۱۰۷۲۹۹

تحریک تخمدان زنان، عوارض دارد؟

آیا حال بدم بخاطر داروهاس یا باردارم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من نفخ و ترشح بسیار شدید و تیر کشیدن رحم و تخمدان ها را دارم و اشتها و خوابم بشدت زیاد شده. قرص کلومیفن، گلوکوفاژ و آمپول hmj زدم. آیا حال بدم بخاطر داروهاس یا باردارم؟

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز قرص کلومیفن و آمپول hmj می توانند باعث این تغییرات شوند. بهتر است سونو تعیین سایز فولیکول را انجام بدهید، اگر فولیکول زیاد داشته باشید، تحریک بیش از حد مطرح است و نیاز به مراقبت دارید اگر علائمی از تحریک بیش از حد نبود با پزشک خود مشورت کنید شاید نیاز باشد دارو را تعویض کند.




محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • مطالب مرتبط

وبگردی

برای ارسال نظر کلیک کنید

▼

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.