۲۳۹۳۹۴
۲۱۱
۲۱۱

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

پف کردن کیک خانگی نیاز به مواد خاصی ندارد بلکه باید روند و روتین پختن اصولی کیک را دنبال کنید. پختن کیک اگر به روش درست انجام شود می تواند تاثیرات به سزایی در هنرنمایی و حتی ظاهر زیبا و طعم خوب آن داشته باشد.

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

پف کردن کیک خانگی نیاز به مواد خاصی ندارد بلکه باید روند و روتین پختن اصولی کیک را دنبال کنید. پختن کیک اگر به روش درست انجام شود می تواند تاثیرات به سزایی در هنرنمایی و حتی ظاهر زیبا و طعم خوب آن داشته باشد. حتما شما هم چندین بار کیک پخته اید اما به خوبی کیک های بیرون یا کافه ها، پف نکرده و اسفنجی نشده است. به همین دلیل در این بخش از نی نی بان می خواهیم اصولی برای خوب اسفنجی شدن کیک را با هم بررسی کنیم. 

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

  • خوب الک کردن آرد

اولین قدم برای داشتن یک کیک منسجم با بافت اسفتجی و لطیف، خوب الک کردن آرد است. آرد را سه بار الک کنید تا خوب لطیف و سبک شود. بعد آن را کم کم به مواد اضافه کنید نه به یک باره. 

  • هم زدن سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را به خوبی از زرده جدا کنید و هم بزنید. دقت کنید طوری جدا کنید که هیچی از زرده با سفیده قاطی نباشد. بعد با همزن آنقدر هم بزنید تا خوب پف کند و از طرف نریزید. بعد به موادتان اضافه کنید و هم بزنید. 

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

  • باز نکردن درب فر

به هیچ عنوان از ابتدای پخت تا اواسط آن که معمولا یک ربع می گذرد، در فر را باز نکنید. اگر در فر را باز کنید به دلیل تعدیل هوا باعث کاهش پف کیک می شود. هر زمان که بوی کیک از فر بلند و پخش شد، آن وقت می توانید در فر را باز کرده و با خلال دندان آن را تست کنید. 

  • ترکیب زرده تخم مرغ و شکر

وقتی زرده و سفیده را از هم جدا کردید، حالا زرده را با شکر مخلوط کنید. با همزن آن قدر هم بزنید تا شکر و تخم مرغ رنگ کرمی پیدا کنند. معمولا تا ۳ دقیقه طول می کشد تا هم زدن تخم مرغ و شکر ترکیب کرمی و منسجم تحویل دهند. 

ترفندهای جادویی پف کردن کیک خانگی که باید بدانید!

  • در یک جهت هم زدن

در یک جهت هم زدن بسیار مهم است. تلاش کنید همزن را طوری بگیرید که یا فقط به سمت راست یا فقط به سمت چپ هم بزنید. در این حالت پف کیک نمی خوابد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.