۷۹۰۳۶
۲۷۷۴
۲۷۷۴

راه های اثبات فرار از دین، بعد از طلاق

من از چند ماه پیش دارای مشکلات زناشویی شدم. همسرم تقاضای دریافت مهریه اش را از طریق ثبت انجام داده است.

پرسش: من از چند ماه پیش دارای مشکلات زناشویی شدم. همسرم تقاضای دریافت مهریه اش را از طریق ثبت انجام داده است چون احتمالا فکر می کند که ملکی به نام من است. چهار دنگ از یک منزل کلنگی به نام من و خواهر و برادر و مادرم (هر کدام یک دنگ) و دو دنگ به نام پدرم بود که پدرم از طریق وکالتی که چند سال پیش از هر کدام از ما گرفته بود این ملک را خرید و یک دنگ به نام هر کدام نمود. در متن سند هم قید نمود که مادامی که پدرم در قید حیات است تمامی منافع ملک به نفع ایشان است. حدود سه هفته قبل از مطالبه مهریه به شرح بالا، پدرم از طریق همان وکالت چند سال پیشی که از بچه ها داشت ملک را به نام خودش و مادرم هر کدام سه دنگ کرد تا برای ساخت ملک به صورت مشارکتی تعداد شرکا محدود باشد (ملک دارای جواز ساخت است). آیا این فرار از پرداخت دین از طرف من محسوب نمی شود با توجه به اینکه من تازه متوجه شده ام و هنگام انتقال ملک خبردار نبودم؟ بنده ملک دیگری هم ندارم.

پاسخ: در صورتیکه شما از قبل به پدر خود وکالت داده بودید و از این نقل و انتقال مطلع نبوده اید، اگر همسر شما چنین ادعایی نمودند ، می توانید به تاریخ وکالتنامه که قبل از تاریخ مطالبه مهریه توسط همسر شما بوده است استناد نمایید که مشخص شود معامله به قصد فرار از دین نبوده است.


منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.