۵۴۰۳۳
۲ نظر
۲۳۸۴۰
۲ نظر
۲۳۸۴۰

منع بارداری تا ۶ ماه بعد از جراحی فیبروم

اگر فقط کیست تخمدان عمل کرده بودید اشکالی نداشت ولی چون فیبرو‌م عمل کردید توصیه می کنم تا ۶ ماه از اقدام به بارداری خودداری کنید.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۳ جراحی لاپاراتومی کیست درموئید و فیبروم در تخمدان چپ انجام دادم. (دو عدد کیست یکی ۷ سانت و دیگری ۱ سانت). بعد از مراجعه دکترم گفت که متأسفانه نقاط آندومتریوزی در تخمدان راست هم دیده شده که برداشته است ولی هرچه زودتر باید بچه دار شوم. حال با توجه به آن که ۲ ماه است کیت تخمک‌ گذاری استفاده کردم و هیچ چیزی نشان نداده است، آیا من مشکل تخمک گذاری دارم و برای حل این مشکل چه باید بکنم؟ سنم حدود ۳۴ سال می باشد. لطفا راهنماییم کنید. خیلی استرس دارم و نگران هستم.

پاسخ دکتر زینب السادات موسوی فخر، جراح و متخصص زنان و زایمان:
بعد از جراحی فیبروم تا ۶ ماه نباید بچه دار بشوید. نمی دانم چرا دکتر این موضوع را به شما نگفته است. اگر فقط کیست تخمدان عمل کرده بودید اشکالی نداشت ولی چون فیبرو‌م عمل کردید توصیه می کنم تا ۶ ماه از اقدام به بارداری خودداری کنید؛ زیرا حاملگی برای شما در این شرایط خطرناک است. بعد از پایان این ۶ ماه اگر اقدام به بارداری کردید و باز هم باردار نشدید به یک فوق تخصص نازایی یا یکی از مراکز ناباروری مراجعه کنید. مراکز ناباروری بهتر و مجهزتر هستند. در آنجا احتمالا اول به شما داروهای تحریک تخمک می دهند و ان شاء الله با آن داروها باردار خواهید شد؛ اما اگر با مصرف دارو هم بارداری اتفاق نیفتاد باید بروید برای آی یو آی یا در صورت لزوم آی وی اف ولی نگران نباشید به امید خدا بعد از ۶ ماه باردار می شوید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    نظر کاربران

    • سارا
      درباره منع بارداری تا 6 ماه بعد از جراحی فیبروم

      سلام من دو ماه پیش با عمل باز فیبروم هفت سانتی که خارج از رحمم بود رو برداشتم البته من هیچ دارویی که برای کوچیک کردن فیبروم رو که پزشکها تجویز میکنن، پزشک متخص من برام تجویز نکرد و با حراحی فیبروم رو برداشت حتی عملم بدون پارگی اندومتر با موفقیت انجام شد. حالا میخوام اقدام به بارداری کنم میخواستم بدونم دو ماه کافی هستش یا باید بیشتر صبر کنم

      پاسخ ها

      • مدیر پایگاه

        سلام و
        ممنون از توجهتون
        برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
        فقط از لینک زیر استفاده کنید

        https://niniban.com/fa/forms/1

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.