۲۳۹۶۸۱
۷
۷

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

ازدواجی موفق نامیده می شود که دو فرد سالم، بالغ و آگاه با هم زیر یک سقف زندگی کنند. شخصیت هر دو سالم و از سلامت روان برخوردانرد. با این حال هر دوی آن ها اسان هستند و ممکن است خطاهایی دچار شوند.

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

 

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

ازدواجی موفق نامیده می شود که دو فرد سالم، بالغ و آگاه با هم زیر یک سقف زندگی کنند. شخصیت هر دو سالم و از سلامت روان برخوردانرد. با این حال هر دوی آن ها اسان هستند و ممکن است خطاهایی دچار شوند. به همین دلیل تعارض و داشتن اختلاف نظر و سلیقه بین همه یکی است. از طرفی هم افرادی که شریکی خوبی برای زندگی دارند، شاد تر بوده و از زندگی خود راضی هستند. درست است که هیچ ازدواجی بدون عیب و نقص نیست. اما باز هم می توان با رعایت برخی نکات، زندگی را شیرین تر کرد و لحظات خوبی را کنار هم گذراند. در ادامه به چند نکته طلایی اشاره شده است:

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

 

  • داشتن انتظارات واقع بینانه

درست است که بعد از ازواج باید روابط عاطفی و رمانتیک باشد، اما همیشه جا برای انتظارات واقع بینانه باید بگذارید. این که مدام بخواهید و فکر کنید که همسرتان باید دلبری کند، باید محبت کند، مدام با شما بگوید و بخندد و... معنایی ندارد. شما و همسرتان هم ممکن است گاهی بخواهید تنها باشید. بخواید با هم اختلاف نظر داشته باشید. یا حتی این که ممکن است با هم دعوا هم کنید. این انتظارات به معنای آن نیست که شما هم دیگر را دوست ندارید. بلکه نسبت به هم نگاه معقولی دارید.

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

 

  • راحت عذرخواهی کردن

برخی از افراد هستند که سختا عذرخوای می کنند. فکر می کنند عذرخواهی کردن آن ها را کوچک می کند. در حالی که معذرت خواهی به معنای پشیمان بودن و ارزشمند بودن دیگران است. آن ها می دانند که هم خودشان و هم همسرشان ممکن است همیشه خطایی مرتکب شوند. بنابراین همیشه اگر خطایی مرتکب شوند یا ببینند همسرشان دلخور است، برای دلجویی از او راحت عذرخواهی می کنند و خود را مغرور نشان نمی دهند. 

نکاتی طلایی و موثر در ازدواج موفق/راز خوشبختی چیست؟

 

  • حل کردن تعارضات و مشکلات

افراد باید تلاش کنند که مشکلات خود را با همسرشان خودشان حل کنند. این که دعوا و ناراحتی را به خارج از خانه ببرند، باعث دردسر و جدایی بیشتر می شود. زن و شوهر آگاه می توانند زمان مناسبی را برای گفتگو انتخاب کرده و از عبارات و الفاظ درستی استفاده کنند. آن ها می توانند با هم دعوا کنند اما نباید در دعوا و مشاجره بمانند. به همین دلیل تلاش می کنند زندگی خود را بهبود ببخشند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.