۲۴۰۹۰۵
۲۶۳۴
۲۶۳۴

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری

در دوران بارداری همان‌طور که برای حفظ سلامت کودک درون شکم خود از مصرف بعضی از غذاها صرف نظر می‌کنید، باید در انتخاب لوازم آرایشی خود نیز به همین میزان حساسیت به خرج دهید. روی این مقاله کلیک کنید تا نحوه خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری را یاد بگیرید.

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری

لوازم آرایشی مناسب بارداری باید ایمن باشند تا به شما و کودک داخل شکم‌تان آسیبی وارد نکنند. به عنوان مثال، لوازم آرایشی کاملاً عاری از عطر و مواد مصنوعی گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید هنگام خرید آن‌ها را در نظر داشته باشید. به خواندن ادامه دهید تا با همه چیز درباره لوازم آرایشی مخصوص بارداری آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: خشکی پوست صورت در دوران بارداری


در این مقاله می‌خوانید:

آیا استفاده از لوازم آرایشی در بارداری مجاز است؟

بله کاملاً! انجام آرایش در دوران بارداری خطر بسیار محدودی دارد. با این حال، اگر بیش از حد محتاط هستید، می‌توانید از لوازم آرایشی ایمن و قابل اعتماد استفاده کنید. 
در واقع، استفاده از لوازم آرایشی حاوی مواد مضر در دوران بارداری می‌تواند به طور بالقوه جنین در حال رشد شما را در معرض سموم قرار دهد و احتمال بروز پیامدهای نامطلوب را بالا ببرد. این خطرات شامل ناهنجاری‌های رشدی، اختلالات هورمونی و تحریک پوست مادر و جنین است. پس مادران باردار با انتخاب لوازم آرایشی ایمن برای بارداری می‌توانند این خطرات را به حداقل برسانند و سلامت و رفاه خود و کودک‌شان را در اولویت قرار دهند.

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری


بیشتر بخوانید: ممنوعیت های استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری


نکات خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری

خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری می‌تواند مشکل باشد، اما راهنمای کوچک ما به شما کمک می‌کند که خرید راحت‌تری داشته باشید. خوشبختانه، برای اکثر محصولات آرایشی، جایگزین‌های ایمن برای بارداری وجود دارد. در این‌جا برخی از نگرانی‌های رایج مراقبت از پوست در دوران بارداری، همراه با لوازم آرایشی بهداشتی لازم و بی خطر برای برطرف کردن آن‌ها آورده شده است:

  • آکنه: ماده‌ای به نام اسید آزلائیک در بعضی محصولات آرایشی وجود دارد که منافذ پوست را تمیز می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. نیاسینامید نیز دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به تنظیم تولید سبوم برای کاهش آکنه کمک کند.
  • تیرگی پوست (ملاسما): ویتامین C موجود در محصولات آرایشی ایمن می‌تواند پوست تیره را روشن کند.
  • خشکی پوست: مرطوب کننده‌های حاوی هیالورونیک اسید یا سرامید می‌توانند پوست را آبرسانی کنند و بسته به سایر مواد موجود در آن‌ها برای استفاده در دوران بارداری ایمن هستند.  

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری


بیشتر بخوانید: خرید لوازم آرایشی اصلی از سایت‌های معتبر ایرانی | سایت‌هایی که خیال شما را راحت می‌کنند


برندهای آرایشی ایمن در بارداری

یک راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری بدون معرفی برندهای ایمن کامل نیست. خوشبختانه، جایگزین‌های بی خطر زیادی برای زنان باردار وجود دارد که می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. به طور کلی، توصیه می‌شود که به دنبال خرید فونداسیون‌هایی باشید که بر پایه مواد معدنی هستند و هیچ عطر خاصی ندارند. هم‌چنین، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای پوست‌های حساس ساخته شده باشند.
‌برندهایی مانند Honest Beauty و Juice Beauty طیف وسیعی از گزینه‌های آرایشی ایمن برای بارداری را ارائه می‌دهند که بد نیست نگاهی به آن‌ها بیندازید و برای اطمینان بیشتر از متخصص زنان و دکتر پوست خود نیز مشورت بگیرید.
فونداسیون‌های دو برند آرایشی ذکر شده بدون به خطر انداختن ایمنی شما یا کودک‌تان، می‌توانند لکه‌های روی صورت را بپوشانند. سایر محصولات این برندها نیز عاری از مواد شیمیایی مضر هستند و برای استفاده در دوران بارداری به اندازه کافی ملایم محسوب می‌شوند. برندهای آنست بیوتی و جوس بیوتی از مرطوب کننده‌های رنگی گرفته تا کانسیلرهای کرمی، همه نوع لوازم آرایشی مخصوص بارداری را به بازار ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری


بیشتر بخوانید: ضدآفتاب با SPF چند بخریم؟ همه چیز درباره خریدن ضدآفتاب مناسب


معرفی روتین آرایشی ایمن و سریع در بارداری

در اینجا یک روال آرایشی ساده و در عین حال موثر برای بارداری وجود دارد که می‌توانید در کمتر از 15 دقیقه آن را دنبال کنید:

  • برای شروع، روی سیاهی‌های زیر چشم خود کانسیلری بزنید که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست‌تان باشد.
  • برای داشتن پوستی بی عیب و نقص، هرگونه لکه یا تیرگی در سایر نقاط صورت را نیز با استفاده از کانسیلر بپوشانید.
  • از یک فونداسیون سبک و قابل تنفس استفاده کنید و مطمئن شوید که از مواد بالقوه مضر عاری باشد.
  • اگر قبل از آرایش خود از کرم ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید، مرحله قبل را نادیده بگیرید و به جای آن برای پوشش سبک و محافظت در برابر نور خورشید، از یک کرم پودر بر پایه مواد معدنی استفاده کنید.
  • می‌توانید از کمی رژگونه نیز استفاده کنید تا صورت‌تان شاداب و درخشان به نظر برسد.
  • ابروهای خود را با استفاده از ژل ابروی رنگی براق کنید. البته حواس‌تان باشد که حتی ژل ابرو نیز باید از فیلتر لوازم آرایش مجاز برای دوران بارداری شما عبور کند.
  • مژه هایتان را فر کنید و ریمل بزنید تا چشمان‌تان درشت‌تر به نظر برسند.
  • آرایش خود را یک بالم لب مغذی به پایان برسانید تا لب‌هایتان را در طول روز هیدراته نگه دارد.

برای ساده کردن روتین آرایشی خود در دوران بارداری، محصولات چند کاره را انتخاب کنید که چندین مزیت را به طور همزمان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، مرطوب کننده‌های رنگی دارای SPF هم برای آبرسانی پوست و هم برای محافظت از آن در برابر نور خورشید کارایی دارند. هم‌چنین، بعضی از رژگونه‌ها می‌توانند به عنوان رژ لب نیز استفاده شوند.

راهنمای خرید لوازم آرایشی مناسب بارداری


بیشتر بخوانید: با این روتین ساده از شر مشکلات پوستی راحت شوید


مواد آرایشی ممنوعه در بارداری

موقع خرید لوازم آرایشی در این دوران به برچسب روی محصولات و مواد سازنده آن‌ها دقت کنید. چندین ماده آرایشی وجود دارد که زنان باردار به دلایلی باید در مورد آن‌ها احتیاط به خرج دهند. این مواد مضر و غیرایمن عبارتند از:

  • جیوه: جیوه اغلب در محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود و قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند منجر به عوارضی مانند آسیب مغزی و مشکلات بینایی و شنوایی در جنین شود.
  • هیدروکینون: هنگام خرید لوازم آرایشی دوران بارداری باید مراقب هیدروکینون نیز باشید. براساس تحقیقات منتشر شده در یک مجله علمی هیدروکینون می‌تواند بر رشد جنین تأثیر بگذارد.
  • فتالات‌ها: فتالات‌ها معمولاً در محصولاتی مانند کرم پودر، مرطوب کننده، لاک ناخن و عطرها وجود دارند و می‌توانند بر سطح هورمون‌ها در بدن زن باردار تأثیر بگذارند و رشد جنین را مختل کنند. قرار گرفتن در معرض فتالات با خطر نقص مادرزادی جنین و وزن کم هنگام تولد همراه است.
  • فرمالدئید یا فرمالین: این یک ماده شیمیایی است که در لوازم آرایشی مانند ریمل، چسب مژه، لاک ناخن و محصولات صاف کننده مو یافت می‌شود و با خطراتی از جمله مشکلات باروری، مشکلات جنینی و حتی سقط جنین همراه است.
  • پارابن‌ها: پارابن‌ها معمولاً در محصولات آرایشی مانند ماسک، اسکراب صورت و مرطوب کننده‌ها یافت می‌شوند و خطر نقص جنین، زایمان زودرس و حتی سقط جنین را به همراه دارند.
  • تولوئن: تولوئن یک ماده شیمیایی سرطان‌زا است که معمولاً در لوازم آرایشی مانند لاک ناخن یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیست خرید لوازم آرایشی عروس و داماد


کلام آخر

لوازم آرایشی مناسب بارداری باید ایمن باشند تا هیچ خطری برای شما یا جنین در حال رشدتان ایجاد نکنند. پس برای اطمینان از یک انتخاب خوب باید مواد ممنوعه برای بارداری را بشناسید و به برچسب روی محصولات آرایشی موردنظر خود توجه کنید. علاوه بر این، حتماً از متخصص زنان و دکتر پوست خود مشورت بگیرید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: littlebeanapp

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.