۲۴۲۳۷۲
۴۱
۴۱

فرشته حسینی با استوری تکان‌دهنده‌اش، از رنج‌های مهاجرت پرده برداشت

فرشته حسینی، بازیگر سینمای ایران و همسر نوید محمدزاده، با انتشار استوری‌ای معنادار درباره مهاجرت، تلخی‌ها و دشواری‌های این مسیر را به اشتراک گذاشت.

فرشته حسینی با استوری تکان‌دهنده‌اش، از رنج‌های مهاجرت پرده برداشت

فرشته حسینی، بازیگر سینمای ایران و همسر نوید محمدزاده، با انتشار استوری‌ای معنادار درباره مهاجرت، تلخی‌ها و دشواری‌های این مسیر را به اشتراک گذاشت.

این بازیگر با اصالت افغان، در فیلم «سکونت در میان خدایان» به کارگردانی ووک روسمویچ، نقش یک زن جوان و مهاجر افغان را ایفا کرده است. به مناسبت اولین اکران جهانی این فیلم در بوسنی، فرشته حسینی در مراسمی حضور یافت و با سخنانی تأثیرگذار که به زبان انگلیسی بیان شد، از شباهت زندگی خانوادگی خود به داستان فیلم گفت. این صحبت‌ها به سرعت در فضای مجازی وایرال شد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

حرف‌های فرشته حسینی درباره مهاجرت

فرشته حسینی پس از این مراسم و صحبت‌های تلخی که در بوسنی درباره مهاجرت و تجربیات سخت آن داشت، استوری‌ای را در صفحه شخصی خود منتشر کرد. او در این استوری نوشت:

«مهاجرت همیشه سخت بوده و هست. مهم نیست که مهاجر از کدوم کشوری باشه. توی کمپ مهاجران افغان، ایرانی و عرب رو دیدم که کنار هم مثل خانواده زندگی می‌کردند و همه احساس یکسانی داشتند؛ راجع به مهاجرت، رنج دوری از خانه و غریبه بودن.»

فرشته حسینی با استوری تکان‌دهنده‌اش، از رنج‌های مهاجرت پرده برداشت

صحبت‌های فرشته حسینی در نشست خبری فیلم «سکونت در میان خدایان»

فرشته حسینی در نشست خبری فیلم «سکونت در میان خدایان» در جشنواره سارایوو بوسنی و هرزگووین، از روزهای سختی که به عنوان یک پناهنده در ایران تجربه کرده، سخن گفت. او بیان کرد: «من به عنوان یک پناهنده در ایران متولد شدم و همیشه با این مفهوم دست و پنجه نرم کرده‌ام. بازی کردن در این نقش برای من بسیار دشوار بود، هر صحنه و لحظه‌ای از فیلم برادر یا خواهر مهاجر خودم را می‌دیدم. وقتی این فیلم را با برادر و خواهر خودم که اکنون ساکن آلمان و سوئد هستند، دیدم، آنها شوکه شده بودند و هر لحظه از فیلم را احساس می‌کردند.»

او همچنین به یکی از صحنه‌های فیلم اشاره کرد و گفت: «در صحنه‌ای زیر پل، جایی که پناهجویان می‌خوابند یا زندگی می‌کنند، خواهرم گریه می‌کرد و می‌گفت: "این ما هستیم که این سختی‌ها را گذراندیم." وقتی مرز صربستان و مجارستان بسته شد، برادرم آنجا بود و مریض شده بود و نزدیک بود بمیرد.»

فرشته حسینی در پایان سخنانش اظهار داشت: «سخت است در مورد آن صحبت کنم، ولی خیلی خوشحالم که با این فیلم و این نقش اینجا هستم. من واقعاً می‌خواستم این داستان گفته شود. من در طول 10 سال بازیگری‌ام چنین چیزی را قبلاً تجربه نکرده بودم. صحنه‌ای که زیر پل با نیکولا خداحافظی کردم، گفتم برو به برادرم سر بزن، او اینجا تنهاست. بیشتر از این نمی‌توانستم تحمل کنم و داشتم از درون می‌مردم. واقعاً از شما متشکرم که از بین هزاران داستان دیگر این داستان را انتخاب کردید. ما سال‌هاست نادیده گرفته شده‌ایم. واقعاً متشکرم و از شما ممنونم.»

این استوری و سخنان فرشته حسینی، بازتابی از رنج‌ها و چالش‌های مهاجرت و تلاش‌های او برای به تصویر کشیدن واقعیت‌های تلخ این مسیر در سینما است.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.