۸۵۸۴۷
۳۹۳۸
۳۹۳۸

بارداری با وجود کیست، عوارض دارد؟

اگر اقدام به بارداری با وجود این کیست کنم، چه خطراتی من و یا جنین را تهدید می کند؟

پرسش: من ۳۲ سالم هست و ۴ سال از ازدواجم می گذرد. امثال تصمیم گرفتم باردار شوم. برای تست سونو کردم و متوجه شدم دارای کیست اندومتریوز هستم به ابعاد ۳۳*۴۵
پیشنهاد عمل لاپاراسکوپی به من داده اند ولی اصلا نمی خواهم عمل کنم. چون هیچ گونه دردی ندارم و پریودهایم کاملا منظم است. می خواستم بدونم اگر اقدام به بارداری با وجود این کیست کنم، چه خطراتی من و یا جنین را تهدید می کند (البته در صورت باردار شدن)؟



پاسخ: توصیه می شود طبق نظر پزشک متخصص زنان عمل کنید. البته توصیه می کنم نظر پزشک متخصص دیگری را با ارائه مدارک کامل و جواب سونوگرافی نیز بگیرید. از پزشکان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرتان کمک بگیرید.
آندومتریوز معمولا برای بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. وحتی در بارداری گاها پس رفت می کند ولی کیستها براساس چیزی که دیده می شود و خصوصیات دیواره و غیره شک به موارد خطرناک در آنها مطرح می شود. بستگی به نوع ضایعه شرایط درمان تفاوت می کند. البته آندومتریوز درجات متفاوتی دارد گاهی احشا دیگر به شدت درگیر می شوند.





منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.