۲۴۱۰۶۹
۹
۹

آب و هوای شهرستان ازنا چگونه است

ازنا به‌دلیل برخورداری از زمین‌های حاصل‌خیز و دسترسی آسان به آب فراوان، محلی برای استقرار انسان‌ها در این منطقه از لرستان شده است. ازنا مانند دیگر مجتمع‌های زیستی با استقرار در یک مکان خاص به خود موجودیت بخشید. اگر به فکر خرید بلیط قطار ازنا و سفر به این نقطه تفریحی از کشورمان هستید، خوب مقاله‌ای را باز کرده‌اید. در این مطلب ضمن آشنایی با بافت شهری ازنا، چگونگی آب‌وهوا، موقعیت جغرافیایی، مسیرهای دسترسی و چگونگی تهیه بلیط این مقصد را نیز خواهید دانست.

ازنا به‌دلیل برخورداری از زمین‌های حاصل‌خیز و دسترسی آسان به آب فراوان، محلی برای استقرار انسان‌ها در این منطقه از لرستان شده است. ازنا مانند دیگر مجتمع‌های زیستی با استقرار در یک مکان خاص به خود موجودیت بخشید. اگر به فکر خرید بلیط قطار ازنا و سفر به این نقطه تفریحی از کشورمان هستید، خوب مقاله‌ای را باز کرده‌اید. در این مطلب ضمن آشنایی با بافت شهری ازنا، چگونگی آب‌وهوا، موقعیت جغرافیایی، مسیرهای دسترسی و چگونگی تهیه بلیط این مقصد را نیز خواهید دانست.

آب و هوای شهرستان ازنا چگونه است

موقعیت جغرافیایی ازنا را بهتر بشناسید!

در ایام تعطیل، خیلی از مسافران همچنان مقصدهای تکراری شمال را برای یک سفر خانوادگی یا دوستانه انتخاب می‌کنند. درحالی‌که کشور ما جاذبه‌های متعددی دارد که ازنظر شرایط اقلیمی و آب‌هوایی کم از شهرهای شمالی ندارند.

ازنا یکی از شهرستان‌های زیبا در شرق استان لرستان و در دل تپه‌های باستانی است. ازنا جمعیت خیلی کمی دارد و به‌دلیل قرارگیری میان دشت و تپه‌ها، آرامش زیادی در آن در جریان است. شما می‌توانید به دور از شلوغی و هیاهوی شهرهای بزرگ، چند روزی را در این شهر کوچک سپری کنید.

وضعیت آب و هوایی ازنا چگونه است؟

خیلی از کسانی که آماده خرید بلیط قطار شده‌اند، در واقع به‌خاطر لذت‌بردن از آب‌وهوای دلپذیر آن است که حاضر شده‌اند مسیر زیادی را تا آنجا سفر کنند. این شهر، اغلب اوقات سال آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد.

افرادی که در قسمت‌های شهری و مسکونی ازنا ساکن هستند، گرما یا سرمای شدیدی را تجربه نمی‌کنند. اما در عوض، هرچقدر به‌سمت حاشیه شهر بروند، به کوهپایه‌های اشترانکوه نزدیک می‌شوند. این بخش‌ها از آب‌وهوای سردتری برخوردار بوده و در زمستان، شاهد برف و باران‌های زیادی است.

چه زمانی با خرید بلیط قطار ازنا آماده سفر به این شهرستان زیبا شویم؟

آب و هوای شهرستان ازنا چگونه است

بدون تردید، ازنا یکی از بهترین مقاصد ازنظر شرایط اقلیمی و آب‌وهواست که تا همین لحظه شاید خیلی‌ها آن را نمی‌شناختند. ازنا در همه ماه‌های سال، آب‌وهوایی بکر و دوست‌داشتنی دارد و این موضوع، کشاورزی را به شغلی ایده‌آل و پردرآمد برای ساکنان این شهر تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید لذت سفر به ازنا را کامل تجربه کنید، ما توصیه می‌کنیم که نیمه اول سال به این شهر سفر کنید. ازنا در تابستان خیلی گرم نمی‌شود و شما راحت می‌توانید در طبیعت زیبای این شهر همراه با خانواده خود گشت‌وگذار کنید و از محیط سبز اطراف‌تان شگفت‌زده شوید.

برای سفر به ازنا چه مسیرهایی وجود دارد؟

شاید بیشتربودن تعداد افرادی که برای خرید بلیط قطار ازنا اقدام می‌کنند باعث شود که فکر کنید تنها راه سفر به این شهرستان فقط قطار است؛ اما این‌طور نیست!

برای سفر به ازنا، شما راه‌های متعددی پیش رو دارید. ازآنجایی‌که ازنا فرودگاه ندارد، شما برای انتخاب سفر هوایی باید ابتدا به خرم آباد بروید. سپس ازطریق مسیر جاده‌ای خود را به ازنا برسانید. فاصله خرم آباد تا ازنا حدود یک ساعت و 45 دقیقه است.

اگر در تهران سکونت دارید و می‌خواهید کل مسیر را تا رسیدن به ازنا با خودروی شخصی طی کنید، باید حدود 4 ساعت و 45 دقیقه زمان بگذارید. در طی این سفر شما از استان‌های تهران، قم و مرکزی عبور می‌کنید تا در نهایت، به لرستان برسید.

با خرید بلیط قطار ازنا، سفر مهیج تری را به این شهرستان تجربه خواهید کرد

خیلی از افراد به‌دلیل گرانی بلیط هواپیما، ترجیح می‌دهند از خطوط ریلی استفاده کنند. قطار یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه است که امکانات رفاهی خوب و کاملی را هم برای مسافران خود فراهم می‌کند. مثلا شما می‌توانید تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود را به‌راحتی شارژ کنید، از سیستم صوتی و تصویری کوپه بهره‌مند شوید و روی تخت و صندلی‌های آن هرطور که مایلید استراحت کنید.

مسیر ریلی تهران تا ازنا در سال 1390 راه‌اندازی شد و از همان زمان تاکنون، افراد زیادی برای بازدید از این شهر به خرید بلیط قطار اقدام کرده‌اند. فاصله تهران تا ازنا با قطار حدود 7 ساعت است. البته این زمان ثابت نیست چون بسته به نوع قطار ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

قطارهایی که در مسیر تهران تا ازنا قرار دارند

برای راحتی مسافران، قطارهای مختلفی در مسیر تهران به ازنا قرار دارد که هریک از آن‌ها امکانات مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و بسته به همین موضوع، هزینه بلیط آن‌ها نیز متفاوت است.

قطار 4 ستاره کرخه، 3 ستاره نگین و 3 ستاره البرز، 3 قطار موجود در مسیر ریلی تهران تا ازنا هستند. شما با اتکا به تجربه‌های پیشین خود یا انجام تحقیقات کافی دراین‌باره، می‌توانید مناسب‌ترین نوع آن که با خواسته و بودجه شما در تناسب باشد انتخاب کنید.

با خرید بلیط قطار ازنا خود را به جاذبه های طبیعی شگفت انگیز این شهرستان دعوت کنید.

آب و هوای شهرستان ازنا چگونه است

ازنا از جنوب به اشترانکوه، از غرب به دربند، از شرق به امامزاده قاسم و از شمال به مومن آباد راه دارد. در بافت این شهرستان کوچک، جاذبه‌های شگفت‌انگیز زیادی دیده می‌شود. اگر دوست دارید تعطیلات خود را با تفریحی متمایز بگذرانید، به ازنا بروید.

چشمه قلقل، امامزاده آقا پیر آباد، روستای کمندوان، تونل برفی ازنا، رودخانه ماربره، پارک جنگلی اشترانکوه، روستای دربند، قلعه دز، چشمه یا چاه تیان، روستای دره تخت و غار ماهی کور ازجمله جاذبه‌هایی هستند که با سفر به ازنا امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

خرید بلیط قطار ازنا از فلای تودی

در گذشته احتمالا برای خرید بلیط قطار به آژانس‌های مسافرتی می‌رفتید و زمان زیادی را در شلوغی این مراکز از دست می‌دادید. اما اکنون می‌توانید با روش‌های دیجیتالی و صرف کمترین وقت، زمان سفر خود را با خرید بلیط مشخص کنید.

در سایت فلای تودی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط قطار ازنا را برای تاریخ مورد نظر خود تهیه کنید. ترتیب نمایش بلیط‌ها به‌صورت صعودی از ارزان‌ترین به گران‌ترین است. فلای تودی همچنین امکان دسترسی به بلیط همه شرکت‌های ریلی موجود برای مسیر انتخابی را فراهم می‌کند. به‌علاوه، امکان خرید بلیط‌های کوپه‌ای و سالنی با درجه‌بندی‌های مختلف برای شما فراهم است.

جمع‌بندی

لرستان یک سرزمین بکر بوده که هنوز کشف نشده است. یکی از جاذبه‌های دیدنی شرق این استان، ازنا نام دارد. آب‌وهوای معتدل و دل‌پذیر ازنا در اغلب فصول سال، باعث شده که در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی خطوط ریلی، سفر به این منطقه زیاد شود و خرید بلیط قطار ازنا متقاضیان زیادی پیدا کند.

 

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.