۷۵۱۲۷
۶۹۱۹
۶۹۱۹

فولیک اسید قبل از بارداری، دوز مصرف

من فولیک اسید ۵ درصد استفاده میکنم و به همسرم هم می دهم .آیا دوز داروی من زیاد است ؟ باید اسید فولیک چند درصد استفاده کنم ؟

سوال مخاطب نی نی بان: من ۲۴ سالمه و قصد بارداری دارم دکتر بهم گفت فولیک اسید مصرف کنم. اما درصدش رو نگفت من فولیک اسید ۵ درصد استفاده میکنم و به همسرم هم می دهم .آیا دوز داروی من زیاد است ؟ باید اسید فولیک چند درصد استفاده کنم ؟ ۵ درصد ضرر دارد ؟ ودیگه اینکه بخاطر مسئله تیرویید که باعث شد تاخیر در بارداری اتفاق بیفتد تا تیروییدم نرمال بشود. آیا همچنان فولیک اسید هم بخورم الان ۵ ماهه که فولیک اسید می خورم.

پاسخ دکتر مرجان قاجار، متخصص زنان، زایمان و نازایی:
بهترین زمان برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها‌، استفاده از مکمل "فولیک‌اسید" سه ماه قبل از بارداری و تا پایان بارداری، روزانه به میزان 400میکروکرم است. از زمانی که شما باردار می شوید این مقدار حتی افزایش می یابد و شما باید روزانه 600 میکروگرم تا 1 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید ولی اگر بلافاصله بعد از 3 ماه بارداری صورت نگیرد و بیشتر از 3 ماه هم مصرف شود اشکال ندارد.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.