۲۴۲۳۶۲
۵۵
۵۵

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

اگر به دنیای مد و فشن علاقه داشته باشید قطعا پیگیر محصولات برندهای مختلف و طراحان مطرح هستید. با کمی دقت در این محصولات متوجه می شوید که آن ها با یک آیتم ساده تفاوت های زیادی دارند.

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

اگر به دنیای مد و فشن علاقه داشته باشید قطعا پیگیر محصولات برندهای مختلف و طراحان مطرح هستید. با کمی دقت در این محصولات متوجه می شوید که آن ها با یک آیتم ساده تفاوت های زیادی دارند. اما این تفاوت در اکثر اوقات به پایه و اساس یک لباس مربوط نمی شود. چیزی که باعث می شود یک لباس نسبت به دیگر آیتم های موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر باشد، توجه به جزئیات آن است. این موضوع در مورد تمام محصولات و لباس ها صادق است. برای مثال برای داشتن یک مانتو شیک باید به تمامی جزئیات آن از جمله یقه، مدل جیب، مدل سر آستین ها و … توجه داشته باشید. همانطور که گفته شد مدل سر آستین مانتو تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن آن دارد. در نتیجه بهتر است آن را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. 

زیباترین مدل سر آستین مانتو کدام است؟

اگر قصد دارید یک مانتو متفاوت را طراحی کنید، بهتر است از قسمت سر آستین ها غافل نشوید. امروز و در اینجا قصد داریم زیباترین مدل های سر آستین مانتو را در کنار هم بررسی کنیم. پس بهتر است با ما همراه باشید و تجربه یک مدل مانتو زیبا و متفاوت را برای خود رقم بزنید. 

مدل سر آستین مانتو ساده اما جذاب

آستین لاله ای یکی از مدل آستین هایی است که امروزه در دنیای مد همه آن را می شناسند. از مدل لاله ای در سر آستین ها نیز استفاده می شود. این مدل سر آستین مانتویی بیشتر در مانتوهای مزونی و لوکس استفاده می شود. مدل سر آستین مانتویی لاله ای دوخت سختی ندارد. کافی است الگوی آستین را از قسمت دلخواه برش بدهید. سپس بهتر است قسمت پایینی را کمی فون در نظر بگیرید. هر مقدار که دوست دارید مدل سر آستین مانتو شما دوبل شود، باید به عرض الگو اضافه کنید. بسته به سلیقه خود می توانید از انواع اکسسوری ها مثل دکمه را بر روی سر آستین مانتو خود بهره ببرید. اگر دوست دارید فرم مدل سر آستین مانتو شما مشخص تر باشد، بهتر است از مغزی دوزی در قسمت پایینی آن استفاده کنید. 

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

کافی است یک بار دوخت مدل سر آستین لاله ای را تجربه کرده و یا مانتوهایی که در آن از این مدل سر آستین استفاده شده را دیده باشید تا بتوانید این موضوع را تصدیق کنید که برای دوخت این آیتم به پارچه های آهاردار احتیاج است. پارچه های آهارداری مثل پارچه ژاکارد می توانند به بهترین شکل فرم سر آستین لاله ای را نشان دهند. پارچه های ریزش دار به سرعت دفرمه شده و نمی توانند فرم مدل سر آستین لاله ای به درستی نشان دهند.

مدل سر آستین برگردان

اصطلاحی که احتمالا بارها شنیدید و با آن آشنایی دارید، یقه برگردان است. اما این روزها آستین برگردان نیز در بین اهالی دنیای مد و فشن سر و صدای زیادی به پا کرده و محبوبیت زیادی دارد. دوخت این مدل سر آستین مانتویی نیاز به مهارت نسبتا زیادی دارد. طراحی این مدل سر آستین به گونه ای است که باید آن را بر روی خود الگو آستین طراحی کرده و از آن کپی بردارید. سر آستین برگردان چیزی به قد آستین اضافه نمی کند. این مدل سر آستین مانتویی بر روی بدنه اصلی آستین شما قرار می گیرد.

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

حتما شما نیز می توانید این موضوع را تصدیق کنید که پارچه های ریزش دار برای دوخت مدل یقه برگردان مناسب نیستند. این پارچه ها حالت ریزش دار دارند. در نتیجه نمی توانند محکم بر سر جای خود بایستند و فرم یقه برگردان را به خوبی نشان بدهند. برای مدل سر آستین برگردان نیز همین موضوع صادق است. دوخت این مدل سر آستین مانتویی با پارچه ریزش دارد باعث می شود سر آستین مانتوی شما به سمت پایین باز شده و فرم بدی به خود بگیرد. در نتیجه پارچه های آهاردار برای دوخت این مدل سر آستین به پارچه های ریزش دار ارجحیت دارند. در این زمینه می توانید از پارچه هایی مثل پارچه ژاکارد یا پارچه لینن کمک بگیرید. پارچه ژاکارد شکل فاخری دارد و برای مانتوهای مزونی یک گزینه ایده‌آل است. پارچه لینن با شکل کژوالی که دارد برای استایل های روزمره یک گزینه جذاب محسوب می شود.

مدل سر آستین فانتزی و زیبا

اگر به دنبال یک مدل سر آستین مانتوی فانتزی و دخترانه هستید، این قسمت برای شما است. همه شما به خوبی می دانید که پاپیون چقدر در زیباتر دیده شدن لباس ها تاثیر دارد. طراحان مطرح دنیا از این آیتم جذاب نه تنها در لباس های روزمره که در لباس های مجلسی نیز استفاده می کنند. جالب است بدانید مدل سر آستین مانتویی پاپیون دار نیز این روزها طرفداران زیادی دارد. این مدل سر آستین را بسته به سلیقه خود می توانید با آستین راسته یا آستین پفکی ترکیب کنید.

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

دوخت مدل سر آستین پاپیونی با اکثر پارچه ها امکان پذیر است. اما باید در نظر داشته باشید که فرم نهایی تمامی آن ها یکسان نیست. برای مثال اگر از یک پارچه نسبتا ریزش دار و منعطف مثل پارچه کرپ باربی برای دوخت مدل سر آستین مانتویی خود استفاده کنید، گره زدن آن راحت تر بوده اما ممکن است کمی دفرمه به نظر برسد. در عوض اگر از یک پارچه آهاردار مثل پارچه ژاکارد ترک برای دوخت مدل سر آستین پاپیونی استفاده کنید، ممکن است فرم پذیری آن کمی کمتر باشد اما می توانید مطمئن باشید که این پارچه شکل پاپیون سر آستین را در دراز مدت به خوبی حفظ خواهد کرد. برای زیباتر شدن مدل مانتو خود و ایجاد هارمونی در آن می توانید از تکه‌های چرم دوزی نیز در آن بهره ببرید.

شیک و پرطرفدار

اگر به دنبال یک مدل سر آستین کژوال اما در عین حال شیک هستید، بهتر است این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. برای داشتن یک مدل سر آستین مانتویی جذاب همیشه نیاز به طراحی های عجیب ندارید. شما می توانید با استفاده از یک مدل سر آستین ساده و طراحی متفاوت آن یک اثر هنری جذاب خلق کنید. برای مثال می توانید از ترکیب پاگون و دکمه بهره ببرید. پاگون در ابتدا به سر دوشی های سربازان گفته می شد. امروزه اما از این آیتم در قسمت بدنه و آستین لباس نیز استفاده می شود. شما نیز می توانید با بهره گیری از این آیتم، ظاهر متفاوتی را برای مانتو خود رقم بزنید.   


بیشتر بخوانید: ۱۰ اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل! 


چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

برای دوخت این مدل سر آستین مانتویی دست شما در انتخاب پارچه باز است. بسته به سلیقه خود می توانید از پارچه زمینه یا پارچه ای متفاوت با آن برای دوخت پاگون بهره ببرید. آهاردار بودن و ایستایی بالای پارچه از نکات واجبی است که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید. از دیگر ویژگی هایی که باید در زمان خرید پارچه از آن مطمئن شوید، اتوپذیری پارچه است. پارچه هایی که اتوپذیری کمی دارند، پرس نمی شوند. در نتیجه بعد از دوخت، پاگون شما فرم پف کرده و غیر مطلوبی پیدا می کند. از جمله بهترین و شیک ترین پارچه ها برای دوخت پاگون، پارچه ژاکارد و پارچه چرم هستند. بسته به سلیقه خود می توانید بعد از دوخت پاگون، سر آستین مانتو خود را رو دوزی کنید. این کار باعث یک دست شدن سطح سر آستین مانتو شما می شود.

مدل سر آستین مانتو با پیله های درشت

استفاده از پیله در لباس ها، جزو تکنیک های ترندی سال 2024 محسوب می شود. پیله انواع متفاوتی دارد. بعضی از آن به شکل یک طرفه و بعضی دیگر به پیله دو قلو یا متقارن معروف هستند. از طرفی تعداد و سایز پیله بسته به سلیقه طراح می تواند متفاوت باشد. شما نیز اگر قصد استفاده از این مدل سر آستین مانتویی را دارید، می توانید کاملا سلیقه ای عمل کنید. اگر تجربه دوخت پیله بر روی پارچه را داشته باشید به خوبی با شکل نهایی آن در پارچه های مختلف آشنا هستید. برای دوخت این مدل سر آستین مانتویی باید حتما به سراغ پارچه هایی بروید که خط اتو را در بلند مدت حفظ می کنند.

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

در نظر داشته باشید که پارچه هایی که به سرعت تغییر شکل داده و به حالت اول باز می گردند به هیچ عنوان برای دوخت این مدل سر آستین مانتویی مناسب نیستند. عدم چروک پذیری از دیگر نکاتی است که باید در زمان خرید از آن مطمئن شوید. پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند، فرم پیله ها را نامرتب و به هم ریخته نشان می دهند. از جمله پرکاربردترین پارچه ها برای دوخت پیله پارچه کرپ کنزو و کرپ مازراتی را می توان نام برد. این دو پارچه زیر مجموعه کرپ بوده اما در بعضی ویژگی ها با هم متفاوت هستند. برای مثال پارچه کرپ کنزو آهار بیشتری نسبت به کرپ مازراتی داشته، اما فرم پذیری کمتری دارد. در عوض پارچه کرپ مازراتی نازک تر بوده و حس سادگی و راحتی را به مخاطب القا می کند.

ساده و کژوال

آیتم های ساده و کژوال همیشه جزو پرفروش ترین ها در دنیای مد بودند. سادگی و مینیمال بودن معمولا برای استفاده روزانه کاربرد زیادی دارد. اکثر افراد ترجیح می دهند یک استایل ساده و در عین حال شیک برای استفاده روزانه و قرارهای دوستانه داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم در این قسمت در مورد مینیمال ترین و ساده ترین مدل سر آستین مانتویی صحبت کنیم. مدل سر آستین چاک دار یکی از ساده ترین و شیک ترین مدل سر آستین هایی است که می توانید تجربه کنید. این مدل سر آستین از قسمت رویی برش خورده و معمولا تا قسمت آرنج یا پایین تر ادامه دارد. بهتر است برای اینکه هیچ درزی در این مدل سر آستین پیدا نباشد، آن را دولایه طراحی کنید.

چند مدل سرآستین زیبا و فانتزی که لباستان را شبیه پرنسس‌ها می کند

مدل سر آستین چاک دار به قدری زیبا و شیک است که مطمئنا شما نیز دوست دارید آن را برای یک بار هم که شده تجربه کنید. با این حال ممکن است برای انتخاب پارچه آن دو دل باشید. اما همینجا قصد داریم این مژده را به شما بدهیم که در انتخاب پارچه برای دوخت این مدل سر آستین دست شما باز است. بسته به سلیقه خود می توانید از هر پارچه ای با هر جنس و طرحی برای دوخت این سر آستین استفاده کنید. پارچه های ریزش دار فرم لخت تری دارند و سر آستین ها شکل آویزداری پیدا می کنند. پارچه های آهارداری مثل پارچه کرپ کنزو، پارچه کرپ مازراتی و پارچه ژاکارد آهار بیشتری دارند. به همین دلیل می توانید سر آستین ها را به سمت بالا نیز هدایت کنید. 

 

منبع: پارچه نگار

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.