۱۳۱۲۲۶
۳۹۳۷
۳۹۳۷

علت ترس از دخول در زنان

زوجین ازدواج می‌کنند تا نیازهای روحی، جنسی و روانی‌شان برآورده شود. یکی از مسائلی که در مشاوره ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد، نگرش زوجین نسبت به مسائل زناشویی است.

یکی از کاربران پرسیده‌اند که «۲۷ سال سن دارم و یک سال و نیم است که ازدواج کرده‌ام. بعد از یک سال و نیم از ازدواج، همسرم دوست دارد من از اندامش تعریف کنم ولی من از این رفتار بدم می‌آید و حتی چندشم می‌شود. از بوسیدن لب‌هایم که بدتر متنفرم و اصلا لذتی برایم ندارد و به نظرم کثیف کاری است. سرد مزاج نیستم این را می‌دانم ولی به نظرم رابطه جنسی کار کثیفی است. مشکل دیگرم این است که حتی من از شب زفاف می‌ترسم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

دکتر فاطمه آذرتاش، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «سلامانه» به این پرسش پاسخ می‌دهد:

مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید
زوجین ازدواج می‌کنند تا نیازهای روحی، جنسی و روانی‌شان برآورده شود. یکی از مسائلی که در مشاوره ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد، نگرش زوجین نسبت به مسائل جنسی است. اگر رابطه جنسی از دید شما کثیف و قبیح هست، توصیه می‌شود حتما قبل از ازدواج این مساله را در خود درمان کنید و نگرش مثبتی به این مساله داشته باشید.

به نظر می‌رسد شما تا حدی دچار وسواس هستید و ترس از بیماری و میکروب دارید که باید درصدد حل آن باشید. توجه داشته باشید که غریزه جنسی و داشتن رابطه، نعمتی الهی است که موجب دوام، تحکیم و صمیمیت بنیان خانواده می‌شود. هر مردی هویت خود را در دستگاه تناسلی می‌داند و برایش مهم است که همسرش آن را بپذیرد و تاییدش کند و از این مساله احساس قدرت می‌کند و حتی تمایل زیادی دارد که در روابط زناشویی همسرش بدن او را لمس کند بنابراین حتما پیگیر این مساله بوده و این مشکل را قبل از ازدواج، درمان کنید.

در پاسخ به قسمت دوم سوالتان هم باید گفت چنانچه ترس از دخول (واژینیسموس) دارید باید به متخصص آمیزش درمانی مراجعه کرده تا علت مشخص و اقدام‌های درمانی لازم صورت بگیرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.