۱۵۵۶۴۵
۱۵۹۱
۱۵۹۱

روش های درمان ناباروری، تاثیر ورزش

همان طور که ورزش و تحرک در همه زمینه‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت افراد بگذارد، در پیشگیری از بروز عواملی که منجر به ناباروری در زنان می‌شود نیز نقش حیاتی دارد.

یک متخصص زنان و زایمان و نازایی گفت: همان طور که ورزش و تحرک در همه زمینه‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت افراد بگذارد، در پیشگیری از بروز عواملی که منجر به ناباروری در زنان می‌شود نیز نقش حیاتی دارد.
دکتر میترا موسوی‌نسب گفت: انجام فعالیت جسمی و ورزشی در هر زمینه موجب بهبود شرایط فرد می‌‍شود، همانطور که چاقی و کم تحرکی در بروز بسیاری از بیماری‌ها و بدتر شدن وضعیت هر فرد تاثیر گذار است، انجام فعالیت ورزشی هم می‌تواند در پیشگیری ازناباروری زنان، موثر باشد.
وی تصریح کرد: افرادی که از عارضه‌ای جسمی نظیر پادرد و کمردرد رنج می‌برند هرگز به آنان گفته نمی‌شود که تحرک نداشته باشند، بلکه پزشکان روش مناسبی از فعالیت بدنی را به آنان توصیه می‌کنند، پس این اطمینان وجود دارد که ورزش در جلوگیری از چاقی که به طور غیرمستقیم موجب ناباروری در زنان می‌شود، نقش جدی دارد.
این متخصص زنان و زایمان و نازایی با اشاره به یکی از دلایل ناباروری که عملکرد نادرست تخمدان‌هاست، گفت: چاقی رابطه مستقیم و چشمگیری در بروز «پلی کیستیک» یا تنبلی تخمدان دارد، این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زنان است، با انجام فعالیت ورزشی می‌توان از آن تا حدودی جلوگیری کرد.
موسوی‌نسب افزود: از جمله عوامل دیگری که می‌توان با فعالیت جسمی و ورزش کردن از آن پیشگیری کرد تا منجر به ناباروری نشود، «آندومتریوز» است که در پی آن چسبندگی لوله‌های رحم ایجاد می‌شود.
به گفته این متخصص زنان و زایمان و نازایی در دو عامل تخمدان پلی کیستیک و آندومتریوز ثابت شده است که ورزش و تحرک که موجب متعادل ساختن وزن افراد می‌شود، یا مانع از ناباروری شده و یا به رفع آن کمک می‌کند.
وی اظهار کرد: اگرچه ابتلا به بیماری‌های یاد شده بر اثر چاقی صددرصد نیست، اما این موارد در افرادی که تحرک کافی نداشته‌اند و دارای افزایش وزن بوده‌اند بیشتر دیده می‌شود. البته این عوامل بیماری زا در افراد لاغر نیز منجر به نازایی می‌شود، اما بی‌تحرکی و افزایش وزن می‌تواند احتمال ناباروری را افزایش دهد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.