۱۴۳۷۷۴
۵۸۴۶
۵۸۴۶

ازدواج فامیلی با دختر خاله، اقدامات قبل از بارداری

من و شوهرم پسرخاله و دخترخاله هستیم، قبل از بارداریم باید چیکار کنم تا فرزندم سالم باشه؟

سوال:
سلام و خسته نباشید از اینکه برامون وقت میذارید و دلسوزانه جواب میدید ممنون من ۲۸سالمه و برج ۱۲ سال ۹۴ یک زایمان طبیعی داشتم ولی بچم تیریزومی ۱۸ داشت و ۲ ماه بیشتر زنده نموند من و شوهرم پسرخاله و دختر خاله هستیم بعد از فوت فرزندم مشاوره ژنتیک رفتیم و گفت احتیاج به آزمایش ژنتیک ندارید چون از لحاظ فامیلی مشکلی ندارید من دوباره میخوام باردار بشم و خیلی می ترسم میخوام بدونم قبل از بارداریم باید چیکار کنم تا یه فرزند سالم انشالله داشته باشم ممنون.

جواب:
دوست عزیز. اقدام خاصی قبل از بارداری نمیتوان انجام داد فقط مصرف سه ماه اسیدفولیک قبل از باردادی. و به محض باردار شدن تحت نظر متخصص زنان باشید و در هفته 11 الی 13 بارداری آزمایشات و سونوگرافی غربالگری نوبت اول را انجام دهید و در هفته 15 الی 17 آزمایشات و سونوگرافی غربالگری نوبت دوم. درصورتیکه جنین مشکلی داشته باشد مثل تریزومی 18 تشخیص داده می شود و پزشکی قانونی اجازه سقط قانونی می دهد تا چنین نوزادی بدنیا نیاید. بخدا توکل کنید انشا.. تکرار نمی شود.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.