۲۴۲۱۷۸
۶۱
۶۱

با این ۶ مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

زمانی که خانم ها به یک مهمانی مهم دعوت می شوند اولین دغدغه آن ها استایلی است که قرار است در آن مراسم داشته باشند.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

زمانی که خانم ها به یک مهمانی مهم دعوت می شوند اولین دغدغه آن ها استایلی است که قرار است در آن مراسم داشته باشند. زمانی که صحبت از استایل مجلسی و مراسم های مهم می شود، بسیاری از افراد تصور می کنند که حتما باید به سراغ پیراهن های بلند و فاخر بروند. اما این طرز فکر چندان صحیح نیست. به خوبی می دانید که در بسیاری از مراسم ها امکان استفاده از پیراهن های مجلسی با دامن های دنباله دار وجود ندارد. با این حال میل به داشتن یک استایل مجلسی جذاب همچنان در خانم های شیک پوش وجود داشته و آن ها به دنبال آیتمی هستند تا بتوانند برای خود یک ظاهر خاص و منحصر به فرد رقم بزنند. یکی از آیتم هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، شومیز شلوار مجلسی است. 

انواع شومیز شلوار مجلسی شیک و ترندی

داشتن یک شومیز شلوار مجلسی می تواند به شما برای ساخت یک استایل زیبا و خاص کمک زیادی بکند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم زیباترین مدل شومیز شلوارهای مجلسی را با هم بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید برای مراسمی که پیش رو دارید یک استایل زیبا و متفاوت را برای خود رقم بزنید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

شومیز شلوار مجلسی با آستین پفکی

برای داشتن یک استایل زیبا باید به تک تک آیتم های آن توجه داشته باشید. برای مثال طراحان لباس زمانی که می خواهند یک شومیز مجلسی را طراحی کنند، برای تمام قسمت های آن شومیز که شامل مدل یقه، مدل آستین و غیره می شود، وقت می گذارند. شما هم اگر می خواهید یک شومیز شلوار مجلسی متفاوت داشته باشید باید به شیوه طراحان لباس عمل کنید. برای این کار باید ابتدا مدل آستین و یقه خود را انتخاب کرده و الگوی آن را بکشید. یکی از محبوب ترین مدل آستین های مجلسی که می توانید از آن در شومیزتان بهره ببرید، آستین پفکی است. آستین پفکی از قسمت سرشانه تا پایین به شکل گشاد طراحی شده و در قسمت پایین آن با مچی جمع می شود. برای قد آستین آزادی عمل داشته و می توانید آن را تا هر قسمت که دوست دارید طراحی کنید.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

برای داشتن یک شومیز شلوار مجلسی بعد از انتخاب مدل باید به جنس پارچه نیز توجه زیادی داشته باشید. برای دوخت آستین های پفکی از پارچه های متفاوتی می توانید استفاده کنید. اما فرم نهایی آستین شومیزتان با پارچه های مختلف متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر از پارچه های آهاردار با ایستایی بالا برای دوخت شومیز خود اقدام کنید، فرم نهایی آستین ها حالت پفکی و خشکی خواهد داشت. اما در صورت استفاده از پارچه های لخت در نهایت آستین های ریزش داری خواهید داشت. از جمله بهترین پارچه ها برای دوخت آستین های پفکی و فانتزی می توان به پارچه ارگانزا و پارچه حریر شیشه ای اشاره کرد. این پارچه ها آهار لازم برای دوخت آستین های خشک و پفدار را دارند. 

شومیزهای شنل دار جذاب

از شومیز شلوار مجلسی نه تنها در مهمانی ها که حتی برای مراسم های فرمالیته و عقد محضری نیز می توانید استفاده کنید. شومیز شلوار مجلسی سفید یا نقره ای به خودی خود برای مراسم های گفته شده مناسب و کاربردی است. اما اگر به دنبال یک شومیز شلوار مجلسی متفاوت هستید، قضیه کمی فرق خواهد کرد. برای طراحی این شومیز شلوار مجلسی و خاص باید به شیوه ای متفاوت عمل کنید. برای مثال می توانید به جای استفاده از مدل های تکراری و ساده برای شومیز خود از شنل کمک بگیرید. شنل های تزئینی انواع متفاوتی دارند. بعضی از آن ها به شکل بلند و بعضی کوتاه طراحی می شوند. از این شنل ها می توانید در قسمت یقه یا کمری لباس خود استفاده کنید.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

برای دوخت شومیز شلوار مجلسی محضری می توانید از پارچه هایی مثل پارچه کرپ در بدنه لباس استفاده کنید. پارچه کرپ ظاهری لوکس و ساده دارد. به همین خاطر معمولا از آن برای دوخت مانتو، کت، پیراهن، شومیز و شلوارهای مجلسی استفاده می شود. پارچه کرپ انواع متفاوتی دارد. بعضی از آن ها مثل پارچه کرپ کنزو آهار بیشتری داشته و برای دوخت شومیز شلوار مجلسی مزونی استفاده می شود. از پارچه ای مثل پارچه کرپ باربی اما برای دوخت شومیز شلوار مجلسی با ایستایی کمتر استفاده می کنند. پارچه کرپ باربی نسبت به پارچه کرپ کنزو ضخامت کمتری داشته و فرم پذیری بالاتری دارد. برای قسمت شنل اما باید از پارچه های ظریفی مثل پارچه حریر استفاده کنید. پارچه حریر ریزش زیادی داشته و به خوبی بر روی تن شما می نشیند.

شومیز شلوار مجلسی با آستین دنباله دار

برای تهیه یک شومیز شلوار مجلسی و دخترانه بهتر است به سراغ اکسسوری و تزئینات زیادی نروید. اکسسوری و تزئینات زیاد ممکن است سن شما را بیشتر نشان بدهد. به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از تزئینات مدل آستین های شومیز خود را به گونه ای متفاوتی طراحی کنید. برای مثال شما می توانید از مدل آستین های خاصی مثل آستین دنباله دار بهره ببرید. آستین های دنباله دار می توانند با خطای دیدی که ایجاد می کنند شما را لاغرتر و قد بلندتر جلوه بدهند. معمولا این مدل آستین به شکل کلوش طراحی می شود. برای دوخت این مدل شومیز شلوار مجلسی بهتر است از شلوارهای نیم بگ استفاده کنید. استفاده از شلوار جذب و تنگ نمی تواند استایل چندان زیبایی را برای شما به وجود بیاورد. 


بیشتر بخوانید: ۱۸ ایده شیک و خنک برای پوشیدن شومیز جین در تابستان 


با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

برای دوخت این مدل شومیز شلوار مجلسی پارچه اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر از پارچه های آهاردار استفاده کنید، دنباله های آستین شما قطعا فرم خشک و بدی پیدا می کند. اصولا برای آستین های دنباله دار مثل دامن های دنباله دار از پارچه هایی استفاده می شود که آهار کمی دارند. یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت این مدل شومیز شلوار، پارچه کرپ حریر است. پارچه کرپ حریر ضخامت کمی داشته و به خوبی بر روی تن شما می خوابد. اگر دوست دارید از یک پارچه جذاب با کشسانی بالا استفاده کنید، بهتر است به جای پارچه کرپ حریر از پارچه ریون استفاده کنید. پارچه ریون به شما اجازه دوخت مدل های جذب را می دهد.

استایل شیک و راحت

در فصل بهار و تابستان تعداد مهمانی ها و دورهمی ها به شدت افزایش می یابد. برای شرکت در این مراسم ها قطعا به استایلی شیک و زیبا نیاز دارید. اما چیزی که در این بین ممکن است ذهن شما را درگیر کند گرمی هوا و شدت تعریق است. از این رو اکثریت خانم ها به دنبال مدل شومیز شلوار مجلسی هستند که بتواند از شدت تعریق آن ها بکاهد. در این زمینه شومیزهای آستین کیمونو می توانند به کمک شما بیایند. به خوبی می دانید که بیشترین مقدار تعریق مربوط به قسمت زیر بغل است. از آنجایی که آستین های کیمونو در قسمت حلقه آستین گشادی زیادی دارند، می توانند از این موضوع تا حد زیادی جلوگیری کنند.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

جدا از خنکی و راحتی زیادی که با این مدل شومیز شلوار مجلسی تجربه می کنید، می توان گفت این ست از نظر افراد مبتدی در خیاطی نیز محبوبیت زیادی دارد. علت آن دوخت آسان و الگوکشی ساده این مدل آستین است. با یک بار دوخت این مدل آستین قطعا شما نیز می توانید این موضوع را تصدیق کنید. در نتیجه تنها نکته ای که باقی می ماند و باید به آن اهمیت زیادی بدهید، انتخاب پارچه است. پارچه ای که برای دوخت این مدل شومیز شلوار مجلسی انتخاب می کنید، باید ضخامت کمی داشته باشد. در غیر این صورت نمی تواند هوا را به خوبی جا به جا کند. پارچه ای مثل پارچه کرپ حریر یک گزینه ایدئال برای دوخت این مدل شومیز شلوار مجلسی است. اگر دوست دارید شومیزتان ظاهر فانتزی تری داشته باشد، بهتر است از پارچه های مثل پارچه حریر شیشه ای استفاده کنید.

شومیز و شلوار چاکدار مجلسی

این قسمت مخصوص کسانی است که دوست دارند در جمع دوستان خود بدرخشند. پس اگر شما هم دوست دارید این بار با یک استایل هیجان انگیز و جذاب در جمع آشنایان خود حاضر شوید، این قسمت برای شما است. همانطور که گفته شد زمانی که در طراحی مدل شومیز شلوار مجلسی خود خلاقیت به خرج دهید در نهایت شاهد یک ست زیبا خواهید شد. این موضوع به معنای آن نیست که شما باید تمام تمرکز خود را بر روی شومیز خود بگذارید. جالب است بدانید شلوار ست شما نیز نقش بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن آن دارد. از جمله مدل شلوارهایی که می توانید از آن در شومیز شلوار مجلسی خود استفاده کنید، شلوار چاکدار است. بسته به سلیقه خود می توانید این چاک ها را در کناره یا روی شلوار خود طراحی کنید.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

از آنجایی که قرار است از این ست زیبا در مراسم های مجلسی و مهم استفاده کنید، بهتر است از پارچه های لوکس و آهاردار بهره ببرید. معمولا شلوارهای چاک دار به شکل بوت کات یا دم پا طراحی می شوند. به همین دلیل پارچه های ریزش دار نمی توانند فرم شلوار شما را به خوبی جلوه بدهند. از جمله بهترین پارچه ها برای دوخت این شومیز شلوار مجلسی می توان به پارچه کرپ کنزو و پارچه کرپ مازراتی اشاره کرد. این پارچه استحکام و ضخامت لازم برای دوخت نوارهای تزئینی و اکسسوری های زینتی را دارد. بسته به سلیقه خود می‌توانید از این اکسسوری ها در قسمت شومیز نیز استفاده کنید.

شومیز شلوار مجلسی با نواردوزی های زیبا

اگر برای خرید شومیز شلوار مجلسی به یک مزون لباس مراجعه کنید، متوجه می شوید که بسیاری از آن ها با وجود مدل های ساده طرفداران زیادی داشته و فروش بالایی را تجربه می کنند. علت این موضوع را می توانید در طراحی خاص این شومیز شلوارها پیدا کنید. استفاده از تکنیک های مختلف می تواند شومیز و شلوار شما را سکه دار کند. برای مثال می توانید از تکنیک نواردوزی در طراحی شومیز شلوار مجلسی خود استفاده کنید. نواردوزی باعث می شود مدل شومیز شلوار شما بهتر نشان داده شود. در این تکنیک معمولا از یک نوار با رنگ متضاد با زمینه پارچه اصلی استفاده می شود.

با این 6 مدل شومیز و شلوار شیک در مجالس بدرخشید

اگر در زمینه دوخت لباس تجربه کافی را داشته باشید، به خوبی می دانید که برای نواردوزی پارچه زمینه باید استحکام و آهار متوسط یا زیادی داشته باشد. پارچه های ظریف بعد از دوخت نواردوزی به سرعت دفرمه شده و فرم خوبی را جلوه نمی دهند. از طرفی پارچه انتخابیتان باید ظریف بوده و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. در غیر این صورت دوخت این مدل شومیز شلوار مجلسی سخت می شود. به همین خاطر یکی از مطلوب ترین و پرفروش ترین پارچه های موجود برای دوخت شومیز شلوار مجلسی نواردوزی شده، پارچه کرپ باربی است. از این پارچه می توانید برای دوخت شلوارهای راسته یا مام استایل نیز کمک بگیرید. از دیگر پارچه هایی که می تواند در این زمینه به شما یاری برساند، پارچه کرپ حریر است. پارچه کرپ حریر فرم پذیری زیادی داشته و می توانید از آن برای دوخت مدل های فانتزی استفاده کنید.

 

منبع: پارچه نگار

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.