۸۱۶۷۱
۹۲۲۰
۹۲۲۰

با اسپرم ضعیف میشه باردار شد؟

اسپرم همسرم ضعیف بود دکتر قرصهای ال_کارنیتین و پنتافیل و ویتامین ای تجویز کرد، اما باردار نشدم. چیکار باید بکنیم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۲۲ سالمه. ۲ ساله اقدام به بارداری کردم. قبلا پریودم خیلی نامنظم بود. با قرص مدروکسی پروژسترون منظم شد. اسپرم همسرم ضعیف بود دکتر قرصهای ال کارنیتین و پنتافیل و ویتامین ای تجویز کرد، اما باردار نشدم. چیکار باید بکنیم؟ حامله می شویم؟



پاسخ دکتر بهرام ایروانی، متخصص زنان و زایمان:
عوامل متعددی هستند که در ناباروری مردان و زنان دخیل هستند. در آزمایشات اسپرموگرام برای دریافت نتیجه قابل استناد حداقل نیاز به دو نوبت آزمایش داریم، تا تاثیرات درمان بررسی شود. بنابراین با درمان ناتمام نمی توان انتظار نتیجه گیری مثبت داشت. توصیه می کنم برای پیگیری درمان به متخصص ارولوژی مراجعه داشته باشند.برای تشخیص علل ناباروری اولا بررسی وضعیت اسپرم در آقا و ثانیا انجام سونوگرافی، آزماش هورمون، عکس رنگی و... در خانم ضروری است. معمولا بعد از یک سال عدم نتیجه گیری توصیه می شود که خانم و آقا به طور هم زمان به مراکز نازایی مراجعه داشته باشند. در موار لزوم روش های آی یو آی و آی وی اف یرای بارداری به شما پیشنهاد می شود.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.