۲۳۹۳۷۷
۱۳۲
۱۳۲

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

شاید فکر کنید که سکوت کردن در زندگی مشترک سبب ادامه آن می‌شود اما می‌دانید که عواقب و مضرات سکوت در زندگی های امروز جامعه چیست؟

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

درباره عواقب سکوت در زندگی های امروزی باید حتما اطلاعات کافی داشته باشید. همیشه ساکت ماندن یکی از زوجین باعث بهبود شرایط نمی‌شود؛ گاهی همسر ما نیاز دارد که بشنود، درد ما چیست که بتواند آن را درک کند؛ همچنین باید درباره مدیریت احساسات و هیجانات خود، اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این صفحه نی‌نی‌بان توضیح داده‌ایم که چطور سکوت کردن شما در زندگی مشترک می‌تواند تمام رابطه را خراب کند. 

در این مقاله می‌خوانید:

 

سکوت همسر نشانه چیست؟

گاهی سکوت می‌تواند نشانه صبر باشد و گاهی سلاحی برای تنبیه معشوق و شریک زندگی. هر دوی این جنبه‌های سکوت برای رابطه دو همسر می‌توانند فواید و مضرات خود را داشته باشند. البته در بیشتر مواقع سکوت می‌تواند برای یک رابطه خطرناک باشد. 

مطلب پیشنهادی: برای رابطه جنسی خوب چه کنیم؟

چطور در رابطه سکوت نکنیم؟

بسیاری از زوج‌ها در مدیریت احساسات و مشکلات خود اصلا آموزش ندیده‌اند. بنابراین برای ابراز آنها بدترین کارها را می‌کنند. یکی از این روش‌ها سکوت کردن است که برای رابطه دو نفر خطرات و عوارض زیادی را دارد. به عبارتی سکوت را می‌توان راه میانبری برای عبور از مشکلات دانست؛ فرار کردن. در صورتی‌که مشکل همچنان سرجای خود باقی است و باید برای آن فکری کرد؛ راه‌های سکوت نکردن در رابطه عبارت‌اند از:

مراقبت از احساسات دونفر

عادت به سکوت کردن در زندگی های امروزی، می‌تواند سبب شود؛ هم خودتان راهی برای ابراز احساسات خود نداشته باشید؛ هم همسرتان نتواند احساسات شما را درک کند. فردی که در رابطه ساکت است؛ تصور می‌کند که همسرش باید او را به طور کامل بشناسد  و احساسات و هیجانات او را از پشت لایه‌های سکوت درست پاسخ دهد. در صورتی‌که سکوت کردن تنها نوعی کتمان احساسات است. بنابراین مشکلات تنها در یک انبار روی هم جمع می‌شوند. بدون این‌که دو نفر راهی برای تخلیه این انباری داشته باشند. برای این‌که دچار چنین مشکلی نشوید؛ درباره بیان احساسات و هیجانات خود با همسرتان صحبت کنید. به هم یاد دهید که در آرامش احساس منفی خود را بیان کنید. 

مطلب پیشنهادی: معنی خواب خیانت همسر

عوارض سکوت کردن در حالت هیجان منفی

اگر از همسر خود هیجانی منفی دارید؛ مثلا عمل یا رفتاری انجام داده که سبب حسادت؛ خشم یا ناراحتی شما شده است؛ باید حتما این موضوع را به درستی بیان کنید. در غیر این صورت او به رفتار و عمل خود ادامه میدهد؛ تصور می‌کند؛ شما با این روند او مشکلی ندارید؛ در نتیجه شما به تدریج بارها سکوت می‌کنید و این برای رابطه شما خطرناک است. از عوارض مهم سکوت کردن در زندگی های امروزی، می‌تواند انفجار خشم همسر باشد. 

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

عادت به سکوت باعث می شود که شریک زندگی شما احساساتی را در خود داشته باشد. وقتی ناراحت هستید، عصبانی هستید، مشکلی پیش می آید، پس به ساکت بودن عادت کنید و بعد فقط آرایش کنید. حتی اگر این مشکلات ناگفته ممکن است انباشته شوند و در تاریخ بعدی منفجر شوند.

تصورات اشتباه ناشی از سکوت

اگر در یک مشکل یا هیجان منفی سکوت کنید؛ ممکن است طرف مقابل شما، از سکوت شما برداشت‌های اشتباهی کند. شما هر چه قدر هم ناراحت هستید؛ باید حتما بتوانید حالت و احساس خود را بیان کنید؛ در غیر این صورت:

  • همسر شما تصور میکند با این رفتار او مشکلی ندارید. 
  • همسری که در مقابل سکوت قرار گرفته است، تصورات اشتباهی درباره سکوت شما می‌کند؛ مثلا شما را بی‌احساس یا بی‌توجه می‌پندارد. 

باید یاد بگیرید در هر شرایطی چطوری با هم ارتباط بگیرید؛ سکوت نکنید که او ناز شما را بکشد؛ حرف خود را بزنید و احساس نکنید که قرار است کوچک شوید. از عوارض سکوت در زندگی های امروزی می‌تواند دور شدن دو زوج از هم باشد. 

به سکوت هم عادت خواهید کرد

اگر در ارتباط با هم و حل مشکلات و اختلاف نظرها با هم درست عمل نکنید و سکوت بی‌جا داشته باشید؛ نه تنها مشکلات شما حل نمی‌شود و روی هم انبار می‌شوند؛ بلکه به مرور زمان کوه این مشکلات دیگر قابل حل نخواهد بود. چنان از هم رنجیده‌اید که راهی جز فراموشی آن مشکلات یا جدایی ندارید. 

عوارض سکوت در زندگی های امروزی

همان‌طور که اشاره کردیم سکوت بی موقع و از روی ضعف می‌تواند سبب عوارض بسیار بدی برای رابطه دو نفر شود؛ از جمله:

  • خشم 
  • احساس بی‌اعتمادی
  • کاهش عاطفه دو نفر 
  • لذت نبردن از ارتباط 
  • کاهش میل جنسی 
  • افزایش غرور طرفین 
  • افزایش احتمال خیانت 
  • طلاق عاطفی 
  • جدایی

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

نگه داشتن احساسات خود باعث می شود احساس ناراحتی کنید. ممکن است مشکوک شوید، دست کم بگیرید، فرضیاتی بسازید و منفی فکر کنید.

چطور سکوت رابطه را بشکنیم؟

حال که با عوارض و عواقب سکوت در زندگی های امروزی آشنا شدید؛ باید در نظر داشته باشید که چطور بتوانید این مشکل را حل کنید. برای اصلاح ارتباطتان نباید منتظر آن یکی باشید؛ اگر همسرتان را دوست دارید؛ برای شکستن این سکوت پیش قدم شوید. 

در را باز کنید

یکی از  راه‌های هوشمندانه برای بهبود رابطه این است که همسرتان را در موقعیتی قرار دهید که نتواند با شما برخورد بدی کند؛ مثلا وقتی همسایه کناری جلوی درب ورودی آپارتمان است؛ در را برای همسرتان باز کنید و با گرمی و محبت به او خوشامد بگویید. 

مطلب پیشنهادی: رفتارهای نادرست زنان که مردان را فراری می‌دهد

در جمع چیزی تعارف کنید

هنگامی‌که با دوستان یا اقوام خود در حال معاشرت هستید؛ با احترام و عشق برای همسرتان خوراکی بیاورید یا به او غذایی را تعارف کنید. او احساس احترام شما را درک خواهد کرد و سردی ارتباط‌تان بهتر می‌شود. 

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

به مدرسه فرزندتان بروید

اگر همسرتان همیشه برای بازگرداندن فرزندتان اقدام می‌کند؛ شما زودتر به مدرسه بروید و با فرزندتان از در مدرسه بیرون بیایید و همسرتان را با فرزندتان در آغوش بگیرید و بگوید که چقدر دوستشان دارید. 

 در خانه بزرگان فامیل قرار بگذارید

اگر بزرگان فامیل شما در قید حیات هستند؛ حتما در منزل آنها از این بزرگ‌تر بخواهید که شما دو نفر را با پندهای زندگی به طور غیر مستقیم آشتی دهد. همچنین خودتان می‌توانید در منزل این اشخاص ریش سفید، با پیش قدم شدن به صورت یک ارتباط عادی، کمک کنید که همسرتان با شما دوباره ارتباط بگیرد؛ مثلا جلوی بزرگ‌ترها بگویید لطفا در شستن ظرف‌ها کمک کن یا مراقب بچه‌ها باش؛ ممکن است کیف جدیدم را با مادرت نشان دهی؟

با همسایه‌ها معاشرت کنید

برای بهبود رابطه‌تان می‌توانید سکوت را با معاشرت همسایگی بشکنید. عوارض سکوت در زندگی های امروزی می‌تواند تمام زندگی روزمره و زناشویی شما را تحت تاثیر قرار دهد. می‌توانید با اتفاق سایر همسایه‌ها یک دورهمی در لابی یا پارکینگ ترتیب بدهید. در چنین دورهمی‌هایی همسران برای این‌که به اصطلاح آبرویشان در میان در و همسایه حفظ شود؛ با همسر خود به سردی برخورد نمی‌کنند و این می‌تواند رابطه شما را دوباره اصلاح کند.

جشنی برای فرزندتان بگیرید

اگر مناسبتی در مورد فرزندتان نزدیک است؛ یک مهمانی بگیرید و از همسرتان هم بخواهید در تدارکات این مهمانی شما را همراهی کند. همچنین می‌توانید یک مهمانی سورپرایز بگیرید؛ همسرتان مجبور می‌شود برای حفظ آبرو میان مهمان‌ها با شما سخن بگوید. 

در تمام این راه‌کارهایی که گفتیم؛ شما می‌توانید دیوار سکوت بین خود را بشکنید؛ سپس با کمک هم سعی کنید از ایجاد مجدد یک مرز سکوت سنگین و سرد پیشگیری کنید. 

عواقب سکوت در زندگی های امروزی چیست؟

مردها ساکت‌تر اند یا زن‌ها؟

معمولا عوارض سکوت در زندگی های روزمره ناشی از رفتار مردان کم حرف است. بسیاری از مردان وقتی دچار هیجان منفی یا ناراحتی می‌شوند؛ سکوت می‌کنند. بعضی افراد این مردها را قهرقهرو می‌نامند. البته گاهش خانم‌ها هم در رابطه سکوت می‌کنند و تصور دارند که همسرشان معنی کم حرفی آنها را بفهمد و مطابق میل آنها رفتار کند؛ که بسیار رفتار نادرستی است. 

جمع‌بندی

سردرگمی ناشی از این سکوت شما را تا مرز طلاق خواهد برد، در نتیجه بهتر است خرافات و باورهای غلطی مانند منت کشی ممنوع را کنار بگذارید و برای گرم کردن ارتباطتان پیش قدم شوید. نگه داشتن احساسات خود باعث می شود احساس ناراحتی کنید. ممکن است مشکوک شوید، همدیگر را دست کم بگیرید، فرضیاتی بسازید و منفی فکر کنید. سکوت در روابط امروزی می‌تواند سبب جدایی و طلاق شود. برای از بین بردن این مشکل می‌توانید از روانشناسان کمک بگیرید. 

منبع: letgoforit

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.