که می‌توانید پس از ورزش، در آب و هوای مرطوب، یا شرایطی که نمی‌توانید دوش بگیرید، استفاده کنید. همچنین یکی از کاربردهای شامپو خشک در شینیون و حفظ حالت‌دهی موها است. این محصول را نباید بیش از اندازه استفاده کنید و جایگزینی دائمی برای شستشوی موی سر با آب نیست. در صورت استفاده مکرر از آن ممکن است روی پوست سرتان دچار جوش، یا التهاب شوید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: webmd

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.