۱۶۳۹۹۹
۲۷۹۸
۲۷۹۸

راه های ترک خودارضایی، اگه بخوای میتونی!

یکی عادت‌های مخربی که در زندگی هر مرد و یا زن مجرد یا متاهل می‌تواند او را به سمتی خارج از زندگی سالم پیش ببرد خودارضایی است.

یکی عادت‌های مخربی که در زندگی هر مرد و یا زن مجرد یا متاهل می‌تواند او را به سمتی خارج از زندگی سالم پیش ببرد خودارضایی است.
چطور خودارضایی را ترک کنم؟
همانطور که می‌دانیم هر عملی اگر باعث ایجاد اعتیاد شود و نتوانیم انجام یا عدم انجام آن را کنترل کنیم، می‌تواند آرامش را از ما بگیرد. در اینجا به روش‌های ترک آن می‌پردازیم.
۱- سعی کنید مسیرهای بهتری برای تخلیه انرژی خود بیابید!
اولین قدمی که باید بردارید این است که لیستی از تفریحاتی را گردآوری کنید که می‌توانید به تنهایی آنها را انجام دهید.
مهم‌ترین عاملی که شما را از هر اعتیادی محفوظ می‌دارد آن است که از تنهایی خود لذت ببرید. به طور مثال ورزش کردن، آشپزی، نوشتن و یا مطالعه کتاب، باغبانی کردن، گوش دادن به موسیقی و … از اعمالی هستند که شما در تنهایی می‌توانید از آنها لذت ببرید.
۲- زمان‌هایی که معمولا خودارضایی می‌کنید را بیابید.
- اگر در زمان استحمام، این کار را انجام می‌دهید آن را مشخص کنید تا بتوانید برای این زمان‌ها آماده باشید. در هنگام استحمام می‌توانید از آب سرد استفاده کنید.
- اگر به هنگام رفتن به مدرسه یا محیط کار این عمل را انجام می‌دهید سعی کنید در این زمان خود را مشغول به انجام کاری کنید. بدیهتا اگر مشغول به کاری باشید ذهنتان کمتر به سمت مسائل جنسی می‌رود!
۳- اگر شرایط خروج از تنهایی را دارید، آن را کاهش دهید.
همانطور که گفتیم بهترین راه این است که برای اوقات تنهایی خود برنامه داشته باشید؛ اما اگر می‌توانید فعالیت جمعی داشته باشید تنهایی خود را محدود کنید.
۴- دیدن فیلم‌های مستهجن را متوقف کنید.
این دستور تنها برای زمانی که تحریک شده‌اید نیست که همواره، می‌بایست از این عمل دوری کنید. بدیهی است کسی که ساعت‌ها به دیدن فیلم‌ها و تصاویر مستهجن می‌پردازد نمی‌تواند خود ارضایی را ترک کند. اولین قدم برای ترک این عمل آن است که هرچه می‌کنید! به عنوان تفریح و یا در هنگام خودارضایی از فیلم‌های مستهجن استفاده نکنید!
۵- از کسانی که می‌گویند "بدن شما نیاز به خودارضایی دارد" دوری کنید!
یک امر بدیهی در خصوص مسائل جنسی، "نیاز آدمی" است. در اینکه بدن شما به ارضا شدن جنسی نیاز دارد شکی نیست اما باید گفت بدن انسان در این خصوص همچون خوردن غذا فعالیت نمی‌کند. ممکن است شخصی در تمام عمر خود هیچ‌گونه آمیزش جنسی نداشته باشد و گفتنی است این افراد عمر کمی هم ندارند!
حکیم بزرگ عمر خیام، فیزیکدان برجسته انگلیسی نیوتن و خیلی از دانشمندان، به هر دلیل توانسته‌اند این عمل را در تمام عمر خود انجام ندهند! جدای از ضرر و سود این توانایی در انجام ندادن عمل خودارضایی! خود را فریب ندهید و فریب دیگران را نخورید که باید حتما این کار را کرد!
همانطور که گفته شد جدای از مضرات این عمل، ساختار طبیعی انسان هماهنگ با آمیزش جنسی است، نه خود ارضایی! همچنین خوب یا بد بودن یک عمل نوعی از یک بررسی است اما در اینجا در خصوص اعتیاد داشتن به یک عمل صحبت می‌کنیم.
پس سعی کنید هیچگاه در خصوص این عادت خود، با کسی که در معرض اعتیاد به این عمل است صحبت نکنید و به کسانی که اعتیاد به این کار دارند توصیه کنید از راه‌کارهای علمی ترک این اعتیاد استفاده کنند.
۶- صبور باشید و برنامه ریزی داشته باشید.
- اگر آدمی شرطی هستید و معمولا با شرط گذاشتن برای خود می‌توانید خود را وادار به انجام یا عدم انجام کاری کنید، برای خود پاداش تعیین کنید. مثلا برای خود مشخص کنید اگر یک ماه این کار را انجام ندادید؛ حق دارید به تفریح خاصی که در نظر گرفته‌اید بپردازید!
- اگر به شرط‌گذاشتن برای خود عادت ندارید؛ سعی کنید تاریخ هر روزی که این کار را انجام داده اید را یادداشت کنید و به مرور آن را کم کنید. سعی کنید صبور باشید.
- "شما نه عقیم شده اید! و نه به زودی خواهید مرد!" اما این کار برای رسیدن به سلامتی و آرامشتان ضروری است. روی این موضوع کمی بیاندیشید!
۷- دست از ملامت‌کردن خود بردارید.
مهم‌ترین عاملی که شما را به انجام مجدد چنین عملی وادار می‌کند احساس گناه و خشم از خود است. هربار که این کار را انجام دادید خود را سرزنش نکنید.
آرام باشید و آن را یادداشت کنید. کمی به خود زمان دهید تا بتوانید در این خصوص بهتر فکر کنید. اگر خود را گناهکار می‌یابید به این فکر کنید که در همان لحظه‌ای که شما بزرگترین و عمیق‌ترین گناهان را انجام می‌دهید تمام هستی آنچنان شیفته شما و عاشق بازگشت شما به خودتان است که اگر این عشق را درک کنید،
بند بندِ وجودتان از شدت این عشق خواهد شکافت. اگر از دست خود خشمگین هستید بدانید که با خشم و پشیمانی چیزی درست نمی‌شود. در این خصوص سعی کنید خود را دوست داشته‌باشید. پشیمانی و خشم دلیل اصلی تکرار این عمل شماست.
۸- به این فکر کنید که چقدر حالتان بهتر می‌شود وقتی این کار را نمی‌کنید.
هربار به این فکر می‌افتید که ممکن است این عمل برای شما ضرر نداشته باشد به این فکر کنید این مدت که خود ارضایی نکرده‌اید چقدر حالتان بهتر است. به این فکر کنید که به زودی برای همیشه آن را ترک خواهید کرد. پس صبور باشید و به مرور فاصله هربار تکرار این عمل را بیشتر کنید.
۹- سعی کنید شهوت خود و افکاری که در ذهنتان باقی مانده را بنویسد و خود را تخلیه کنید.
از احساس درمانی استفاده کنید
۱۰- مثانه خود را همیشه خالی نگه دارید
این عمل به عدم تحریک شما کمک می‌کند.
۱۱- از لباس زیر خیلی گشاد و یا خیلی تنگ استفاده نکنید
هر دو می‌تواند بی‌دلیل شما را تحریک کند.
۱۲- زمانی به بستر خواب بروید که واقعا خسته هستید
سعی کنید خواب خود را تنظیم کنید که در زمانی مشخص و به قدری کافی بخوابید. اگر امشب در ساعت ۱۱ شب به خواب روید خواهید دید که فردا شب تقریبا در همین حوالی زمانی، خسته و خواب‌آلود خواهید بود.
۱۳- سعی کنید به روی شکم نخوابید.
خصوصا برای آقایان این امر به عدم تحریک شما بیشتر کمک می‌کند. برای خانم‌ها همچنین بهتر است به سمت قلب نخوابند.
۱۴- صبح هنگام در بستر نمانید و زود از خواب برخیزید.
۱۵- تغذیه خود را تنظیم کنید.
خوردن غذاهایی که طبع سرد دارند مثل انواع لبنیات، می‌تواند مفید باشد. همچنین نه به مقدار زیاد اما قهوه هم می‌تواند اندکی شهوت را کاهش دهد. همچنین از غذاهایی که طبع گرم دارند دوری کنید.
۱۶- استفاده از اینترنت را کاهش دهید.
استفاده از گوشی‌های هوشمند و یا کامپیوتر و همچنین تماشای زیاد فیلم می‌تواند ذهن شما را آشفته کند چرا که اصولا مطالب طبقه بندی نشده را به ذهن شما منتقل می‌کنند. سعی کنید استفاده از این وسائل را تا حد امکان، محدود و البته زمان بندی کنید.
۱۷- طبیعت خود را تغییر دهید.
یکی از راهکارهایی که می‌توانید در برنامه زندگیتان قرار دهید تغییر رویه و طبیعت زندگیتان است. به طور مثال اگر عادت به استفاده از وسائل نقلیه برای مسافت‌های کوتاه دارید سعی کنید کمی فعالیت کنید و با پای پیاده به خرید روید. اگر اهل ورزش نیستید کمی تحرک خود را بیشتر کنید.

منبع: سلامتی

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.