۲۴۳۰۴۵
۱۱
۱۱

الین فو، دختری که قدش را بلندتر کرد

اگر شما هم از قدی که دارید راضی نیستید و همیشه به این فکر می‌کنید که‌ای کاش می‌توانستید تغییری در قدتان بدهید، حتی با عمل جراحی، بد نیست داستان دختری به نام الین فو را بخوانید.

الین فو، دختری که قدش را بلندتر کرد

پاهای الین فو با زخم‌های بنفش و ضخیم پوشیده شده است که هر کدام از یک جراحی بلند کردن طول پاهایش است که اصلا خوب پیش نرفت، به یادگاری مانده است.

الین که ۴۹ساله است، تا به امروز پنج بار عمل جراحی و سه بار پیوند استخوان انجام داده است و تمام پس‌انداز زندگی‌اش را خرج کرده تا از جراحش شکایت کند، کاری که آن هم در نهایت خوب پیش نرفت.

بیزاری از قد

الین درباره تصمیمی که گرفته می‌گوید: همیشه از قدم بیزار بودم، هرچند تا ۱۲ سالگی از اکثر دختران بلندتر بودم، اما در ۱۴ سالگی ناگهان کوتاه‌تر از همه شدم. به مرور زمان این موضوع به یک وسواس تبدیل شد. بلندتر بودن برای من تبدیل شد به زیباتر و بهتر بودن. با رسیدن به بزرگسالی، این وسواس به شدت طاقت‌فرسا شده بود.

الین که تازه متوجه شده به اختلال خودزشت‌انگاری مبتلا بوده است، در ۲۵ سالگی، مقاله‌ای درباره یک کلینیک چینی می‌خواند که در آن افراد جراحی‌هایی برای افزایش طول استخوان‌های پاهایشان انجام می‌دادند.

او ذهنش به طور وسواسی مشغول این می‌شود که جراحی انجام دهد.

شانزده سال بعد، الین یک کلینیک خصوصی در لندن پیدا می‌کند که این عمل جراحی را انجام می‌دهد.

الین می‌گوید: «واقعاً لحظه شاد و شگفت‌انگیزی بود، زیرا می‌توانستم جراحی را در لندن انجام دهم و در خانه دوران نقاهت را بگذرانم، دکتر به صراحت درباره مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید صحبت کرد، از جمله آسیب‌های عصبی، لخته‌های خونی و احتمال جوش نخوردن استخوان‌ها به هم اما من من تحقیقات لازم را کرده بودم و به پزشک بسیار گرانی هم مراجعه کرده بودم.»

الین فو، دختری که قدش را بلندتر کرد

رویای ده سانت بلندتر بودن

رویای الین این بود که از ۱۵۷ سانتی‌متر به ۱۶۵ سانتی‌متر برسد و برای این رویا حدود ۵۰ هزار پوند، خرج می‌کند. اما این رویا تنها تا ۹۰ دقیقه بعد از عمل، با اوست و بعد از آن دردها شروع می‌شوند.

الین می‌گوید: حس می‌کردم کسی دارد پاهایم را می‌پزد. انگار پاهایم داشتند از درون کباب می‌شدند. شب اول، تا ساعت ۶ صبح فریاد زدم. آنقدر فریاد زدم که خوابم برد.

در این جراحی، مقداری درد طبیعی است، چون در طول عمل، استخوان‌های پا به دو قسمت شکسته شده و یک میله فلزی درون آن‌ها قرار می‌گیرد. میله‌های فلزی به تدریج کشیده می‌شوند تا طول آن‌ها افزایش یابد و دو نیمه استخوان را از هم دور کند. این فرایند به منظور افزایش قد بیمار طراحی شده است. استخوان‌های شکسته هم باید به آرامی به هم جوش بخورند تا فاصله بین آن‌ها پر شود.

اما الین با درد بسیار بیشتری روبرو می‌شود و یک شب، در حالی که روی تخت جابجا می‌شده، صدایی شبیه به شکستن در پایش می‌شنود.

پس مراجعه به پزشک، متوجه می‌شود، میله‌ای که در پای چپش بوده از درون استخوان ران، که قوی‌ترین استخوان در بدن انسان است، شکسته است.

الین توضیح می‌دهد: «دکتر به من گفت که تنها کاری که باید انجام دهم این است که نگران نباشم. منتظر بمانیم تا استخوان بهبود یابد.»

اما اینطور نمی‌شود، او نه تنها هزینه درمان می‌دهد که یکی از پاهایش بلند و دیگر همچنان کوتاه می‌ماند.

اختلاف اندازه پاها او را دچار انحراف ستون فقرات و درد شدید و همیشگی می‌کند.

دختری پشیمان با پاهایی ناهماهنگ

الین که سختی و درد شدیدی را تحمل کرده است، درباره اینکه وقتی به گذشته بر می‌گردد، چه حس و حالی دارد؛ می‌گوید: «بهترین سال‌های زندگی‌ام را از دست دادم. می‌دانم که مردم به شنیدن کلمه «پشیمانی» علاقه دارند و اگر کسی امروز از من بپرسد که آیا اگر می‌دانستی با این همه مشکلات مواجه خواهی شد، باز هم این کار را انجام می‌دادی، من با قاطعیت می‌گویم، نه! »

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.