۲۳۸۶۱۳
۸
۸

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

کاکتوس یک گیاه جالب و منحصر به فرد است که بهترین مکان برای نگهداری این گیاه در آب و هوای مناطق ما، خانه می باشد. این گیاه مانند گیاهان دیگر نکته های خاصی برای نگهداری دارد.

 

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!آبدهی کاکتوس باید چگونه باشد؟

1_ آبیاری مناسب کاکتوس‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی کاکتوس‌هایی که در زیستگاه خود در مناطق خشک زندگی می‌کنند هم به آب نیاز دارند. بنابراین، حتی زمانی که کاکتوسی می‌خرید که برای مناطق خشک هستند، باید یک برنامه‌ی آبیاری داشته باشید.

2_کاکتوس‌ها به طور طبیعی گیاهانی آبدار هستند و به این معنی است که رطوبت را در خود ذخیره می‌کنند. یکی از سازگاری‌های آنها این است که کاکتوس‌ها آب را در بدن خود ذخیره می‌کنند تا بتوانند در فصول خشک از آن استفاده کنند. 

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

دما مناسب نگهداری از کاکتوس:

یکی از موارد مهم نگهداری کاکتوس‌ها دمای مناسب محیط است، کاکتوس ها آب و هوای گرم و خشک را ترجیح میدهند. اما این بدین معنا نیست که باید آنها را در معرض گرما قرار دهید. در صورتی که کاکتوس را در فضای باز نگهداری میکنید، نیاز خواهید داشت تا برای محافظت از آنها، به نوعی برایشان سایه فراهم کنید. برای این کار میتوانید از ماحفه، چتر و یا ایرانیت استفاده نمایید. در صورتی که محیط کاکتوس ها سرد باشد، آنها قادر به ریشه دهی نخواهند بود.

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

خاک مناسب برای نگهداری از کاکتوس:

 1_خاک باید دانه درشت و شنی باشد، میتوانید خاک باغچه را با ماسه ترکیب کنید.

2_خاک باید به گونه ای باشد که آب به سرعت از آن تبخیر شود. در غیر این صورت ریشه ها از آب اشباع میشوند و این میتواند منجر به فاسد شدن ریشه ها گردد.

3_همچنین در دوران رشد، باید در هر بار آب دهی به کاکتوس و سکولنت کود بدهید. در دوران خفتگی نیاز به کود نخواهد بود.

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

چرا کاکتوس ها زرد می شوند؟

کاکتوس‌ها به طور طبیعی گیاهانی آبدار هستند و به این معنی است که رطوبت را در خود ذخیره می‌کنند. یکی از سازگاری‌های آنها این است که کاکتوس‌ها آب را در بدن خود ذخیره می‌کنند تا بتوانند در فصول خشک از آن استفاده کنند. در صورتی که کاکتوس زرد شود یا رنگ آن به حالت سبز کمرنگ دربیاید، یعنی باید به آن آب برسانید یا آبی که به کاکتوس داده اید کم بوده است.

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

نوردهی کاکتوس ها:

1_کاکتوس ها نیاز دارند در طول روز سه تا چهار ساعت در معرض نور غیرمستقیم خورشید باشند.پنجره جنوبی ساختمان ها بهترین نور را برای کاکتوس ها تامین می کند و اگر شرایط تامین نور غیر مستقیم خورشید در خانه فراهم نبود می توان از نور مصنوعی هم استفاده کرد. 

2_کاکتوس ها به هیچ عنوان نباید طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار بگیرند.کاکتوس ها در محیط گلخانه و در شرایط متعادل پرورش داده می شوند و اگر مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید باشند می سوزند.

نکات اصولی نگهداری از کاکتوس!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.